- Майте під рукою папір, олівець (ручку), а також календар і потрібні для розмови матеріали.
Під час розмови:
- Намагайтеся створити добрий настрій.
- Уважно слухайте співрозмовника, не переривайте його.
- Говоріть спокійно, не підвищуючи голос. - Спробуйте додати своєму голосу приємну інтонацію.
- Уникайте монотонності, змінюйте темп та інтонацію розмови.
- Не говоріть занадто швидко чи повільно, спробуйте "підлаштуватися" під темп співрозмовника.
- Не переоцінюйте здатність співрозмовника зрозуміти спеціальну термінологію.
- Уникайте жаргону.
- Використовуйте паузи.
-Якщо співрозмовник не розуміє, не дратуйтеся і не повторюйте сказане тими ж словами, знайдіть нові.
Після розмови:
- Точно запишіть підсумок розмови, про що ви домовилися із співрозмовником.
- Зробіть потрібні нотатки у щоденнику.
Які запитання, така відповідь
Головна мета всіх телефонних розмов - одержання повної і точної інформації, що виключає повторні уточнення. Що заважає цьому? По-перше, невміння задавати питання так, щоб інформація була повною. По-друге, бар'єри комунікації, що змінюють зміст і призводять до втрат інформації.
Критерії для оцінки отриманої інформації: повнота і точність, вірогідність, корисність, новітність, своєчасність, необхідність реагування.
Швейцарський мислитель кінця XVIII століття Лафатер говорив : "Хочеш бути розумним - навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати і переставати говорити, коли нема чого більше сказати".
Переглядів: 330
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: