Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Авто | Автоматизація | Архітектура | Астрономія | Аудит | Біологія | Будівництво | Бухгалтерія | Винахідництво | Виробництво | Військова справа | Генетика | Географія | Геологія | Господарство | Держава | Дім | Екологія | Економетрика | Економіка | Електроніка | Журналістика та ЗМІ | Зв'язок | Іноземні мови | Інформатика | Історія | Комп'ютери | Креслення | Кулінарія | Культура | Лексикологія | Література | Логіка | Маркетинг | Математика | Машинобудування | Медицина | Менеджмент | Метали і Зварювання | Механіка | Мистецтво | Музика | Населення | Освіта | Охорона безпеки життя | Охорона Праці | Педагогіка | Політика | Право | Програмування | Промисловість | Психологія | Радіо | Регилия | Соціологія | Спорт | Стандартизація | Технології | Торгівля | Туризм | Фізика | Фізіологія | Філософія | Фінанси | Хімія | Юриспунденкция

Порядок (етапи) використання матриці АДЛ

I. На першому етапі оцінюють стан галузей (ринків, секторів, СЗГ), на яких діють СОБ підприємства (табл. 6.6). Для цього:

1. Визначають галузі на яких діють СОБ підприємства.

2. Аналізують і оцінюють чинники, які діють на кожному ринку.

3. Визначають фазу життєвого циклу на якому перебуває кожен ринок.

Таблиця 6.6.

Характеристика фаз життєвого циклу галузі (ринку, СЗГ, сектору)

Чинник Стадія життєвого циклу галузі:
народження зростання зрілість спад
Темп росту Не визначений Вищий за темп росту ВНП Нижчий за темп росту ВНП Від’ємний
Продуктова лінія Базова Різноманітна Оновлена Звужуючи
Число конкурентів Зростаюче Велике і зростаюче Незначне (постійні конкур Скорочуючи
Розподіл ринку Фрагментарний Фрагментарний (кілька лідерів) Концентрація Подальша концентрація
Стабільність ринку Непостійна Позиції лідерів змінюються Лідери, що закріпилися Висока
Постійність споживачів Відсутня Деяка, агресив-ність покупців Визначені купі -вельні переваги Висока
Стартові бар’єри Відсутні Досить низькі Високі Дуже високі
Технологія Розробка продукту Розширення продукт. лінії Оновлення продуктової лінії Мінімально необхідна

 

II. На другому етапі оцінюють конкурентну позицію кожної СОБ підприємства наступними способами:

1. Конкурентну позицію визначають за певними характеристиками (табл. 6.7).

2. Конкурентну позицію можна визначити також скориставшись методикою Мак-Кінсі (табл. 6.3), або методикою, описаною в темі №8 даного посібника.

3. Конкурентну позицію більш детально розраховують за формулою, аналогічною приведеній при характеристиці матриці Мак-Кінсі.

Таблиця 6.7.

Характеристика конкурентних позицій СОБ

Позиція бізнесу Характеристика позиції бізнесу
Ведуча (домінуюча Тільки один представник галузі може займати дану позицію. Він встановлює галузевий стандарт і контролює поведінку інших конкурентів, має широкий вибір стратегічних варіантів. Така позиція є результатом квазімонополії або надійно захищеного технологічного лідерства
Сильна Такий бізнес вибирає свою стратегію незалежно від дій конкурентів і має перед ними певні переваги. Відносна частка ринку може бути в 1.5 рази більша за частку найбільшого конкурента, але абсолютної переваги немає.
Сприятлива (помітна) Це, як правили, один із лідерів у слабо концентрованих галузях, де всі учасники знаходяться приблизно на одному рівні, ніхто не займає домінуючих позицій. Цей бізнес характеризується відносною безпекою, якщо у нього є своя ринкова ніша. Може значно поліпшити своє становище.
Міцна Спеціалізація у вузькій або відносно захищеній ринковій ніші (невелика частка ринку або підтип продукції). Може довго зберігати таке положення, але практично не маж шансів його поліпшити.
Слабка Слабкі сторони заважають СОБ отримувати прибутки. Слабкість може бути пов’язана із самим бізнесом (дуже малий його розмір, відсутність важливих ресурсів для розвитку) або з помилками в управлінні. Такий бізнес не може вижити самостійно.
Нежиттєздатна Немає сильних сторін і відсутня ймовірність їх появи в перспективі. Вирішувати питання про доцільність такого існування.

 



Интернет реклама УБС

Для цього спочатку виділяють ключові фактори успіху (КФУ) для кожного ринку, на якому діють СОБ підприємства.

Ключовими факторами успіху можуть бути:

– виробничі фактори (номенклатура продукції, рівень витрат виробництва, рівень технології;

– ринкові фактори (рівень цін, якість продукції, надійність мережі збуту, доля ринку, імідж торгової марки і т.д.);

– фінансові фактори (рівень кредиторської заборгованості, прибутки, ліквідність, ділова активність і інші);

– організаційні фактори (рівень персоналу, його склад, якість менеджменту, організаційна структура управління тощо).

Після цього складають таблицю, аналогічну 6.3., оцінюють кожен КФУ і розраховують інтегральний показник конкурентоспроможності за формулою 6.2:

 
 

 


де К - інтегральний показник конкурентоспроможності;

n - число виділених КФУ;

аі - вага і-го фактора;

 
 


Еі - експертна оцінка і-го фактора.

*

III. На третьому етапі, виходячи з оцінок, зроблених на двох попередніх етапах, СОБ підприємства позиціонують на матриціАДЛ. Для наочного уявлення про товарний портфель підприємства, кожна СЗГ може бути нанесена на матрицю у вигляді кола, розміри якого відповідають масштабам діяльності підприємства в даній СЗГ.


Читайте також:

  1. IV. На четвертому етапі, виходячи із позиції кожної СОБ на матриці АДЛ, вибирають для неї відповідну стратегію.
  2. The peace – порядок
  3. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  4. А.1. Порядок Magnoliales - магнолієцвіті
  5. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  6. Аналіз використання капіталу.
  7. Аналіз використання матеріальних ресурсів
  8. Аналіз використання матеріальних ресурсів.
  9. Аналіз використання обладнання.
  10. Аналіз використання прибутку та резервів його зростання
  11. Аналіз використання робочого часу на підприємстві
  12. Аналіз використання фонду робочого часу.

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Альтернативні стратегії за матрицею Мак-Кінсі. | IV. На четвертому етапі, виходячи із позиції кожної СОБ на матриці АДЛ, вибирають для неї відповідну стратегію.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.