Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






THE SYLLABLE AS A PHONETIC AND PHONOLOGICAL UNIT.

Words can be cut up into units called syllables. Humans seem to need syllables as a way of segmenting the stream of speech and giving it a rhythm of strong and weak beats, as we hear in music. Syllables don't serve any meaning-signalling function in language; they exist only to make the speech stream easier for the human mind to process. A classic problem in phonetics is that there is as yet no good agreed-upon definition of a syllable. Two approaches to defining a syllable: The first approach defines the syllable as sequence of segments. The syllable is a unit consisting of 0 or more consonants followed by a vowel followed by 0 or more consonants. A vowel may be replaced by a syllabic consonant, The formula of a syllable : CnV Cn• where Cn= any number of consonants and V = vowel or syllabic consonant. The second approach defines syllables by their sonority (or relative loudness). Some types of phonemes appear to be more sonorous (louder) than others. Syllables here would be defined using the “Sonority Sequencing Principle”. From one segment to the next sonority must change. According to such approach, a syllable is a unit a high sonority peak and lower sonority segments on either side of the peak. Linguists have attempted to combine these two definitions to get a basic structure for a syllable. Syllableis an element of speech that acts as a unit of rhythm, and has internal structure. The constituent parts are ONSET and RHYME, within the rhyme we find the NUCLEUS and CODA. The NUCLEUS is obligatory, other parts are optional. The smallest syllable contains a nucleus only. As a phonologicalunit, the syllable requires a separate definition for each individual language, because each language has its own rules of combining its phonemes into syllables, or PHONOTACTICS. In every language certain sound sequences are not permitted. This is called called ‘phonotactic constraints’. English permit more combinations of consonants than many languages. E.g., Japanese syllables can only take one of three forms: V, CV, CV + /n/, that is why when the Japanese borrowed the English sequence CLUB (monosyllabic to an Englishman) into their language, they gave it three syllables /ku-ra-bu/. Since speakers adjust an impermissible sequence (in this case two successive consonants, and a final consonant other than /n/) by altering it to a permissible one, the Japanese inserted a vowel, thus creating a permissible syllable shape. Some combinations that don't occur in English (e.g., syllable-initial /tl/) are permissible in other languages (e.g., Polish, Russian). When the English first attempt the initial /kn/ of German KNABE (boy), they insert a vowel and make it /kǝ’nɑ:bǝ/, i.e. three syllables rather than two (as is for Germans), because /kn/is no longer a permissible initial sequence in English.




Переглядів: 1679

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.