Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Якості дій і способи їх формування у навчанні

Якість   Характеристика якості Способи формування якості
Розумність   Розуміння, розумовий контроль кожної дії (операції) аж до виконання окремого руху, вживання окремого поняття і терміна Діяти повільно, не поспішаючи, особливо на початку навчання, щоб не пропустити той або інший орієнтир. Діяти уважно і закликати до цього учнів, щоб на початковому етапі формування дії не було помилок. Виконуючи будь-яку операцію, учень мусить проговорювати вголос зміст тієї або іншої дії на початковому етапі
Свідомість Свідчить про ступінь оволодіння дією і виражається в здатності учня дати повний словесний звіт про здійснюване, відзиачітг наслідки неправильності виконання дії і способи їхнього усунення Повторення дій. Поділ дій на цикли (рівні). Вимога час від часу від учня словесного звіту про сформовані дії
Узагальненість Здатність учня «рієктувагися на істотні ознаки дії в різноманітних умовах і виконувати ці дії в них Формується шляхом контрастного застосування учнем завдань різного ступеня складності та різного характеру
Засвоєння Здатність учнів упевнено виконувати дії без зовнішнії; орієнтирів - виконання дій, характерних для заданих еталонів, яким притаманна міцність, розумність, узагальненість, надійність     Поетапневідпрацьовуванняновоїдіїспочаткунаосновіподанихзовніматеріальнихорієнтирівпотімпроговорюваннямуголоскожноїопераціїконтролюючиїїправильністьнарештіпростообмірковуючиівирішуючиподумкизавданнярізноготипу
Критичність Здатність самостійно складати критерії, за якими можна оцінити дію, заздалегідь задавати майбутній дії показники потрібних якостей

 

Але до змісту пропоно­ваного навчального матеріалу під час повторення висувається низка вимог, більшість із яких у загальному вигляді наведено в темі 6 при аналізі моделі переробки інформації людиною.

Нижче наводяться вимоги до змісту навчального матеріалу при формуванні засобів і способів закріплення.

1. Повторюваний матеріал має відтворюватися не завжди в тому порядку, у якому вивчався. Логіка відтворення визначається метою навчання, ступенем складності матеріалу в про­цесі оволодіння, а також внутрішньопредметними зв’язками.

2. Повторення мусить базуватися на новому технічному матеріалі (повторювати слід на прикладі іншого типу).

3. У процесі повторення учні мають дізнаватися про нові подробиці, відомості, деталі досліджуваних об’єктів.

4. Під час повторення необхідно забезпечити достатню різноманітність самостійних робіт.

5. У процесі повторення слід широко використовувати таблиці, графіки, схеми, технологічні карти й інший друкова­ний і практичний матеріал у готовому вигляді й у формі спе­ціальних питань.

6. Позитивно на якість умінь впливає використання при повторенні питань творчого характеру, пошук відповідей на які вимагає нестандартного підходу.

7. Процес повторення повинен охоплювати всі етапи форму­вання діяльності, кожному з яких властиві особливі способи навчання, які залежать від мети й особливостей цього етапу.

Процес засвоєння можна розглядати як процес виконання певних дій за допомогою певних завдань. Це означає, що без вирішення проблем, без виконання завдань повноцінного засвоєння діяльності не відбудеться.

На різних етапах засвоєння діяльності система завдань покликана виконувати різні функції. На першому - мотива­ційну, на другому - розкриття діяльності, на всіх наступних етапах виступати засобом засвоєння діяльності.

Розглянемо етапи засвоєння діяльності та всі їхні дидактичні характеристики.

Відповідно до викладеного вище, процес закріплення або формування дій охоплює етапи формування матеріалізованих, мовленнєвих та розумових дій.

Ці етапи у разі теоретичного і практичного навчання мають свою специфіку, тому їх потрібно розглядати окремо. -Розгля­немо методику формування діяльності в теоретичному навчанні.

 




Переглядів: 348

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.