Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості підготовки учителя до уроків трудового навчання в початкових класах

1. Перспективна підготовка вчителя до уроків трудового навчання.

Якість кожного уроку з трудового навчання і досягнення поставленої мети залежить від підготовки учителя до уроку: продумування його структу­ри, змісту, методики проведення, підготовки інструментів і матеріалів тощо.

Підготовка учителя до занять з трудового навчання складається з попередньої підготовки (перспективного планування), що завершується складанням календарно-тематичного плану та безпосередньої підготовки (поточного планування) до даного уроку. Перспективне планування дає можливість намітити раціональну систему роботи учителя та учнів, яка забезпечувала б доцільне і ефективне використання навчального часу, відведеного програмою на ту чи іншу тему, для засвоєння учнями знань, умінь і навичок, розвитку їх нахилів і здібностей, виховання позитивних якостей особистості.

Перспективне планування (попередня підготовка) до занять із праці учитель повинен розпочинати задовго до безпосереднього проведення уроків. Іноді ця робота розпочинається в кінці попереднього навчального року або під час літніх канікул. Умовно цю підготовку можна розділити на декілька етапів:

• Вивчення навчальної програми і пояснювальної записки до неї, визначення об'єму і змісту занять, практичних умінь і навичок по кожній темі. У випадку необхідності в програму вносяться зміни та доповнення. Особливо ретельно цю роботу повинні виконувати молоді учителі.

• Вивчення навчальної літератури та нових методичних матеріалів, статей в
журналах і збірниках, які висвітлюють досвід і теоретичні питання змісту,
організації і методики проведення занять з предмету в цілому, окремих розділів і питань програми. Вивчення навчальної літератури необхідно для того, щоб врахувати цей матеріал при викладі нових відомостей. Велике значення для підготовки учителя до занять має ознайомлення з методичною літературою, в якій узагальнено кращий досвід шкіл. У методичній літературі дають рекомендації з побудови навчального процесу, вибору об'єктів праці та з інших питань, пов'язаних з проведенням уроків трудового навчання в початкових класах. Не менш важливим є вивчення досвіду інших учителів. У кожному місті, районі є вчителі початкових класів, які досягли великих успіхів при виконанні тих чи інших навчальних завдань на уроках праці. Одним краще вдається формування в учнів навичок, другим - навчити учнів умілому використанню знань в праці, третім – раціональне поєднання різних форм організації занять тощо.

• Підготовка обладнання до занять. Учитель підготовляє необхідні матеріали, інструменти, пристрої і приладдя. Матеріали повинні бути придбані завчасно в тій кількості, щоб вистачило на всіх учнів класу на навчальний рік. Заготовити матеріали можна по-різному. В одних школах матеріал закуповують через батьківські комітети, в інших – самі батьки закуповують необхідні матеріали і передають їх учителеві для зберігання і використання на уроках праці. Інструменти, пристрої і приладдя для занять повинні бути в такій кількості, щоб забезпечити безпосередню роботу всіх учнів класу.

• Підготовка наочних посібників і технологічної документації. Ще до початку навчального року учитель перевіряє, ремонтує наочні посібники, якщо в цьому є потреба, чого не вистачає - виготовляє, чи організовує придбання.

• Складання переліку виробів, що будуть виготовляться учнями з врахуванням програмних вимог, дидактичних і методичних вимог:

а) виготовлення виробів повинно складатись з операцій, передбачених програмою;

б) робота пов'язана з виготовленням виробу, повинна бути посильною для учнів, як у відношенні точності, так і запрограмованої норми часу;

в) за призначенням і конструкцією виріб повинен бути доступний розумінню учнів.

• Продумування технології виготовлення виробу. Деякі з виробів учитель повинен виготовити сам, щоб перевірити послідовність технології і витрату часу, передбачити можливі помилки учнів і їх виправлення.

• Ознайомлення з основами сучасного виробництва, тобто організація екскурсій на виробництво за програмою початкової школи з трудового навчання.

Завершальним етапом попередньої підготовки до занять з праці є продумування системи уроків по кожній темі і складання календарно-тематичного плану. Календарний план складається до навчального року на півріччя і затверджується заступником директора школи з навчальної роботи.

2. Безпосередня підготовка учителя до уроків трудового навчання.

Безпосередня підготовка учителя до уроку вимагає визначення конкретного змісту, форм організації і методів проведення кожного заняття, підготовки інструментів, матеріалів, наочних посібників.

Початком цієї підготовки є аналіз попереднього уроку, в процесі якого учитель визначає, як була досягнута його мета і виконаний план, що проведено вдало і які залишились прогалини в знаннях та уміннях учнів. На основі цього уточнюється тема і мета уроку.

У формуванні мети необхідно дати відповідь на питання: чому передбачається навчити учнів на даному уроці, які нові знання та вміння вони повинні засвоїти.

Загальна мета визначається комплексно у триєдиному зв'язку навчальних, розвивальних і виховних цілей:

- навчальні цілі направлені на формування в учнів загальних і спеціальних знань та вмінь;

- розвивальні цілі спрямовані на вдосконалення сенсомоторики дитини, на розвиток її образного і логічного мислення, просторових уявлень, творчих конструкторських здібностей;

- виховні цілі передбачають виховання у школярів позитивних якостей: потреби до праці, трудової культури, естетики, економного використання матеріалів, бережного ставлення до результатів праці інших людей, поваги до людей праці.

Далі учитель вивчає матеріал, який необхідно повідомити учням на уроці, визначає нові поняття які необхідно роз'яснити учням, виділяє нові операції і прийоми.

Наступним етапом є визначення структури уроку і продумування методики його проведення. Структура залежить від змісту і дидактичної мети уроку. Крім того учитель повинен визначити зміст, послідовність і методи викладу нового матеріалу, підготувати наочні посібники і демонстрації, які будуть застосовуватись на цьому етапі уроку.

Відповідальним етапом підготовки вчителя до уроку є розробка методики інструктування. Учитель повинен точно визначити, який вид інструктажу він застосує, що і як буде показувати учням, які прийоми використає.

Одним з головних завдань трудового навчання є формування в учнів правильних робочих умінь і навичок. Щоб успішно вирішити це завдання, необхідно правильно показати учням всі ті дії, яким вони будуть навчатися на уроці (хватка інструменту, послідовність робочих рухів, тощо), так як, якщо цього не зробити, то у них будуть закріплюватись неправильні дії. Важливим моментом у підготовці до уроку є контрольне виготовлення учителем виробу, який будуть виготовляти учні. На уроці він може використовуватись як наочний посібник при поясненні учителем трудового завдання, як зразок для наслідування. У процесі його виготовлення уточнюється технологія, яка потім рекомендується учням; визначається, скільки часу потрібно на виготовлення виробу; визначаються найскладніші етапи в технологічному процесі, щоб провести роботу із попередження помилок.

Під час підготовки до уроку учитель продумує виховні завдання і шляхи їх реалізації. На уроках трудового навчання в учнів виховується багато якостей, але в кожному з них виділяється головний момент, якому і приділяється основна увага. Учителю необхідно продумати методи і прийоми реалізації цього моменту (наприклад, виховання навичок культури праці, формування колективізму тощо).

У результаті цієї роботи учитель складає план-конспект уроку.

 




Переглядів: 2805

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.