Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Побудова матриці SWOT-аналізу.

Проведений аналіз факторів внутрішнього й зовнішнього середовищ та ранжування їх за рівнем впливу на діяльність організації дає можливість сформувати конкретний перелік слабких і сильних сторін організації, а також загроз і можливостей. Встановлення зв'язків між найбільш впливовими слабкими та сильними сторонами організації, загрозами та можливостями зовнішнього середовища — заключний етап процесу SWOT-аналізу. Для встановлення взаємозв'язків будується матриця SWOT-аналізу (табл. 4.6).

Таблиця 5.10

Матриця SWOT-аналізу

Зовнішнє середовище Внутрішнє середовище Можливості 1 2 Оцінка в балах Загрози 1 2 Оцінка в балах
Сильні сторони Оцінка в балах Поле «СіМ» (Сила і Можливості) Поле «СіЗ»   (Силаі Загрози)
Слабкі сторони   Поле «СліМ» (Слабкість і Можливості) Поле «СліЗ» (Слабкість і Загрози)

 

У верхній лівій частині цієї матриці записують проранговані можливості, а у верхній правій частині загрози зовнішнього середовища організації. Зліва відповідно вписуються сильні та слабкі сторони організації. На кожному з чотирьох полів потрібно розглянути всі можливі парні комбінації між загрозами, можливостями, сильними та слабкими сторонами організації. Встановлені взаємозв'язки будуть формувати стратегічні альтернативи та проблеми розвитку.

Поле СіМ (сила і можливості) припускає стратегії, що використовують сильні сторони підприємства для реалізації можливостей, що з'явилися в зовнішньому середовищі. Для виявлення головних стратегічних проблем у даному полі матриці необхідно відібрати парні комбінації сильних сторін підприємства і можливостей зовнішнього середовища з мінімальною оцінкою. Для формулювання стратегічних альтернатив розвитку підприємства в поле СіМ необхідно відібрати парні комбінації сильних сторін і можливостей із максимальною оцінкою.

Поле СіЗ (сила і загрози) припускає стратегії, що використовують сильні сторони для усунення загроз у зовнішньому середовищі. Комбінації сильних сторін із мінімальною оцінкою та загроз із максимальною значущістю повинні бути віднесені до стратегічних проблем підприємства. Для виявлення стратегічних альтернатив розвитку підприємства в даному полі варто орієнтуватися на максимальну оцінку сильних сторін підприємства та мінімальну оцінку загроз зовнішнього середовища.



Интернет реклама УБС

Поле СЛіМ (слабкість і можливості) припускає стратегії, що мінімізують слабкі сторони підприємства, використовуючи можливості ситуації на ринку. Комбінації слабких сторін підприємства з максимальною оцінкою і можливостей у зовнішньому середовищі з мінімальною оцінкою їх значущості слід віднести до головних стратегічних проблем підприємства. При визначенні можливих стратегій розвитку підприємства в цьому полі матриці необхідно орієнтуватися на максимальну значущість можливостей у зовнішньому середовищі та мінімальну оцінку слабких сторін підприємства.

Поле СЛіЗ (слабкість і загрози) припускає стратегії, що мінімізують як слабкі сторони підприємства, так і загрози, що з'явилися в зовнішньому середовищі. Для виявлення головних стратегічних проблем підприємства необхідно скласти комбінації слабких сторін і загроз із максимальною оцінкою. При визначенні можливих стратегій розвитку підприємства слід орієнтуватися на мінімальну оцінку слабких сторін підприємства та загроз у зовнішньому середовищі.

Для визначення пріоритетності поля SWOT-матриці, необхідно розрахувати частку кожного поля, виходячи з бальних оцінок факторів зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Виявлені парні комбінації сильних і слабких сторін підприємства з можливостями та загрозами в зовнішньому середовищі доцільно систематизувати в таблицях, що рекомендуються, а саме табл. 5.11.

Здійснюючи аналіз середовища організації, слід мати на увазі, що можливості й загрози можуть переходити в свою протилежність: нереалізована можливість може стати загрозою, якщо її використає конкурент, або, навпаки, заздалегідь помічена загроза може створити в організації додаткову перевагу, коли конкуренти її не усунули.

 

Таблиця 5.11[7, с. 165-167]

Перелік стратегічних альтернатив розвитку підприємства

Поле матриці SWOT Стратегічні альтернативи Оцінка факторів,у балах
СіМ Стратегія диверсифікації, стратегія горизонтальної інтеграції 6 (3+3)
Стратегія вертикальної інтеграції, стратегія інтенсивного зростання, стратегія обмеженого зростання 5 (2+3) або 4(2+2)
Стратегія скорочення та переорієнтації 4(3+1) або 3(2+1)
СіЗ Стратегія вертикальної інтеграції, стратегія скорочення та переорієнтації 6 (3+3) або 5 (3+2)
Стратегія обмеженого зростання 4(3+1)
Стратегія відсічення зайвого 5 (2+3) або 4(2+2)
СЛіМ Стратегія обмеженого зростання, стратегія відсічення зайвого та переорієнтації 6 (3+3) або 5 (2+3) або 5 (3+2) або 4(2+2)
Стратегія інтенсивного зростання, стратегія вертикальної інтеграції 4(1+3)
СЛіЗ Стратегія ліквідації 6 (3+3)
Стратегія скорочення та переорієнтації 4(3+1)
Стратегія відсічення зайвого 5(2+3)або5(3+2)або 4(2+2) або 4 (1+3)

 

Слід відзначити, що при проведення SWOT-аналізу в більшості випадків застосовується інформація, отримана методом експертних оцінок. Застосування цього методу може дати великі похибки, величина яких залежить від складу експертів та методу оброблення результатів. Економіко-математичні методи досить обмежено використовуються в практиці SWOT-аналізу через нестачу достовірної статистичної та іншої інформації (умови господарювання, значний вплив тіньової економіки).


Тема 6. Стратегії бізнесу підприємства
(Конкурентні стратегії)

 


Читайте також:

  1. IV. На четвертому етапі, виходячи із позиції кожної СОБ на матриці АДЛ, вибирають для неї відповідну стратегію.
  2. АСОЦІАЦІЯ. ПОБУДОВА АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
  3. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.
  4. Визначення складових для побудови матриці SPACE-аналізу
  5. Визначення. Матриці, отримані в результаті елементарного перетворення, називаються еквівалентними.
  6. Вимоги, що пред'являються до волокон і матриці
  7. Власні числа та власні вектори матриці
  8. Властивості матриці інцидентності
  9. Властивості оберненої матриці.
  10. Встановлення конкурентного потенціалу підприємства за допомогою SWOT-аналізу.
  11. Д80.Парламент в ЗК.ознаки 81.Побудова та основні ознаки парламенту в ЗК.
  12. Елементарні перетворення матриці.

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Метод комплексного стратегічного аналізу середовища підприємства. SWOT - аналіз | Концепція стратегічного бізнес-центру

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.