МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Вимоги до ЕП екскаватораРобота екскаватора здійснюється у вельми важких умовах: різкозмінна навантаження, трясіння устаткування, значні зміни температури і вологості, велика запилена. Механізм повороту, що володіє значним приведеним моментом інерції, працює в режимі поперемінного пуску, реверсу і гальмування. Із-за великого числа ланок в кінематичному ланцюзі у механізмі є значні люфти в передачах, зазори в кріпленнях. Механізм підйому працює в умовах різкозмінного навантаження, нерідко вище номінальною. У ще важчих умовах працює механізм натиску. Система ЕП повинна володіти наступними властивостями: 1) надійне обмеження моменту і струму допустимим стопорним значенням у всіх режимах роботи, тобто володіти механічною характеристикою екскаваторної форми; 2) економічне регулювання швидкості в діапазоні 4-6 і рекуперацію енергії, що звільняється при гальмуванні механізму повороту при опусканні ковша. 3) забезпечувати обмеження динамічних навантажень механічного устаткування, обумовлених наявністю пружних зв'язків, зазорів в передачах. 4) простота і максимальна міцність. Системи ЕП екскаваторів: 1. Асинхронний ЕП. 2. Частотно-керований асинхронний ЕП. 3. Система Г-Д з силовим магнітним підсилювачем. 4. Система Г-Д із збудником тиристора (Г-Д з ТБ). 5. ТП-Д. ЕП механізмів екскаватора ділиться на 2 групи: 1) ЕП з малим моментом інерції (ЕП механізмів підйому і натиску (тяга)); 2) ЕП з великим моментом інерції (ЕП механізму повороту). Час розгону ЕД 1-ої групи визначається електромагнітною постійною часу генератора: , а другий - електромеханічною постійною часу приводу: . ЕП механізмів 1-ої групи повинні мати хорошу керованість, для чого необхідно скорочувати час наростання ЕДС генератора і частоти швидкості обертання двигуна. Тому в СУ повинна вводиться ЗОЗ по напрузі генератора або частоті обертання двигуна, що дозволить форсувати перехідні процеси в ланцюзі збудження генератора. При розгоні механізмів 2-ої групи струм якоря ЕД може перевищити гранично допустимі значення. Щоб уникнути цього, необхідно уповільнити наростання ЕДС генератора, тобто знижувати темп розгону механізму. Тому в СУ необхідно вводити ЗОЗ по струму з відсіченням. Розрахунок потужності ЕД і визначення навантажень підйомного і напірного механізмів прямої механічної лопати. Робота підйомного, напірного і поворотного механізмів носить циклічний характер, причому для перших два характерні різко змінна зміна статичного моменту опору і коливання швидкості переміщення робочого органу. Час циклу роботи можна розділити на 3 періоди: копання, поворот платформи з навантаженим ковшем до місця розвантаження і поворот платформи з порожнім ковшем в забій.
У кожному з періодів: , кВт де - зусилля, подолане робочим механізмом при виконанні даної операції в циклі, Н; - швидкість (м/с), з якою долається зусилля; - ККД механізму. Знаючи тривалість і потужність кожного періоду, розраховується середнє значення потужності приводу за повний цикл роботи: . Для визначення навантажень підйомного і напірного механізмів будують в масштабі схеми розрахунку положень робочого устаткування екскаватора за даними розрахунку лінійних розмірів конструктивних елементів екскаватора. Зусилля в підйомному канаті механічної лопати:
; де - опір породи копанню; - вага ковша з породою; - вага рукояті; - довгі плечей прикладених сил щодо осі напірного валу, який розташований на середині стріли, м; - кут між рукояттю і передбачуваною горизонтальною лінією; - кут між підйомним канатом і рукояттю. Опір породи копанню: ; - питомий опір породи копанню, залежне від характеру породи, Па; - ширина ковша, м; - товщина стружки породи, що знімається, м; - висота забою. Вага ковша з породою і рукояті (Н): ; , де Е - місткість ковша, м3; - щільність гірської породи (т/м3); - коефіцієнт розпушування породи. Маса ковшу: , де - коефіцієнт визначення маси ковша (залежно від обумовленої роботи: легкий, середній, важкий) по табл.; Е = - місткість ковша, м3. Маса рукояті: , де - коефіцієнт для визначення розмірів рукояті, по табл. (залежно від призначення екскаватора - будівельні, кар'єрні, вскришні). Зусилля в напірному механізмі лопати.
