МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Методика вивчення ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Показати на одному з прикладів уміння застосувати алгоритми ділення.Основне завдання теми полягає у формуванні навичок письмового ділення багатоцифрових чисел. Учні повинні вміти пояснювати виконувані дії. Відповідно до програми розглядають та узагальнюють питання: - поняття дії ділення; - властивість ділення числа на добуток; - властивість ділення суми на число; - властивість ділення різниці на число. Підготовча робота При підготовці до вивчення ділення багатоцифрового числа на одноцифрове необхідно виконати вправи, пов’язані з безпосереднім визначенням при діленні кількості цифр в частці: - який найвищий розряд у даному числі? - скільки цифр буде в запису числа, якщо найвищий його розряд, наприклад, десятки тисяч? - скільки всього десятків (сотень) в даному числі? - яке число визначає цифра, записана у вищому розряді даного числа (наприклад 527)? - яке число визначають дві перші цифри вищих розрядів даного числа? Потрібно також нагадати учням зв'язок дії ділення з дією множення, повторити властивість ділення суми на число, випадки ділення з остачею, письмове ділення трицифрового числа на одноцифрове. Вивчення нового матеріалу. На дошці записані приклади: 882 7 378 7
Учні розв’язують ці приклади з повним поясненням.
Далі вчитель дає приклад 20736 8 і питає учнів.
- Чим відрізняється цей приклад від перших? (Перші два приклади ділення трицифрованого числа на одноцифрове, а третій приклад ділення багатоцифрового на одноцифрове). Процес оволодіння ділення багатоцифрового числа на одноцифрове – один з найващих у вивчені початкового курсу математики. Тут необхідне неодноразове докладне пояснення вчителя і тривале коментування самих учнів. Подаємо зразок докладного пояснення. Ділене 20736, дільник 8. Ділення починаємо з вищого розряду. Виділимо перше неповне ділене. Вищий розряд діленого десятки тисяч. 2 тис. не можна поділити на 8 так, щоб у результаті дістати десятки тисячі. Замінимо 2 дес.тис. тисячами і додамо 0 тисяч, дістанемо 20 тисяч. Отже, вищий розряд частки - тисячі, у частці буде чотири цифри. Позначимо місця цих цифр крапками. Отже, перше неповне ділене 20 тисяч. - Визначимо першу цифру частки: 20 тис.поділити на 8 буде 2 тис. - Визначимо скільки тисяч поділили: для цього 2 тис помножимо на 8, дістанемо 16 тис. - Дізнаємося, скільки тисяч залишилося поділити. Віднімемо 16 тис від 20 тис. дістанемо 4 тис. - Порівнюємо остачу з дільником. 4 менше від 8. Отже цифра 2 правильна. - Утворимо друге неповне ділене. Замінимо 4 тис. сотнями, дістанемо 40 сотен і додамо 7 сотен діленого, дістанемо 47 сотен. - Визначимо другу цифру частки. 47 сот. поділимо на 8, буде 5 сотен. - Визначимо, скільки всього сотен поділили. Для цього 5 сотен помножимо на 8 дістанемо 40 сотен. - Дізнаємося, скільки сотен залишилося поділити. Віднімемо 40 сотен від 47 сотні, дістанемо 7 сотен. - Порівнюємо остачу з дільником. 7 менше від 8. Отже, цифра 5 правильна. - Третє неповне ділене 73 десятки. - Визначимо третю цифру частки 73 дес. поділимо на 8 буде 9 дес. - Визначимо скільки десятків поділили. Для цього 9 дес. помножимо на 8, дістанемо 72 дес. - Дізнаємося, скільки десятків залишилося поділити. Віднімемо 72 дес. від 73 дес., дістанемо 1 дес. - Порівнюємо остачу з дільником. 1 менше 8. Отже, цифра 9 правильна. 16 одиниць – четверте неповне ділене. 16 одиниць поділити на 8 буде 2 одиниці. Остачі немає. Частка 2592 20736 8 - 16 2592 40 72 16 Після вивчення повного пояснення можна дати зразок короткого пояснення. Перше неповне ділене 20 тисяч. У частці буде 4 цифри. 20 тисяч поділити на 8, буде 2 тисячі і в остачі 4 тисячі. Друге неповне ділене 47 сотень. 47 сотень поділити на 8, буде 5 сотень і в остачі 7 сотень. 73 десятки – третє неповне ділене. 73 десятки поділити на 8, буде 9 десятків і в остачі 1 десяток. 16 одиниць – четверте неповне ділене. 16 поділити на 8, буде 2. Остачі немає. Частка 2592. Особливі випадки: Слід звернути особливу увагу на випадки ділення, коли в результаті дістанемо нулі в кінці або в середині частки, щоб учні не пропускали нулі в частці, треба привчити учнів ще до виконання ділення, за наявою першого неповного діленого, визначити кількість цифр у частці.
Випадки ділення на одноцифрове число, коли в середині запису частки зустрічаються нулі. Перше неповне ділене 12 тисяч. У частці буде 4 цифри. 12 тисяч поділити на 6, буде 2 тисячі. Остачі немає. Друге неповне ділене 2 сотні, 2 сотні не діляться на 6 так, щоб у частці були сотні. У частці на місці сотень пишемо 0. Третє неповне ділене 28 десятків. 28 десятків поділити на 6, буде 4 десятки і в остачі 4 десятки. Четверте неповне ділене 42 одиниці. 42 поділити на 6, буде 7. Остачі немає. Частка 2047. 12282 6 - 12 2047 24 42
Розглянь запис і поясни розв’язання 282024 6 21056 7 656024 8 - 24 47004 21 3008 64 82003 42 56 16 425616 24 0 24 24 24 0 0 Ділення чисел, що закінчуються нулями. 67000 5 - 5 13400 15 20 Перше неповне ділене 6 десятків тисяч. У частці буде 5 цифр. 6 десятків тисяч поділити на 5, буде 1 десяток тисяч і в остачі 1 десяток тисяч. Друге неповне ділене 17 тисяч. 17 тисяч поділити на 5, буде 3 тисячі і в остачі буде 2 тисячі. Третє неповне ділене 20 сотень. 20 сотень поділити на 5, буде 4 сотні. Десятків і одиниць у діленому немає. На місці десятків і одиниць записуємо в частці нулі. Частка 13 400.
Або можна так пояснити: Ознайомлення з випадком ділення, коли нуль наприкінці запису частки, здійснюється через пропозицію учням порівняти два випадки ділення 333:9 та 3330: 9. 3330 9 Учні встановлюють, що ці частки відрізняються діленими. 27 370 Ставиться проблемне запитання: «Як зміна діленого вплине на 63 розв’язання?». Значення першої частки учні виконують самостійно з 63 розгорненим поясненням, а при знаходженні значення другої 0 частки, якщо є потреба, вчитель допомагає: третє неповне ділене – 0 . 0 одиниць; 0 одиниць поділимо на 9, отримаємо 0 одиниць. Таким чином, якщо всі десятки діленого розділилися, а наступне неповне ділене 0 одиниць, то в частці на місці одиниць можна записати відразу нуль!
Переглядів: 2728 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|