Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 5. Мистецтво України першої половини 20 століття.

План лекції:

1. Модерн в українському мистецтві.

2. Архітектура: В. Кричевський, В. Городецький.

3. Творчість Георгія Нарбута.

4. Російський та український авангард.

5. Художні угрупування 20-х – 30-х років.

6. Художня школа Михайла Бойчука.

7. Формування соціалістичного реалізму.

8. Мистецтво Великої Вітчизняної війни.

Стиль модерн. Архітектура. Живопис. Графіка. Декоративно-прикладне мистецтво. Синтез мистецтв. Символізм.

Об’єднання «Мир искусства».

До найвизначніших пам’яток українського модерну належить споруджений за проектом В. Кричевського будинок Полтавського губернського земства (1903-1908). Захоплення національно-романтичними мотивами почалося в архітектора на початку століття. Новий український стиль надходить з розвитком новітніх функціональних типів будівель: численних громадських культурно-просвітницьких товариств, що поєднували національно свідомих громадян, національних народних шкіл та училищ, мережа яких створюється по всіх українських землях, тощо.

Будинок Полтавського губернського земства - ”перший і найвидатніший приклад нововитворюваного українського архітектурного стилю - ..саме цей приклад був поштовхом, що зрушив... справу пошуків національного стилю в цивільній архітектурі.”

Синтез мистецтв працює на виразність загального вирішення й нероз-ривно пов’язаний з геральдичною та народно-міфологічною символікою: різьблення “Дерево життя” на дверях головного входу та гербові щити-вставки над вишуканими ‑ з трапецієвидними завершенями ‑ вікнами першого поверху, квітчастий підкарнизний фриз з розетами й фігурними кронштейнами-кониками, виті колонки віконних обрамувань, блакитно-зелений дах полив’яної черепиці тощо.

Серед інших творів майстра слід відзначити комплекс музею Т.Г. Шевченка в Каневі (1932-1939) ‑ яскравий зразок стилістики української неокласики, що її свідомо вжито у створенні меморіалу Кобзаря.

Видатним твором декоративно-романтичної течії українського модерну став будинок Харківського художнього училища. Збудована на тихому Каплуновському майдані розложиста горизонтального ритму будівля має лише два поверхи, але - виразний силует, створений двома монументальними наметовими завершеннями й заломами високого даху. Центр позначено висунутим вперед колонним портиком з трапецієвидним порталом та витонченою башточкою на даху. Архітектор поєднав раціональність просторового вирішення головних функцій з монументальністю двох могутніх башт, що фланкували пружну криволінійну середню частину будівлі. Будівля має стриману, але багату декоративністю пластику деталей та барвистих керамічних панно-вставок.

Творчість Владислава Городецького – універсалізм європейського модерну, історичні стилізації, використання нових технологій. (Роботи в Києві та Черкасах)

Графіка Георгія Нарбута.

Історико-політичний контекст існування мистецтва.

Український авангард. О. Богомазов. К. Малевич. О. Новаківський. О.Екстер. А. Петрицький.

Школа монументалістів М. Бойчука – пошуки національного стилю.

Реалістична традиція в творчості українських живописців.

Розвиток графікі. Творчість В. Касіяна.

Розвиток політичного плакату. Плакат часів другої світової війни.




Переглядів: 900

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.