Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Філософія Томаса Гоббса та Джона Локка

Томас Гобс(1588 — 1679), що став учнем і продовжувачем філософської традиції Ф. Бэкона метою філософії бачив досягнення практичних результатів у діяльності людини, сприянні науково-технічному прогресу. У суперечці між емпіризмом і раціоналізмом виступив на стороні емпіризму, критикував раціоналістичну філософію Декарта. Гобс вважав найважливішою філософською проблемою питання суспільства і держави, розробив теорію держави, першим висунув ідею, відповідно до якої в основі виникнення держави лежить суспільний (спільний) договір.Основний предмет філософських інтересів Гобса — гносеологія (вчення про пізнання) і проблема держави.

Т. Гобс вважав, що людина здійснює пізнання головним чином завдяки чуттєвому сприйняттю. Чуттєве сприйняття— це одержання органами чуттів сигналів з навколишнього світу і їхня наступна переробка. Дані сигнали Т. Гобс іменує "знаками"і дає їм наступну класифікацію:

• сигнали — звуки, видавані тваринами для вираження своїх дій чи намірів;

• мітки — різні знаки, придумані людиною для спілкування;

• природні знаки — "сигнали" природи;

• довільні комунікативні знаки — слова різних мов;

• знаки в ролі "міток" — спеціальна "закодована" мова (наукова мова, мова релігії т.д.);

• знаки знаків — імена імен — універсалії (загальні поняття).

Т. Гобс виступав за одночасне використання як індукції, так і дедукції.

Проблема суспільства і держави, по Гобсу, — головна у філософії, оскільки ціль філософії - допомагати людині домагатися практичних результатів у своїй діяльності, а людина живе і діє в суспільстві і конкретній державі.

Філософ став автором всесвітньо відомої книги "Левіафан" ("Чудовисько" — вийшла в 1651 р. ), у якій обґрунтував теорію суспільства і держави:

• людина має споконвічно злу природу;

• рушійною силою дій людини є особиста вигода

і егоїзм, пристрасті, потреби;

• зазначені якості приводять до усвідомлення кожною людиною права на все;

• право кожної людини на все і зневага до інтересів інших приводить до "війни всіх проти всіх", у якій не може бути переможця і яка унеможливлює нормальне спільне життя людей і економічний прогрес;

• з метою спільного виживання люди уклали суспільний (спільний) договір,у якому обмежили свої домагання і "право всіх на все";

• для запобігання "війни всіх проти всіх", придушення крайнього егоїзму виник загальний інститут (механізм) для регулювання життя в суспільстві — держава;

• держава — непохитне, багатолике, всесильне чудовисько "Левіафан", що "пожирає і змітає все на своєму шляху" — сила, якій неможливо протистояти, але яка необхідна для підтримки життєздатності суспільства, порядку і справедливості в ньому.

Джон Локк(1632 — 1704) розвив філософські ідеї Бекона і Гобса, висунув ряд власних теорій, продовжив розвиток емпіричної філософії Нового часу.

Можна виділити основні положення філософії Дж. Локка:

• в основі пізнання може лежати тільки досвід, тому свідомість — порожнє приміщення, що протягом життя заповнюється досвідом (відомк висловлювання Локка про свідомість як про "чисту дошку", на якій записується досвід — tabula rasa);

• джерелом досвіду виступає зовнішній світ;

• ціль філософії — допомогти людині домагатися успіху у своїй діяльності;

• ідеал людини — законослухняна, добропорядна людина, що підвищує свій рівень знання і домагається гарних результатів у своїй професії;

• ідеал держави — держава, побудована на основі поділу влади на законодавчу, виконавчу (у тому числі судову) і зовнішньополітичну.

 


Читайте також:

  1. Академічна філософія кінця – XIX – поч. XX ст.
  2. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  3. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  4. Антична філософія
  5. Антична філософія.
  6. Антична філософія.
  7. Антропологічно-гуманістична філософія XX ст.
  8. Антропологічно-ірраціоналістична філософія
  9. Б ) Філософія епохи схоластики
  10. Гуманістична філософія епохи Ренесансу.
  11. Давньогрецька антична філософія
  12. Давньоіндійська філософія




Переглядів: 4330

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Раціоналізм як напрямое філософії Нового часу | Французьке просвітництво Д. Дідро, Вольтера, Ж. Ж. Руссо

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.