Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Використання динамічного розпізнавання.

Мовний сигнал параметризується – розбивається на відрізки по 25 мс. Потім отримуємо вектор з 24 спектральних значень.

 

 

Кількість таких векторів може бути різною. Вона залежить від мовного сигналу, який опрацьовувався.

Після цього будуємо матрицю відстаней між векторами сигналу, що хочемо розпізнати, і векторами еталону.

 

рис.35

 

Базуючись на отриманій таблиці, будуємо таблицю шляхів.

, i=1,2,….,I j=1,2,…,J

рис.36

 

Мета – встановити найкращу відповідність між векторами. Наприклад, вектору a1 може відповідати b1 або b2, ..., bj, і т.д. Кожен вектор еталону можемо повторити, а можемо перейти до наступного вектора. Але повторювати два рази забороняється.

рис.37

 

Користуючись цією моделлю, будуємо шляхи (або діагональні, або вертикальні відрізки, дивитися рис. вище). Це буде виглядати :

 

Вибираємо мінімальний шлях. Це і буде відстанню між сигналом і еталоном. По якому еталону відстань буде мінімальною, тому еталону і відповідає наш сигнал.

 

Формально рух по матриці буде виглядати наступним чином :

 

Будь-який під шлях оптимального шляху має бути оптимальним.

Модель може бути ускладненою :

рис.38

 

Тоді дозволені шляхи виглядатимуть :

рис.39

 

І матриця шляхів S буде мати ще третій запис.

Така система добре працює для обмеженого словника і одного диктора. Але виникає неприємний момент : в мовному сигналі можуть бути паузи спочатку і в кінці , а в еталоні пауз немає. В такому випадку в еталоні можна додати вектори пауз, які можна повторювати.

рис.40

 

 

Наприклад, число векторів сказаного слова “п’ять” та еталонів “0..9” :

“5”

 

Приклад :

рис.41

 




Переглядів: 266

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.