Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Аналіз чутливості рівня беззбитковості до зміни основних факторів

Існують фактори, що впливають на рівень беззбитковості виробництва. До основних з них можна віднести:

- ціна одиниці виробу. Зниження ціни одиниці реалізованої продукції передбачає необхідність збільшувати обсяг реалізації в натуральному вираженні, тобто підвищувати точку беззбитковості для покриття витрат;

рівень змінних витрат в одиниці реалізованої продукції. Взаємозв'язок зміни суми змінних витрат на одиницю продукції і точки беззбитковості прямий, зростання цих витрат призводить до підвищення точки беззбитковості;

постійні витрати. Напрям впливу зміни постійних витрат на точку беззбитковості аналогічний;

обсяг виробництва продукції, ціна на продукцію і витрати знаходяться в функціональній залежності один від одного, тому отримання максимального прибутку можливе при певних поєднаннях цих величин.

Аналіз чутливості рівня беззбитковості до зміни основних факторів можна провести, використовуючи наступні залежності:

 

 

Відповідно обсяг продукції, необхідний для досягнення рівня беззбитковості, буде дорівнювати:


 

1. зміни середніх змінних витрат.


Вплив змін середніх змінних витрат визначають за формулою:

 

Відповідно обсяг реалізації необхідний для досягнення рівня беззбитковості складе:

 


 

Отже, зростання змінних витрат призводить до зростання рівня беззбитковості і навпаки: зменшення змінних витрат спричиняє зменшення рівня беззбитковості.

2. Зміни постійних витрат.

(6.18)

Вплив зміни постійних витрат на рівень беззбитковості оцінюють за допомогою формули:

Відповідно новий рівень беззбитковості (kS'B) буде дорівнювати:

AS'a=SB x ASB (6.19)

де SB - рівень беззбитковості до зміни постійних витрат.

Отже, зростання постійних витрат призводить до зростання рівня беззбитковості і, відповідно, зменшення постійних витрат сприяє зменшенню рівня беззбитковості.

Наведені вище формули враховують вплив на рівень беззбитковості лише одного з факторів, за умов, що всі інші фактори залишаються незмінними. Але, як правило, виникають ситуації, коли підприємство передбачає одночасну зміну як ціни, так і витрат.

3. Зміни ціни і змінних витрат.

Для того, щоб оцінити як вплине на рівень беззбитковості одночасна зміна ціни і змінних витрат, скористаємося формулою. Єдиним пристосуванням цієї формули до нової ситуації буде врахування в ній величини зміни змінних витрат. Тоді формула набуває вигляду:

Слід звернути увагу на те, що в даному випадку величини, які використовуються для розрахунків, обов'язково мають бути подані в абсолютних грошових одиницях (в гривнях або іншій валюті).

Чисельник - зміна одиничного прибутку покриття, а знаменник фактично дорівнює новому значенню одиничного прибутку покриття. Тобто загальна формула розрахунку беззбиткового приросту реалізації має вигляд:

де СМ - зміна абсолютної величини старого одиничного прибутку покриття;

СМод1 - нове значення одиничного прибутку покриття.

4. Зміни ціни й постійних витрат.

Для визначення беззбиткового приросту реалізації за умов одночасної зміни ціни й постійних витрат необхідно знайти суму розрахунків: ' беззбиткової зміни обсягу реалізації за умов зміни ціни; ' беззбиткового приросту обсягу реалізації за умов приросту постійних витрат.

Оскільки беззбитковий приріст обсягу реалізації за умов зміни ціни визначається у відсотках, а беззбитковий приріст обсягу реалізації за умов приросту постійних витрат визначається у натуральному вимірі, то розрахунки беззбиткового приросту реалізації за умов одночасної зміни ціни і постійних витрат можна здійснювати за двома формулами:

1) для визначення беззбиткового приросту обсягу реалізації в натуральному вимірі:

2) для визначення беззбиткового приросту реалізації у відсотковому виразі:

де Qо - початковий обсяг реалізації;

Δ СМод - зміна одиничного прибутку покриття;

ΔМод1нова величина одиничного прибутку покриття.

Розглянуті ситуації свідчать, що характер реакції прибутку на зміни в діяльності підприємства залежить від структури його витрат -співвідношення змінних і постійних витрат. Відповідь на запитання, яке з підприємств має кращу структуру витрат, залежить від багатьох причин і в першу чергу - від тенденції зміни обсягу реалізації.

Фактори, що впливають на оптимальність структури витрат підприємства за певних умов діяльності, розглянемо на прикладі двох підприємств; які мають різний рівень автоматизації виробництва.

Таблиця. 6.2. Структура витрат підприємств, які мають різний рівень автоматизації виробництва

 

Показники Підприємство А (неавтоматизована система праці) Підприємство Б (автоматизована система)
Сума, грн. % Сума, грн. %
Дохід від реалізації
Змінні витрати
Маржинальний дохід
Постійні витрати
Прибуток

Припустимо, що обсяг реалізації зріс на 10%, або на 25000 грн. у такому випадку збільшення прибутку кожного підприємства у результаті зростання обсягу реалізації складе:

 

Підприємство Збільшення обсягу реалізації, грн. Коефіцієнт маржинального доходу* Збільшення прибутку
            Сума, грн. %
А 0,2
Б 0,9

*Коефіцієнт маржинального доходу - це відношення маржинального доходу від реалізації одиниці продукції до її ціни.

 

Таким чином, якщо обсяг реалізації має тенденцію постійного зростання, то кращу структуру витрат має підприємство Б, оскільки більший коефіцієнт маржинального доходу забезпечує більший відсоток збільшення прибутку. Але, якщо має місце тенденція скорочення обсягу реалізації, то підприємство Б швидше втрачатиме маржинальний дохід, ніж підприємство А, і матиме проблеми, пов'язані з покриттям більших постійних витрат. Тому при такій тенденції кращою можна вважати структури витрат підприємства А. Виходячи з цього можна зробити висновки, що більша питома вага постійних витрат у структурі витрат підприємства забезпечує більший вплив на прибуток при зміні обсягів реалізації, і саме цей показник повинен передусім враховуватися керівником при оптимізації структури витрат свого підприємства.


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  4. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  5. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  6. SWOT-аналіз у туризмі
  7. SWOT-аналіз.
  8. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  9. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  10. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  11. V. Нюховий аналізатор
  12. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.




Переглядів: 1520

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методика проведення аналізу беззбитковості | Планування прибутку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.