МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Зовнішнє оточення фірми і його характеристика.Тема 4. Оцінювання зовнішнього середовища підприємства
Діяльність фірми відбувається в певному середовищі, що має, як показано на мал. 4.1, внутрішню й зовнішню складові. Внутрішнє середовище властиве самій фірмі, зовнішня - перебуває за її межами й, у свою чергу, складається із двох частин: макрооточення (далекого оточення) і мікрооточення (безпосереднього оточення). З позицій сучасної теорії управління стан фірми, ефективність її діяльності в сьогоденні й майбутньому залежать від того, наскільки успішно вона реагує на різні по своїй природі впливу ззовні, тобто від ефективності взаємодії факторів зовнішньої й внутрішньої середовищ. Фактори внутрішнього середовища підприємства: а) його виробничий потенціал; б) кадрово-управлінський потенціал; в) конкурентоспроможність продукції і конкурентний потенціал; г) організація маркетингу і збуту; д) фінансовий стан; е) ефективність виробництва; є) стратегія, місія і цілі; ж) організаційна структура і культура; з) організація виробництва і праці; к) мотиваційні механізми; л) екологічність виробництва; м) соціальна ефективність; н) імідж підприємства тощо.
Рис. 4.1. Середовище діяльності фірми
Фактори зовнішнього середовища. Фактори зовнішнього середовища відповідно до розподілу її на дві частини також діляться на дві групи: фактори макрооточення й фактори безпосереднього оточення (мікрооточення). Макрооточення характеризують такі фактори, як: соціально-культурні, технологічні, економічні, політичні — Step-фактори (абревіатура складена з початкових букв англійських слів: соціальний, технологічний, економічний, політичний). Соціально-культурні фактори (соціальна структура й соціальне забезпечення суспільства, зайнятість, рівень утворення й культури, традиції, релігія, демографічні тенденції - чисельність, статевовікова структура населення, динаміка народжуваності й смертності і т.д.). Технологічні фактори (науково-технічний потенціал країни й галузі, напрямку його розвитку, технічний рівень проведення, частка наукомістких галузей, вимоги стандартів, періодичність появи нових товарів і ін.). Економічні фактори (рівень розвитку економіки, її поточний стан, фаза циклу кон'юнктури, структурні зрушення, рівень економічного росту країни, рівень життя, характер розподілу доходів, стан матеріального проведення, рівень інфляції, стан валютного курсу й ін.). Державно-політичні фактори (рівень стабільності політичної обстановки; державне регулювання економіки: податкова політика, кредитно-грошова політика, протекціонізм, мита, антидемпінгові заходи і т.д.). Сюди ж відносять правові, географічні, природні й екологічні фактори. Для більш повного аналізу Step-факторів необхідно враховувати, що значна частина їх діє постійно. Фактор «цикл кон'юнктури» діє циклічно, тому при аналізі потрібно враховувати поточну й майбутню фази циклу. Є також фактори тимчасової дії, такі як військові й соціальні конфлікти, стихійні лиха, політичні кризи, олімпіади, фестивалі й т.п., які можуть бути джерелами можливостей або погроз для фірми. Читайте також:
|
||||||||
|