Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 7

МОДУЛЬ 3. Систематична філософія

Тема: Філософія уявлення про світ

План

1. Картина світу як світоглядне уявлення

2. Проблема єдності світу

3. Рух спосіб існування всього сутнього

 

I. Особливістю людського самоусвідомлення є прагнення визначити своє місце поміж оточуючих речей природно-космічної та суспільно-духовної реальності. Людина, щоб зрозуміти себе, щоб свідомо діяти та жити повинна пізнати світ.

Філософське поняття, яке позначає як природні, об’єктивно матеріальні властивості, так і особливості людського практично діяльного відношення до себе і умов власного існування називається Світом.

Це поняття сформувалося ще до появи філософії. Його виникнення пов’язано з тим, що людина виділилась з природи, а її саму включила до сфери своєї активної діяльності. Виникла сукупність зв’язків, відносин, уявлень про предмети, явища, цінності, тобто сформувався наочний портрет світобудови образно понятійна копія його, яку прийнято називати «картиною світу».

У кожної людини формується суб’єктивна картина світу і, в ній завжди присутні ціні сни судження конкретної людини. Така картина світу допомагає людині орієнтуватися в бутті.

Філософія, торкаючись поняття Світ, аналізує такі аспекти:

- Світ один, чи світів багато? Якщо світів багато, ми застосовуємо термін УНІВЕРСУМ – в ньому поєднуються матеріальний, духовний, символічний та інші світи, які співвідносяться, і навіть взаємодіють один з одним.

- Чи є світ людино мірним? Тобто чи відповідає світ способу людського життя, потребам мріям. Сучасна наука фіксує узгодженість фундаментальних фізичних констант і зазначає, якщо хоча б одна з них трошки відхилилась би від свого наявного значення, то у Всесвіті не було б ні атомів, ні зірок, ні галактик, і життя і розум не виникли б. це дало підстави для сформування антропогенного принципу – Всесвіт побудований саме так, як це необхідно, для появи та існування людини.

- Світ в універсумі виходить з єдиного начала, чи вони абсолютно різні за своїми першоосновами і способами буття? Цей аспект торкається проблеми єдності світу.

Існують різні картини Світу:

- Буденна картина світу. Ії смисловим центром є людина, як суб’єкт дії та соціальної поведінки. В цій картині світ сприймається як один єдиний, інші як імовірні. Реальний світ нам чуттєво даний, він наповнений повсякденними турботами. Простір і час в ньому олюднені, людиномірні, тому що вони пов’язуються з людиною, освоєні нею, оцінюються нею у зв’язку з її діяльністю.

- Наукова. Розбудовується навкло об’єктів, які є незалежними від людських бажань. Вона є динамічною, суперечливою, в ній більше запитань, ніж відповідей.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 876

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 6 | Виділяють класичну наукову картину світу, і некласичну (сучасну) наукову картину світу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.