, де - віджимаюче зусилля породи; - зусилля в підйомному канаті; - вага ковша і породи; - вага рукояті. Віджимаюче зусилля натиску: , де - коефіцієнт опору породи копанню. Зусилля, що виникає в підйомному механізмі лопати при повороті платформи на розвантаження: ; При поверненні платформи з порожнім ковшем в забій: ; , , - довжини плечей при верхньому положенні ковша і повністю висунутої рукояті. Двигун напірного механізму при повороті платформи з навантаженим ковшом на розвантаження велику частину часу працює в гальмівному режимі, долаючи опори, що створюються складовими ваги ковша з породою і ваги рукояті і зусилля в підйомному механізмі . Зусилля в напірному механізмі: . При повороті платформи з порожнім ковшем в забій: ; Потужність двигуна підйомного механізму лопати: , де - швидкість переміщення підйомного каната, м/с; - ККД підйомного механізму . Потужність двигуна підйомного механізму лопати при повороті платформи на розвантаження: . Потужність двигуна підйомного механізму при повороті платформи з порожнім ковшем в забій: . Потужність двигуна напірного механізму при копанні: , де ;- швидкість переміщення рукояті, м/с; - ККД напірного механізму . Потужність двигуна напірного механізму при повороті платформи на розвантаження: ; Потужність двигуна напірного механізму при повороті платформи з порожнім ковшем в забій: . Середньозважені потужності (потужність, віднесена до часу повного циклу): , де - період копання; - час повороту платформи на розвантаження; - час повороту платформи з порожнім ковшем; - час циклу. ; Рисунок 6 Механізм подйому Рисунок 7 Механізм напору.
Визначення моменту інерції частин екскаватора, що обертаються. де: - момент інерції поворотної платформи; - момент інерції ковша з породою; - момент інерції стріли; - момент інерції напірного механізму; - момент інерції рукояті. ; де - момент інерції платформи щодо осі, паралельної вертикальної грані кузова, км×м2; - маса платформи, т; - відстань між віссю платформи і віссю, що проходить через центр маси платформи як паралелепіпеда, м; ; де - маса ковша з породою, т; - відстань максимального радіусу розвантаження, м; ; де - маса стріли з блоками, т; - відстань від осі обертання платформи до центру маси стріли, м. ; де - маса напірного механізму, т; - відстань від осі обертання платформи до центру маси напірного механізму, м; ; - маса рукояті, т; - відстань від осі обертання платформи до центру маси рукояті, м. Зазвичай в розрахунках моменти,, не враховуються зважаючи на трохи.
Визначення потужності двигуна поворотного механізму екскаватора. Основне навантаження приводу поворотних механізмів зумовлюється інерційними масами частин екскаватора, що обертаються. Найбільші навантаження в перехідних процесах - розгону і гальмування платформи з навантаженим і порожнім ковшем екскаватора. Потужність можна визначити з рівняння кінетичної енергії системи двигун - платформа:
; (1) , - енергія, споживана двигуном за час пуску з навантаженим і порожнім ковшем, Дж; , - енергія, що віддається при гальмуванні з навантаженим і порожнім ковшем; - кінетична енергія якоря двигуна, Дж; - енергія витрачається на тертя (опор, роликів і т. д.), Дж. ; (2) - коефіцієнт, що враховує момент інерції якоря; - момент інерції частин екскаватора, що обертаються, з навантаженим ковшем, кгчм2; - розрахункова, стала кутова швидкість платформи; ; ; (3) ; (генераторне гальмування, енергія або віддається з мережа або гаситься на опорах) (4) ; (5) Енергія, витрачається на тертя проти значна - при розгоні сили тертя діють проти рушійного моменту, при гальмуванні - у напрямі моменту гальмування. Підставивши в (1) рівняння (2) - (5) і поділивши на час роботи механізму за цикл екскаватора: ; - ККД передачі поворотного механізму; - час повороту платформи з навантаженим ковшем на розвантаження і з порожнім ковшем на розвантаження і з порожнім ковшем в забій.
Читайте також:
|
||||||||
|