Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЗОЛОТОВИДОБУВНА КОМПАНІЯ

Баланс

на 1 квітня ЮХХроку

Шахта була побудована за рахунок випущених акцій. Якщо все золото буде вичерпано, то вартість шахти дорівнюватиме ну­лю. Тому при реалізації або ліквідації цього підприємства акціо­нери не зможуть отримати навіть невеликої частки вкладених ін­вестицій. Принцип функціонуючого підприємства вказує на необхідність співвідношення вартості активів з можливим одер­жанням прибутку.

Цей принцип вносить у бухгалтерський облік певну умов­ність: абстрагуючись від реальності, бухгалтери домовляються і приймають припущення, що підприємство не припинить свою ді­яльність. Так само був задоволений маленький хлопчик Сергійко з однойменної повісті Віри Панової, коли його заспокоїли, що він ніколи не помре, а буде жити вічно.

Якщо б компанія вирішила припинити діяльність — гостро постала б проблема оцінки активів, яка в такому випадку не від­повідала б принципу собівартості. Намагаючись вирішувати про­блеми по мірі їх виникнення, наші зарубіжні колеги прийняли припущення, що підприємство існуватиме в неосяжному майбут­ньому і не має намірів щодо ліквідації або різкого скорочення ді­яльності.


4. Собівартість (Cost)

Активи підприємства містять у собі грошові кошти, землю, будівлі, машини та інше майно, а також майнові права. Згідно з принципом собівартості, вони обліковуються за ціною, сплаченою за їх придбання, включаючи витрати, пов'язані з до­ставкою, налагодженням і введенням в експлуатацію — тобто за фактичною собівартістю.

Принцип собівартості є об'єктивним, оскільки оцінка ґрунту­ється на документальних даних. За предмет оцінки дійсно була (або повинна бути) сплачена відповідна сума; майно реєструється в обліку за тією ж ціною, за якою воно дійсно було придбане. Бу­хгалтери визначають вартість активів, посилаючись на вартість їх придбання, а не на вартість реалізації. Таким чином, вартість ак­тивів, яка використовуються і яку підтримує принцип функціо­нуючого підприємства, — є вартість придбання (первісна вар­тість). Звичайно на цю сумму не впливають подальші зміни ціни активу, тобто суми, за якими активи відображені на рахунках підприємства, відбивають вартість їх придбання, а не можливу ціну їх реалізації.

Наслідком і недоліком застосування концепції собівартості є те, що знання і навички, накопичені за період функціонування підприємства, його висока репутація не відображаються як акти­ви на рахунках компанії. Для бухгалтера різниця між вартістю використання і вартістю реалізації активів є прибуток. Ілюстраці­єю цьому може бути стаття «Гудвіл», яка виникає, коли одна компанія, придбавши іншу, платить більше звичайної ринкової ціни за її активи, сподіваючись використовувати нематеріальний і економічно вигідний ресурс — фірмову марку, репутацію, кліє­нтуру тощо. В аудиторській фірмі, наприклад, головним активом є штат співробітників (хоча цей актив не знаходить відображення у Балансі). Вартість його використання виражається через оплату праці. Різниця між погодинною оплатою роботи працюючих і ва­ртістю послуг, наданих клієнтам, є доходом.

Проблеми принципу собівартості:

1) користувачі бухгалтерської інформації повинні пам'ятати, що вартість придбання активів не є надійною величи­ною, оскільки вона не відображає їхньої поточної вартості;

2) первісна вартість придбання активів не утворює надійної основи для визначення прибутку.


Приклад. Джон Сміт дилер з продажу шкіри, щоосені за­куповував у Канаді шкурки і реалізовував їх упродовж року у Ве­ликобританії. Так, у жовтні 2000 р. він придбав 2000 шкурок по $10 і продав їх по $20. Таким чином, у вересні 2001 р. його прибу­ток складе $20 000. Але тим часом ціни в Канаді піднялись на 50 %, тобто купівельна вартість однієї шкурки склала $15. В такому випадку реальний прибуток дорівнюватиме не $20 000, а тільки $10 000, оскільки Джон Сміт майбутнього разу зможе закупити шкурки по $15, а не по $10.

