Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Передумови виникнення філософії епохи Відродження

Лекція 6. Філософія епохи Відродження

1. Передумови виникнення філософії епохи Відродження

2. Основні напрямки філософії епохи Відродження:

3. Гуманізм як філософський напрямок

4. Нова наукова картина світу Пізнього Відродження

5. Філософія Реформації

6. Політична філософія Ніколо Макіавеллі

 

 

Філософія епохи Відродження– це сукупність філософських напрямків, що виникли і розвивалися в Європі в XIV — XVII ст. та поєднували антицерковну й антисхоластичну спрямованість і на відміну від схоластики спрямовані до людини, грунтуються на вірї в її фізичний і духовний потенціал, відроджують античний ідеал людини.

Передумови виникнення філософії і культури епохи Відродження:

• удосконалювання знарядь праці і виробничих відносин;

• криза феодалізму;

• розвиток ремесла і торгівлі;

• посилення міст, перетворення їх у торгово-ремісничі, військові, культурні і політичні центри, незалежні від феодалів і церкви;

• зміцнення, централізація європейських держав, посилення світської влади;

• поява перших парламентів;

• криза церкви і схоластичної філософії;

• підвищення рівня освіченості в Європі;

• великі географічні відкриття (Колумб, Магелан);

• науково-технічні відкриття (винахід пороху, вогнепальної зброї, верстатів, доменних печей, мікроскопа, телескопа, друкарства, відкриття в області медицини й астрономії, інші науково-технічні досягнення).

2. Основні напрямки філософії епохи Відродження:

• гуманістичний(XIV - XV ст., представники: Данте, Франческо Петрарка, Лоренцо Валла й ін.) - у центрі уваги проблеми людини, іронія над догматами церкви

• неоплатонічний( XV - XVI ст.), представники якого - Микола Кузанский, Піко делла Мірандола, Парацельс і ін. - розвивали вчення Платона, намагалися пізнати природу, Космос і людину з погляду ідей Платона

• натурфілософський(XVI - поч. XVIIст), до якого належали Микола Коперник, Джордано Бруно, Галілео Галілей і ін., що намагалися розвінчати ряд положень вчення церкви про Бога, Всесвіт, Космос й основи світобудови, спираючись на астрономічні і наукові відкриття;

• реформаційний(XVI - XVII ст.), представники якого -Мартін Лютер, Жан Кальвін, Еразм Ротердамский і ін. - прагнули докорінно переглянути церковну ідеологію

• політичний(XV - XV ст,) Ніколо Макіавеллі) - вивчав проблеми керування державою, поведінку правителів;

• утопічний(XV - XVII ст., представники -Томас Мор, Томазо Кампанелла й ін.) - шукав ідеально-фантастичні форми побудови суспільства і держави, засновані на відсутності приватної власності і загальній рівності.

3. До характерних рисфілософії епохи Відродженнявідносяться:

• антропоцентризм і гуманізм — перевага інтересу до людини, віра в її безмежні можливості;

• опозиційність до церкви і церковної ідеології (заперечення не самої релігії, Бога, а організації, що зробила себе посередником між Богом і віруючими, а також критика схоластики);

• принципово нове, наукове розуміння навколишнього світу (обертання Землі навколо Сонця, а не навпаки, нескінченності Всесвіту, нові анатомічні знання і т.д.);

• великий інтерес до соціальних проблем, суспільства і держави;

• індивідуалізм

3. Гуманізм як філософський напрямок одержав поширення в Європі в XIV - середині XV вв. Його центром була Італія.

До основних рисгуманізмувідносилися:

• антицерковна й антисхоластична спрямованість;

• прагнення зменшити всемогутність Бога і довести самоцінність людини;

• антропоцентризм - особлива увага до людини, її сили, величі, можливостей;

• у центрі світобудови – людина;

• відмова від аскетизму;

• заклик до активної дії, сміливості в зміні світу;

• проголошення рівності чоловіка і жінки;

• необхідність задоволення і матеріальних, і моральних запитів людини.

По своєму жанру гуманістична філософія зливалася з літературою, викладалася у художній формі. Найбільш відомі філософи-гуманісти одночасно були письменниками. До них насамперед відносилися Данте, Франческо Петрарка, Лоренцо Вала.


Читайте також:

  1. I. Епоха Відродження
  2. XVII ст.). Виникнення козацтва.
  3. АНГЛІЙСЬКИЙ ТЕАТР ЕПОХИ РЕНЕСАНСУ
  4. Антропологічна спрямованість філософії Г.С.Сковороди.
  5. АПОЛОГІЯ «НАДЛЮДИНИ» У ФІЛОСОФІЇ Ф. НІЦШЕ
  6. Б ) Філософія епохи схоластики
  7. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  8. Біохімічна гіпотеза виникнення життя.
  9. Біохімічні чинники виникнення втоми при виконанні короткочасних вправ максимальної і субмаксимальної потужності
  10. Боротьба Директорії за відродження УНР. Занепад Української державності.
  11. Бюджетний дефіцит як економічне явище та причини його виникнення
  12. Бюджетний дефіцит, його суть, причини виникнення та джерела фінансування




Переглядів: 6739

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Філософія Августина Блаженного | Філософія Реформації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.