Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вплив продуктів трансляції на розпад мРНК

Вищевикладені уявлення говорять про те, що розпад мРНК, мабуть, тісно пов'язаний з процесом трансляції. Але, можливо, грають роль і самі продукти трансляції. По принципу зворотного зв'язку вони стимулюють руйнування відповідних мРНК.

Першим цю ідею висловив в 1975 р.. В. А. Арбузов; він же намагався підтвердити її експериментальним шляхом, причому не лише для еукаріот, але і для бактерій.

Ключовим служив наступний результат: якщо трансляцію подавити антибіотиками, то середній час напівжиття мРНК зростає.

Правда, такий же ефект повинен спостерігатися і тоді, коли руйнування мРНК здійснюється 5´-РНКазой по механізму, викладеному вище. Дійсно, якщо під дією антибіотика припиняється рух рибосом по мРНК, то це повинно гальмувати також просування 5 '- РНКази, чого і означає стабілізацію мРНК.

Проте два інші факти, отриманих В. А. Арбузовим, говорили проти подібного пояснення і на користь першочергової ідеї.

а) По-перше, деякі антибіотики викликають т. з. абортивну транслокацію, при якій рибосоми продовжують просуватися по мРНК, але білок не синтезують. В цьому випадку ефект стабілізації мРНК спостерігався як і раніше.

б) По-друге, згідно з тим же джерелом, у бактерій білоксинтезуюча система пов'язана з мембранами клітини, а руйнування мРНК відбувається лише після її відділення від мембрани.

Звідси склалося наступне уявлення про механізм розпаду мРНК :

- білок (продукт трансляції) стимулює пов'язані з мембраною РНКази

- останні викликають фрагментацію мРНК цього білку

- фрагменти мРНК втрачають зв'язок з мембраною і швидко руйнуються в цитозолі розчинними нуклеазами.

Чи дійсно має місце такий механізм, поки ска­зати важко. З його позицій не можна, наприклад, пояснити розпад мРНК, що транслюються безпосередньо в цитозолі (т. з. мембранонезв’язані рибосомами).

Відмітимо, що тепер стали з'являтися і інші свідчення на користь початкової ідеї - про те, що білки можуть стимулювати розпад своїх мРНК. Ось два з них.

а) Розпад гістонових мРНК. Синтез гістонів активно відбувається у S-фазу синтетичного циклу, і в цей час гістонові мРНК мають термін напівжиття близько 40 хв.

Після ж накопичення гістонів (на початок G2-фази) час напівжиття їх мРНК знижується до 10 хв.

Це сам по собі дуже красномовний факт. Але не менше цікаве його конкретне пояснення.

Як неодноразово відмічалось, гістонові мРНК не мають пів(А) -фрагмента. Зате в їх 3 '- нетрансльованій області міститься шпилькова петля (мал.).

Можливо, вона так само, як петля пів(А) -фрагмента, захищає 3´-конец мРНК від РНКази. Але її особливістю є спорідненість до гістонів. Причому зв’язування гістонів призводить до прискорення деградації мРНК. Мабуть, причиною є руйнування структури петлі, що і робить 3 '- кінець досту­пним для РНКази.

б) Тубулінова мРНК. Розпад цієї мРНК також прискорюється продуктами її трансляції - мономерами тубуліну і навіть не до кінця синтезованим пептидом.

Механізм цього ефекту доки неясний. Але у будь-якому випадку знову йдеться про той же негативний зворотний зв'язок, який постулював В. А. Арбузов.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  3. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  4. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  5. Активний вплив на проблему
  6. Активність. Закон радіоактивного розпаду
  7. Аналіз відхилень від нормативів та їх впливу на прибуток
  8. Аналіз впливу постачальників
  9. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  10. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  11. Аналіз факторів впливу на обсяги виробництва суспільного продукту.
  12. Аналіз факторів, що впливають на цінову політику.




Переглядів: 810

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль АУ-элементів | Організація творчої діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.