Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні рекомендації до виконання завдання №2

Методику розв’язку цього завдання покажемо на прикладі варіанта № 36.

1. Згідно вибраного варіанту визначимо показники, які наведені у таблиці 2.1:

 

Таблиця 2.1

Попит, пропозиція і ціна на товар

P, грош. од QD, штук QS, штук
5,5
4,5
3,5
2,5
1,5

 

На основі даних таблиці 2.1 будуємо криві попиту та пропозиції (рис. 2.1):

Рис. 2.1. Взаємодія попиту і пропозиції

2. Визначаємо параметри ринкової рівноваги, тобто рівноважну ціну і рівноважний осяг товару. Загальна умова ринкової рівноваги має вигляд:

(2.1)

де QD та QS – обсяг, відповідно, попиту та пропозиції, штук.

Для того, щоб прирівняти попит та пропозицію нам необхідно знайти їх рівняння:

(2.2)

(2.3)

ціна, грош. од.;

a, b, c, d - постійні сталі коефіцієнти.

Рівняння попиту: . Визначаємо вільний член «а» підставляючи у рівняння будь-яку комбінацію QD i P з таблиці: . Рівняння пропозиції: . Визначаємо вільний член «с» підставляючи у рівняння будь-яку комбінацію QS i P з таблиці: ; .

Прирівнюємо рівняння попиту та пропозиції для того щоб знайти рівноважну ціну і рівноважний обсяг:

75 –6Р =23 + 10Р

16Р = 52

Р = 3,25 (грош. од)

QD = 75 – 6 ∙ 3,25 = 55,5 (штук)

QS = 23 + 10 ∙ 3,25 = 55,5 (штук)

3. Визначимо обсяг попиту та пропозиції, якщо ціна на товар буде 2,2 грош. од. і як це вплине на стан ринку:

QD = 75 – 6 ∙ 2,2 = 75 – 13,2 = 61,8 (штук)

QS = 23 + 10 ∙ 2,2 = 23 +22 = 45 (штук)

Отже, QD > QS, то на ринку з’явиться дефіцит в розмірі:

QD – QS = 61,8 – 45 = 16,8 (штук)

Визначимо обсяг попиту та пропозиції, якщо ціна на товар буде 5,7 грош. од. і як це вплине на стан ринку:

QD = 75 – 6 ∙ 5,7 = 75 – 34,2 = 40,8 (штук)

QS = 23 + 10 ∙ 5,7 = 23 + 57 = 80 (штук)

Отже,QS > QD, то на ринку з’явиться надлишок в розмірі:

QS – QD = 80 – 40,8 = 39,2 (штук)

4. За допомогою графічного аналізу проілюструємо як зміняться рівноважна ціна і рівноважний обсяг продукції під впливом наступних факторів:

а) на підприємствах галузі буде введена нова, більш прогресивна, технологія виробництва товару;

б) смаки споживачів змінились на користь товару.

Якщо на підприємствах буде введена нова, більш прогресивна, технологія виробництва товару, то пропозиція товару збільшиться, тому крива пропозиції переміщується праворуч (з S до S1) за інших рівних умов (рис. 2.2). Смаки і уподобання споживачів визначаються звичаями, модою, рекламою. В нашому випадку смаки змінились на користь товару, тому крива попиту переміщується праворуч у бік зростання (з D до D1) за незмінної ціни та інших рівних умовах (рис. 2.3).

Рис. 2.2. Зрушення кривої пропозиції за рахунок введення нової, прогресивної технології

 

Рис. 2.3. Зрушення кривої попиту при зміні смаків споживачів на користь товару

 

Аналіз рис. 2.2. свідчить, що кількість пропозиції збільшиться від S до S1 за рахунок впровадження нової технології і це призведе дозниження ціни від РЕ до РЕ1 , і до зростання обсягу виробленої продукції від QЕ до QЕ1.

Аналіз рис. 2.3. свідчить, якщо смаки споживачів змінились на користь товару, то крива попиту переміщується праворуч у бік зростання з D до D1. Це призведе до зростання ціни від РЕ до РЕ1 і до зростання обсягу продукції від QЕ до QЕ1.

5. Для визначення еластичності попиту за ціною необхідно скористуватися такою формулою:

(2.4)

Розраховані дані заносимо в таблицю 2.2

Таблиця 2.2

Еластичність попиту за ціною при кожному значенні ціни

P QD ED
-
5,5 0,92
0,78
4,5 0,66
0,56
3,5 0,47
0,38
2,5 0,25
0,19
1,5 0,13

Коефіцієнти еластичності попиту при кожному значенні ціни . Це означає, що попит є нееластичним впродовж усієї кривої попиту при кожному значенні ціни, що задані умовою (рис. 2.4).

 

Рис. 2.4. Нееластичний попит




Переглядів: 879

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.