МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Особливості офіційно-ділового стилюЯк цілісна структура будь-який документ має опиратись на такі вимоги, як: стислість викладу офіційного матеріалу; точне визначення формулювань, однозначність термінів; послідовність використання технічних засобів правотворчості. Офіційно-діловий стиль існує у двох формах: усній і писемній, які суттєво вирізняються між собою. Особливості писемної форми у порівнянні з усною такі: — відсутність співрозмовника в момент висловлюваної думки, відсутність мовної ситуації; — не завжди відома кількість співрозмовників, якісний склад аудиторії; — писемна форма мовлення є вторинною щодо усної і спирається на усне мовлення як на своє джерело; — наявність закріплення текстів за формами існування (не всі письмові тексти можуть озвучуватись (наприклад, паспорт, свідоцтво про народження тощо); — монологічний характер письмових текстів, потенційно обмежена кількість копій; — наявність системи графічних знаків, властивих тільки писемній формі; — спілкування не пряме, а опосередковане, що в свою чергу зумовлює ретельну роботу над добором засобів, їх уточнення, поліпшення, а звідси й сувора регламентація засобів та структури тексту, традиційність і консерватизм у струк- туруванні, доборі засобів. Офіційно-діловому стилю притаманне використання слів тільки в тих значеннях, які визначає норма загальнолітературного слововживання, а також значення, традиційні для ділових документів, які не порушують їх стилістичної єдності й відповідають загальній тенденції стандартизації ділової мови. Офіційно-діловий стиль визначає наявність мовних зворотів, певну стандартизацію початків і закінчень текстів документів. Це так звані кліше — усталені словесні формули, закріплені за певною ситуацією і сприймаються як звичайний, обов'язковий компонент. Наявність стандартних висловів полегшує, скорочує процес укладання текстів, приводить до однотипності засобів в однакових ситуаціях. Кліше — це мовні одиниці, яким властиві постійний склад компонентів, їх порядок та звичність звучання. Наприклад: повідомляємо, надсилаємо вам, встановити контроль, слідством встановлено, згідно з оригіналом, відповідно до, маїііи на увазі, взяти участь, надати перевагу, порядок денний, план заходів затвердити тощо. Вирізняють такі види кліше: а) прості, що складаються з двох слів: до наказу, до відома, вжити заходів, оголосити подяку, накласти стягнення, прошу вас, надсилаємо вам, клопочу щодо, не заперечую тощо; б) ускладнені, що мають більше двох слів: мати на увазі, визнати за можливе, брати участь у заходах, довести до відома, вжити суворих заходів, накласти дисциплінарне стягнення, завірено у двох примірниках, доводжу до відома тощо; в) складні, що мають у своїй структурі два простих кліше, які поєднані в один блок: відділ боротьби з незаконним обігом наркотиків, контроль за виконанням наказу залишаю за собою, складено і завірено у двох примірниках тощо. Отже, тексти офіційно-ділового стилю вимагають документації тверджень, точності формулювань, не припускають двозначності сприймання змісту. Засоби офіційно-ділового стилю, в яких має місце регулювально-комунікативна функція, мають значення не лише як теоретичне узагальнення, а й дістають практичне застосування в роботі державного апарату, законодавчих і дипломатичних органів, адміністративно-канцелярського управління. Читайте також:
|
||||||||
|