Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






IV. На четвертому етапі, виходячи із позиції кожної СОБ на матриці АДЛ, вибирають для неї відповідну стратегію.

**

Заслугою фірми "Артур Д.Літл" у вдосконаленні методики стратегічного планування є виділення 24 уточнених стратегій (табл. 6.8). Фірма "Артур Д.Літл" розробила також рекомендовані стратегії залежно від квадранту перебування СОБ на матриці АДЛ (табл. 6.9).

Матиця АДЛ може, крім того, продемонструвати фінансовий внесок кожної СОБ у корпоративний портфель. Для цього у квадрант кожної СОБ записують цифри, що засвідчують внесок даної СОБ в певний показник (частка в обсягах продаж, у фінансових потоках тощо). Сумарні значення по рядках і графах записують на полях матриці.

Якщо з часом СОБ переміщаються на матриці в напрямку з нижнього лівого у верхній правий кут, де висока рентабельність, низькі фінансові потреби і ризики, можна вважати, що стратегія щодо цих СОБ вибрана вірно. Якщо ж позиція СОБ на матриці АДЛ "прогинається" вниз від описаної діагоналі, то стратегія для таких СОБ вибрана невірно, великих фінансових потоків від них годі чекати, вони можуть стати навіть збитковими.

Таблиця 6.8.

Уточнені стратегії консультаційної фірми "Артур Д.Літл"

Шифр Назва стратегії Шифр Назва стратегії
А Зворотна інтеграція M Раціоналізація ринку
В Розвиток бізнесу за рубежем N Методи і напрями підвищення ефективності
С Розвиток виробничих потужностей за рубежем O Нові продукти / нові ринки
D Раціоналізація системи збуту P Нові продукти / старі ринки
Е Нарощування виробничих потужностей Q Раціоналізація виробництва
F Експорт тієї ж продукції R Раціоналізація асортименту продукції
G Пряма інтеграція S Чисте виживання
H Невпевненість Т Старі продукти / нові ринки
I Початкова стадія розвитку ринку U Старі продукти / старі ринки
J Ліцензування за рубежем V Ефективна технологія
K Повна раціоналізація W Зниження собівартості
L Проникнення на ринок X Відмова від виробництва

 



Интернет реклама УБС

Переваги і недоліки матриці АДЛ схожі із тими, що властиві матриці Мак-Кінсі. Однак використання матриці АДЛ відкриває ширший діапазон вибору стратегій (24 уточнені стратегії АДЛ). Матриця надто корисна для високотехнологічних галузей життєвий цикл товару яких дуже короткий і якщо вчасно не застосувати відповідні стратегії можна не досягати мети.

Разом з тим, модель АДЛ не пропонує стратегій для галузей життєвий цикл яких потрібно змінити (інколи зрілі ринки можна і потрібно змінювати на зростаючі тощо).

 


Таблиця 6.9.

Рекомендовані стратегії відповідно до положення СОБ на матриці АДЛ

№ квадранту Позиція СОБ Прибуток Грошовий потік Інвестиції Можливі стратегії
Слабка / спад Відсутній Збалансований Відмова від інновацій Вихід з галузі (X)
Міцна / спад Мінімальна Збалансований Деінвестування або відмова Вихід з ринку (DMQRW) або відмова від виробництва (X)
Помітна / спад Помірна Збалансований Мінімальні або відмова від інвестування Експлуатація ринкової ніші (BCLNPTUV), її утримання (CDNQU) або вихід з ринку (DMQRW)
Сильна / спад Позитивна Позитивний Мінімальні реінвестиції Утримання конкурентного положення (ACNUVW) або "збір урожаю" (DKMNQRVW) Утримання ринкової ніші (CDNQU)
Ведуча / спад Позитивна Позитивний За необхідністю Утримання конкурентного положення (ACNUVW)
Слабка / зрілість Відсутній Негативний або позитивний Виборочні або відмова від інвестування Зсув (DLMNQRVW), оновлення продукції (DMOPQRU). Вихід з ринку (DMQRW), якщо неможливо довести життєздатність
Міцна / зрілість Мінімальна Збалансований Мінімальне реінвестування або відмова від інвестицій Утримання ринкової ніші (CDNQU). Вихід з галузі (DMQRW)
Помітна / зрілість Помірна Позитивний Мінімальне і / або вибіркове реінвестування Зростання частки ринку із збільшенням виробництва (ABCFGJNPTU). Пошук і захист ринкової ніші (AGIMRT)
Сильна / зрілість Позитивна Позитивний Реінвестування за необхідності Утримання конкурентного положення (ACNUVW) Зростання частки ринку із збільшенням виробництва (ABCFGHJNT)
Ведуча / зрілість Позитивна Позитивний Реінвестування за необхідності Утримання частки ринку (ABCFGHJNT). Утриман ня конкурентного поло -ження (ACNUV)
Слабка / зростання Відсутній Негативний (позика) або збалан -сований Вибіркові або відмова від інвестицій Зсув (DLMNQRVW) або оновлення продукції (DMOPQRU). Вихід з ринку (X), якщо неможливо довести життєздатність
Міцна / зростання Відсутній Негативний або збалансований Вибіркові Зосередження (GLT). Довести життєздатність (DELMPQR)
Помітна / зростання Мінімальна Негативний (позика) Вибіркові Лідерство в цінах на важливому ринку (ACNUVW). Поступова диференціація продукції
Сильна / зростання Вірогідна Вірогідна позика З метою збільшення темпів зростання Лідерство в цінах (ACNUVW). Швидке зростання частки ринку (BCEGLNOPT)
Ведуча / зростання Позитивна Не обов'язково позитивний Продовження інвестування Лідерство в цінах (ACNUUVW). Утримання частки ринку (ACNUVW)
Слабка / народження Відсутній Негативний (позика) Вибіркові або відмова від інвестицій Наздогнати конкурентів (DELMPOR), в іншому випадку вихід з галузі (DMQRW) або відмова від інвестування (DKQRS)
Міцна / народження Відсутній Негативний (позика) Вибіркові Зосередження (GLT) або довести життєздатність
Помітна / народження Може бути відсутнім Негативний (позика) Вибіркові Вибіркове придбання або швидке зростання частки ринку (BCEGLNOPTV)
Сильна / народження Може бути відсутнім Негативний(позика) Відповідно до вимог ринку Поліпшити конкурентне положення (EIL).Швидке зростання частки ринку (BCEGLNOPTV)
Ведуча / народження Вірогідна Негативний(позика) З випередженням вимог ринку Збільшення частки ринку(BCEGLNOPTV). Початок нового бізнесу (EIL)

 


Читайте також:

  1. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  2. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  3. Аналіз ресурсної бази та активів банку з позиції ліквідності
  4. Аудиторський ризик — це ризик того, що аудитор висловить невідповідну аудиторську думку коли фінансові звіти суттєво викривлені.
  5. Взаємодія попиту і пропозиції
  6. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  7. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  8. Взаємодія попиту і пропозиції.
  9. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  10. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага
  11. Взаємодія попиту та пропозиції




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порядок (етапи) використання матриці АДЛ | Матриця Ансоффа

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.