Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






The objective with the infinitive construction

§ 125. This construction is the most recurrent as it may be used after a wider range of verbs, both taking a direct (I didn’t wanthim to see me here) and an indirect non-recipient object (We were relyingon him to put things right); in the latter case the objective construction is introduced by the preposition generally used with this particular verb.

The objective predicative construction of this type is used after the following verbs:

1.Verbs of wish and intention (to wish, to want, to desire, to choose, to prefer, should/would like, to intend, to mean). Owing to the meaning of these verbs, the infinitive in the construction can be only non-perfect, as it denotes an unfulfilled action.

 

Hewould like you to see him in his office.

Idid not mean it to be told to her.

 

2. Verbs ofemotion and attitude (to like, to dislike, to love, to hate, cannot/could not bear). Those too can be followed only by non-perfect forms of the infinitive.

I can’t bear people to be unhappy or upset.

Ihate you to go away.

3.Verbs of mental activity (to think, to suppose, to consider, to believe, to know, to find, to expect, to imagine, to understand, to assume, to acknowledge, to feel, to trust, etc.). After these verbs the infinitive may be used in any form, depending on the time relation between the two actions:

 

Hebelieved Jennie to be playing in the garden.

Isupposed him to have been married to her years ago.

 

If the action of the infinitive refers to the person denoted by the subject, the corresponding reflexive pronoun is used.

Iknow myself to be rather slow.

4.Verbs of declaring (to declare, to report, to pronounce). With these all forms of the infinitive are possible.

 

Theyreported the plane to have been lost.

5.Causative verbs (to make, to have) take a complex object with a bare infinitive, usually it is a non-perfect infinitive, as the action is the result of inducement. The verb to gel takes a complex object with a to-infinitive.

 

With other verbs ofinducement (to order, to command, to ask, to allow, etc.) the objective with the infinitive construction can have only the passive infinitive.

 

Shewould not allow the life of thechild to be risked.

Note:

 

If the infinitive attached to such verbs is active, it does not form a complex with the preceding nominal part; both the elements should be treated as different parts of the sentence, the first as an indirect recipient object, the second as a direct object:

 

Heordered him to come. (Whom did he order come? What did he order him?)

6.Verbs of perception (to see, to watch, to hear, to feel, to observe, to notice). After these verbs a bare non-perfect active infinitive is used.

 

We saw planes zoom into the air.

Theyfelt the earth shake under their feet.

 

After these verbs structures with the link verb to be are not used. Where the need arises, a subordinate clause is used.

 

I saw that she was pretty. (---/---> I saw her to be pretty.)

§ 126. As was mentioned in § 125 the objective with the infinitive construction may be used with a few verbs as their indirect non-recipient object. These verbs are to wait (for), to rely (on), to listen (to), to look (for), to count (upon). All of them except the verb to listen take the infinitive with the particle to. With the verb to listen a bare infinitive is used.

 

Can I reallycount upon him to undertake the job?

Iwas relying on him to put things right.

Ilistened to them talk about me.




Переглядів: 301

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.