3) бухгалтерська практика списання вартості активів у вигляді амортизації означає, що можна взагалі вилучити вартість цих ак­тивів із звітності;

4) невідображення у Балансі вартості людських активів. Відо­мий економіст Альфред Маршалл здавна стверджував, що най­більш цінним капіталом є той, який інвестований у людей. Сьо­годні всі визнали, що людські активи фірми є головним джерелом її багатства. І все ж, тільки нещодавно бухгалтери почали усвідо­млювати цей факт і шукати спосіб найбільш вдалого подання ін­формації про вартість людських ресурсів. Іншими важливими ак­тивами, про які нічого не згадується у фінансовій звітності, є вартість становища фірми на ринку, вартість власної інформацій­ної системи фірми, яка впливає на якість її рішень.

Багато суперечок з питань теорії і практики фінансового облі­ку виникає саме навколо концепції собівартості. Зовнішні корис­тувачі фінансової звітності прагнуть мати інформацію, головним чином, про фінансовий стан фірми, на підставі якого вони мо­жуть приймати рішення відносно інвестицій. Бухгалтери вважа­ють, що повинна бути об'єктивна основа для інформації, яку во­ни подають. Для них об'єктивність означає здатність перевірити інформацію, користуючись даними, що підтверджують реальні права та зобов 'язання. Необхідність відображати юридичні права та зобов'язання, які існують у грошовому виразі, а також праг­нення визначати вартість активів і пасивів в умовах постійної зміни грошових цінностей, знаходиться у центрі дебатів з приво­ду обліку інфляції.

5. Реалізація (Realization)

В результаті продажу товарів, виконання робіт, надан­ня послуг підприємство, як правило, отримує або певну суму грошових коштів, або дебіторську заборгованість, що зобов'язує


до сплати підприємству цієї суми. Надходження коштів внаслі­док продажу товарів та послуг вважається реалізацією і приво­дить до визнання доходу. Реалізація, а відповідно і дохід, визна­ється в момент передачі підприємством покупцеві суттєвих ризиків і винагород, пов'язаних з власністю на продукцію (то­вар). Дохід визнається лише за умови, що він є заробленим, тобто компанія виконала той обсяг робіт, здійснення якого дає їй право на отримання доходу відповідно до умов контракту.

Принцип реалізації тісно пов'язаний з принципом собівартос­ті, оскільки зафіксована вартість активів фірми визначається гос­подарськими операціями, здійсненими для їх придбання. Будь-яка зміна їх вартості може бути визнана в момент, коли фірма ре­алізує цей актив або позбавляється його.

Принцип реалізації повністю відображає історичне походжен­ня бухгалтерського обліку як засобу запису результатів госпо­дарських операцій. Бухгалтер не може бути впевненим в одер­жанні доходу до здійснення реалізації, отже, збільшення вартості активів, не підкріплене фактом реалізації, — не записується як дохід.

Приклад. Mr. Sames придбав два однакові будинки, котрі потребують ремонту, за $50 000 і витратив додатково $20 000 на їх відновлення. Таким чином, всі витрати становіти $70 000. Один бізнесмен запропонував купити обидва будинки по $100 000 кожний, але Mr. Sames вирішив продати тільки один будинок, а інший зберегти для продажу в майбутньому. З позиції бухгал­терського обліку, проданий котедж: визнається як такий, що має вартість $100 000 і різниця в $65 000як дохід, підтвер­джений фактом реаіізації. Другий котедж:, за який також: було запропоновано $100 000, згідно з принципом собівартості зали­шається, в обліку, як такий, що має вартість лише $35 000.

Принцип реалізації означає, що дохід, а водночас і прибуток компанії, відображений у фінансовій звітності, — є лише част­кою загального збільшення вартості, накопиченою фірмою за зві­тний період.

6. Нарахування (Accruals)

Принцип нарахування тісно пов'язаний з принципом реалізації. Наприклад, 3 грудня компанія А реалізувала товарів на суму S1000 за умови сплати рахунку покупцем через ЗО діб.


Відповідно до принципу реалізації компанія А у грудні відо­бразить дохід від реалізації в сумі $1000, хоча він і не привів до збільшення у грудні грошових коштів. Наведений приклад вказує на те, що доходи та витрати не обов'язково супрово­джуються збільшенням або зменшенням сум грошових коштів компанії.




Переглядів: 237

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.