Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Заняття № 24

 

Тема. Багатоклітинний організм – інтегрована система. Органи багатоклітинних рослин і регуляція їхніх функцій.

Мета: пригадати будову органів рослин та з’ясувати як здійснюється регуляторні функції в організмах рослин.

Література: Загальна біологія ( Підруч. Для учнів 10-11 кл. серед. загальноосвіт. шк.) М. Є. Кучеренко, та ін. – Генеза, 2000. – 464с.: іл. § 29

 

 

План

1. Будова і функції багатоклітинних організмів.

2. Органи багатоклітинних рослин.

3. Регуляція функцій в організмах рослин

 

1. У багатоклітинних організмах клітини диференціюються за особливостями будови та функцій, утворюючи різні типи тканин. Різні тканини входять до складу органів.

2. Орган - це певна структура організму, яка складається з тканин різних типів, але, як правило переважає один із них. Органи різних систем можуть тимчасово об’єднуватись утворюючи функціональну систему органів.

Основними властивостями багатоклітинного організму, як і одноклітинного, є обмін речовин, перетворення енергії, здатності до саморегуляції та розмноження. Будь який організм є відкритою системою: він потребує постійного надходження ззовні енергетичного та пластичного матеріалу. Усі життєві процеси багатоклітинного організму регулюються різноманітними біологічно активними речовинам, а у більшості тварин – ще й нервовою, ендокринною та імунною системами.

Органи багатоклітинних рослин поділяються на вегетативні (корінь, стебло, листя, бруньки) та генеративні (квітки, плоди, насіння). Вегетативні органи забезпечують обмін речовин, рух, ріст, а генеративні - розмноження організмів.

Корінь– це вегетативний орган, який забезпечує закріплення рослини в грунті, всмоктування грунтового розчину солей та його транспорт до над-земних частин рослин, а його видозміни – запасання поживних речовин, прикріплення пагонів до субстратів. Різні види коренів формують кореневу систему.

Пагінскладається з осьової частини (стебла), на якому розташовані листки і бруньки. Стебло забезпечує взаємозв’язок органів рослини між собою, транспортує різні речовини, утворює і несе на собі листки та квітки.

Бруньки -це зачаткові пагони. Вегетативні бруньки складаються із зачаткового стебла з конусом наростання та зачаткових листочків. Генеративні – містять зачатки квіток або суцвіть.

3. Функції рослинного організму регулюються за допомогою біологічно активних сполук – фітогормонів, які виробляються спеціалізованими тканинами вищих рослин. До фітогормонів відносять ауксин, цитокініни, гібереліни. Незначні кількості цих сполук можуть значно впливати на різні життєві функції рослин, прискорюючи або гальмуючи їх. Фітогормони транспортуються від місця їхнього утворення до місця дії по провідних тканинах або безпосередньо від однієї клітини до іншої.

За допомогою біологічно активних речовин( фітонцидів, алкалоїдів) рослини можуть впливати на особин свого або інших видів рослин, мікро-організмів, тварин. Фітонциди – це речовини, які виділяються рослинами для пригнічення життєдіяльності інших видів рослин, бактерій, грибів. Алкалоїди – це особливі отруйні речовини, які можуть виділятися деякими рослинами для захисту від фітофагів та паразитів рослин, які також можуть негативно впливати на інші види рослин.

Рослини здатні сприймати зміни довкілля і певним чином на них реагувати. Такі реакції дістали назву тропізмів та настій.

Тропізми – це ростові рухи органів рослин у відповідь на подразник, який має певну спрямованість. Наприклад, фототропізми, геотропізми, хемотропізми.

Настії являють собою рухи органів рослин у відповідь на дію подразників, що не мають певного спрямування ( зміна освітленності, температури). Наприклад, фотонастії, термонастії, сейсмонастії (закривання листків комахоїдних рослин як реакція на рухи комахи). Настії можуть бути пов´язані з розтягуванням органів через нерівномірний ріст або зміну тургорного тиску в певних групах клітин унаслідок коливань концентрації клітинного соку.

 




Переглядів: 415

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.