Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Тема 2. Західноєвропейське мистецтво 18 століття.

План лекції:

1. Основні тенденції соціального та ідейного розвитку Західної Європи 18 ст. Раціоналізм філософсько-естетичної думки.

2. Тема галантного жанру. Творчість Антуана Ватто.

3. Жан-Батіст-Сімеон Шарден.

4. Розвиток стилю класицизм.

5. Портрет в творчості майстрів 18 століття.

6. Творчість Ф. Гойї і його вплив на мистецтво 19 століття.

 

Занепад абсолютизму. Поява стилю «рококо» та його загальна характеристика.

Антуан Ватто (1684-1721)- французький художник XVIII ст. Ранні жанрові й батальні картини. Театральні сцени у творчості Ватто. Ватто - майстер «галантних свят». Реалістичні тенденції у творчості Ватто.

Ж.О. Фрагонар (1732-1806). Його значення в історії французької школи. Протиріччя в його творчості. Фрагонар - живописець і графік. Його побутові картини і пейзажі.

Франсуа Буше (1703-1770)як головний і типовий виразник ідеології придворно-дворянських кіл періоду занепаду. Тематика: міфологія, пасто­ралі, пейзаж. Трактування релігійний сюжетів. Живописні прийоми. Умовно-декоративний, гедоністичний характер мистецтва Буше.

Академія живопису і скульптури, її характер і роль у XVIII ст. Організація і методи викладання.

Жан Батист Шарден (1699-1779).Демократизм, простота і природність його мистецтва. Жанрові картини. Натюрморти, портрети. Живописна майстерність робіт Шардена. Шарден - майстер пастельної техніки.

Просвітницкі ідеї у творчості живописців Англії.

Творчість Вільяма Хогарта. Критичний погляд на реальну дійсність у сатиричних циклах гравюр (серія «Модний шлюб», «Кар’єра марнотрата»). Розповідь в образотворчому мистецтві. Живописна серія, сюжет.

Пошуки гармонії та ідеального героя в портретах Томаса Гейнсборо («Ранкова прогулянка», «Пані в голубому»)

Творчість Дж. Рейнольдса («Портрет пані Гамільтон», «Портрет Сари Сідонс»).

Франсіско Гойя (1746-1828)- великий іспанський художник.

Зв'язок ранніх робіт з мистецтвом рококо. Розвиток реалістичних тенденцій у творчості Гойї. Серія офортів «Капричос», їх реалістична сутність і критичний характер; гострота й сила політичної сатири Гойї. Живопис Гойї 1790-1800-х рр. Контраст між утвердженням краси і значущості народних демократичних образів (жанрові картини, «Одягнена Маха», «Оголена Маха, «Ізабелла Кобос де Пор сель», «Посол французької республіки Гиймарде») та різкою критикою об разів іспанської реакції («Сеанс інквізиції», «Сімейний портрет Карла IV»). Відображення й підтримка національно-визвольної війни у творчості Гойї («Розстріл повстанців», серія офортів «Нещастя війни»). Пізня творчість Гойї, портрети і жанрові картини. Розписи «Будинку глухого». Кращі реалістичні твори останніх років життя Гойї.



Интернет реклама УБС

 




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.