МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 4. Страховий ринок.Лекція № 5. Питання теми: 1) Ринок як форми організації суспільного виробництва. 2) Фінансово-кредитний ринок та місце страховика в ньому. 3) Умови функціонування страхового ринку. 4) Розвиток та аналіз страхового ринку України. 5) Фактори, які стримують розвиток страхового ринку в Україні.
Тема розкриває місце страхового ринку у загальному ринку і у фінансовому ринку зокрема, котрий, у свою чергу, займає своє належне місце у ринку послуг та загальному ринку. Також подаються, як повторення, у реферативній формі основні положення страхування (мета, суть, функції та принципи страхування) і розкривається суть механізму державного регулювання страхового бізнесу. Тема лекції: Ринок як форми організації суспільного виробництва Питання лекції: 1. Сутність страхового ринку. 2. Схема ринкових зв’язків суб’єктів господарювання. 3. Ринковий механізм Використані терміни:ринок, ринок вільний, ринок монополізований, ринок регульований, фінансовий ринок.
1. Сутність страхового ринку. У широкому розумінні ринок — це певний спосіб організації економічного життя, характерними ознаками якого є: самостійність учасників економічного процесу; комерційний характер їхньої взаємодії; суперництво (конкуренція) господарюючих суб'єктів; формування економічних пропорцій під впливом динаміки цін та конкурентної боротьби; ціни, що складаються на основі попиту та пропозиції. Якщо розглядати еволюцію ринку з точки зору суб'єктів ринкових відносин, то ринок є організаційною формою існування товарного виробництва, історія якого налічує близько шести тисяч років. Спочатку і виробники, і споживачі товарної продукції були разом, але потім, у міру їх розвитку й відокремлення в самостійні галузі торгівлі та грошового обігу, активними учасниками ринкових відносин стають торговельні й фінансові посередники — комерційні агенти, комівояжери, консигнатори, брокери, ділери та ін. 2. Схема ринкових зв’язків суб’єктів господарювання.
На сьогоднішній день ринок являє собою складний механізм узгодження економічних інтересів суб'єктів господарювання. І коли включити в нього і страховика, що з нашого погляду буде справедливо, ринок можна подати схематично у такому вигляді (див. рис. 1.1).
6— повернення податків у вигляді соціальних послуг (на соціальні 7— фінансовільготи від уряду суб'єктам господарювання (виробни 8 — грошові надходження, які отримує банк: від населення, 9 — надання кредитів банком суб'єктам господарювання; 10 — надходження споживчих товарів населенню від виробників; 11 — участь начелення у виробництві; 12, 13 — взаємодія учасників ринкового механізму за допомогою біржі; 14 — участь страховика у ринкових відносинах суб'єктів господарювання та влади як незалежний, але тісно зв'язаний з ними механізм підтримки, контролю, регулювання та регулятора бізнесу. Як бачимо, всі учасники ринкового господарювання зв'язані між собою товарними та грошовими відносинами. Так, як видно з схеми (рис. 1.1), влада отримує податкові платежі від населення (1), виробництва (2), сільського господарства (3), від банківської (4) та біржової (5) діяльності, які вона потім повертає у формі соціальних послуг, а саме: фінансування соціальних потреб населення, охорони здоров'я, освіти, безпеки життєдіяльності і т.п. (6) та різних фінансових пільг (7) суб'єктам господарювання та населенню. Банки з різних джерел отримують на збереження грошові кошти (8), з котрих видають кредити (9). Населення дає виробництву (промисловому, сільськогосподарському) робочу силу (10), а взамін отримує споживчі товари (11). Біржа у потрібний час надає додатковий капітал (12) господарчим суб'єктам без особливих кредитних вимог, який розподіляється між ними, регулюючи складну взаємодію між учасниками ринку, підтримуючи успіх, робить застереження від невдач, а в цілому в «автоматичному режимі» стимулює розвиток народного господарства. Над цим усім, як захисник суспільства, знаходиться страховик, котрий безпосередньо не втручається в ринкові стосунки суб'єктів господарювання, влади та населення до тих пір, поки не буде якогось збою у їх діяльності. Тоді страховик, своєю фінансовою міццю, накопиченою у вигляді страхових платежів (премій), включається у ринкові відносини, перерозподіляє прибуток суспільства на користь суб'єкта, який на цей момент зазнав втрат. Цим самим він вирівнює положення цього суб'єкта на ринку, і таким чином знову відновлюється весь процес взаємодій, «безтурботних» для всіх. На сьогоднішній день сучасна економіка подається як синтез великої кількості взаємодіючих ринків. Це — вільні, монополізовані та регульовані ринки. Виділяють місцевий (у межах міста чи села), регіональний (певна територія якоїсь країни), національний і світовий, а з точки зору чинного законодавства — легальний (офіційний) та тіньовий ринки. Залежно від об'єктів купівлі-продажу розрізняють такі види ринків: товарів широкого вжитку, товарів промислового призначення, праці, фінансовий, науково-технічний. 3. Ринковий механізм Досвід країн, в яких функціонує ринкова економіка, свідчить про те, що вона являє собою ефективно працюючий механізм. Як же працює ринковий механізм у будь-якому з названих вище линків? Щоб відповісти на це запитання, насамперед, треба розглянути їхні головні складові елементи — попит, пропозицію та їх взаємодію. Попит являє собою потребу в певному товарі. Розмір попиту визначається кількістю товарів, яка може бути реалізована на ринку за існуючими цінами. Конкурента боротьба наявна, коли на ринку певного товару кількість його продавців така, що жоден з них не в змозі самостійно або спільно з іншими впливати на ціну. За цих умов найважливіші питання економічного життя — що і скільки виробляти, яким чином і для кого — розв'язуються в результаті взаємодії попиту, пропозиції і ринкових цін. Успіху в конкурентній боротьбі досягають ті, хто зуміє швидше збільшити випуск при одночасному зменшенні витрат і цін за рахунок впровадження нових технологій, ефективних методів організації праці. На загальному ринку до цих вимог скоріше за всіх пристосовується фінансово-кредитний ринок, інфраструктуру якого складають банки, фондові і валютні біржі, страхові та інвестиційні компанії, фонди профспілок та інших громадських організацій. Це всі ті, хто здатен займатися і займається мобілізацією тимчасово вільних грошових ресурсів, перетворюючи їх у кредити, а потім і в капіталовкладення. Саме в цьому страховий ринок займає чільне місце.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|