Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Behind the “Unlikes:” Understanding Why People Quit Facebook

By Maia Szalavitz @maiasz Sept. 19, 2013

Nearly three-quarters of American adults use social media, so quitting Facebook — committing “virtual identity suicide” — isn’t easy. So why are more people considering it?

Researchers surveyed 310 people who opted out of Facebook by participating in the (online!) QuitFacebookDay.com campaign begun by users angry over the company’s privacy policies. The changes included a service that allowed people to sign their friends up to groups without their permission. Since the May 31, 2010, quit date, 40,633 people have closed their Facebook accounts.

Intrigued by what motivated the quitters to go cold turkey on social media, the scientists, from the University of Vienna in Austria, compared them to 321 people who chose to stay.

Virtual suicide seemed to be an overwhelmingly male phenomenon— men made up a full 72% of those who opted out. Quitters were also generally older than those who stayed, with an average age of 31. Among those who stayed, 71% were women, with an average age of 24.

Not surprisingly, nearly half of the dropouts said they left because of fears about privacy and ethical concerns about how their personal data would be used. Many did not want their private information sold to advertisers or were worried about unauthorized disclosures to people they didn’t know. (Prior studies have found that older people tend to pay more attention to privacy issues than younger users, a trend that was supported by this data.)

“Given high profile stories such as WikiLeaks and the recent NSA surveillance reports, individual citizens are becoming increasingly more wary of cyber-related privacy concerns,” said Brenda Wiederhold, editor of the journal Cyberpsychology, Behavior and Social Networking, which published the study, in a statement.

The rest of the quitters left for a variety of reasons, with 14% saying they were dissatisfied with the site’s design and time-wasting features and 13% citing issues with Facebook “friendships,” such as superficiality or unwanted social pressure. Other analyses of social media users found that the relentless stream of perfectly curated baby pictures and happy social events to which you were not invited— coupled with a typical lack of openness about less wonderful moments — can lower self esteem, increase depression and afflict people with a terrible fear of missing out, an experience so common it’s earned an acronym — FOMO.

But 6% of Facebook quitters left because they feared they were becoming addicted to the site— and overall, the quitters had a higher score on symptoms of internet addiction than did those who chose to continue.

The study did not reveal, however, how many quitters “relapsed,” rejoining the site later.

Taken from: http://healthland.time.com/2013/09/19/behind-the-unlikes-understanding-why-people-quit-facebook/




Переглядів: 242

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.