МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Акціонерні товариства як механізм трансформаціїРоль ринків капіталу в перехідній економіці Приватизація великих державних підприємств - лише перший крок на шляху ринкових реформ в країнах з перехідною економікою. Для забезпечення повномасштабних ринкових реформ необхідні корінні перетворення в діяльності приватизованих підприємств, а саме: ■ призупинення виробництва невигідної продукції; ■ впровадження більш сучасних конструкторських розробок, технологічних процесів і методів маркетингу; ■ виділення другорядних видів діяльності в самостійні господарські одиниці; ■ вкладення капіталу в нові товари і виробничі потужності. На зміну існуючим декільком тисячам підприємств прийде більш диверсифікована система, що нараховуватиме декілька їх сот тисяч. Але це станеться не відразу; процес перебудови економіки є досить складним і тривалим. Ринки капіталу, а точніше - ринки прав власності і контролю над фірмами і активами - будуть відігравати основну роль у цьому процесі. Німеччина або Японія. Не будуть вони, ймовірно, в найближчому майбутньому відігравати суттєвої ролі і в країнах Центральної і Східної Європи. Водночас державні цінні папери, включаючи облігації, ноти і векселі, будуть мати все більше значення через те, що уряди будуть шукати оптимальні шляхи покриття бюджетного дефіциту. Ринки капіталу включають не тільки інфраструктуру, необхідну для купівлі і продажу цінних паперів (фондову біржу, електронну систему торгівлі, або навіть кав'ярню, де заключаються угоди), але й відповідні правила (формальні й неформальні), а також учасників фінансового ринку, що купують і продають цінні папери, або володіють такими інструментами з питань угод, які дотичні до питань корпоративного контролю (розукрупнення, поглинення, викупу керівництвом, злиття, придбання компаній і т.п.). Найважливіші кроки по створенню ринків капіталу полягають в іншому. Вони включають наступні дії: ■ створення правової інфраструктури для підтримки приватного сектора, в тому числі прийняття закону про компанії, в якому визначаються стандартні умови для компаній з обмеженою відповідальністю, що знаходяться у власності багатьох дрібних інвесторів; ■ інкорпорацію державних підприємств у формі акціонерних товариств; ■ передачу власності приватним особам.
Важливим кроком у ринкових перетвореннях є відсторонення держави від комерційної діяльності, що пов'язано з передачею більшості державних підприємств приватним власникам. Оскільки більшість таких підприємств є доволі великими, то форма акціонерних корпорацій, або акціонерних товариств відкритого типу з обмеженою відповідальністю, що знаходяться у власності великої кількості окремих акціонерів, є найбільш перспективною у прискореній перебудові економіки у Центральній і Східній Європі. Деякі підприємства можуть бути продані іноземним інвесторам, однак уряди більшості країн розуміють, що найбільш реальним рішенням є програма масової приватизації з передачею акцій підприємств широкому загалу людей за невелику плату, або безплатно (наприклад, за допомогою ваучерів). Перебудова може бути прискорена шляхом створення необхідної інфраструктури ринку капіталу, що включає систему чітких і простих законів, які регулюють питання створення і управління акціонерних корпорацій, що знаходяться в широкому володінні (тобто акціонерних товариств відкритого типу з обмеженою відповідальністю). Зазвичай, ці питання відображаються в законі про компанії, але передбачається, що до прийняття цього закону вже мають бути інші елементи приватного економічного права, в першу чергу, положення, що торкається прав власності, договорів, застави (забезпечення) і банкрутства. В залежності від обсягу правил, що визначаються в законах про компанії, окреме законодавство про цінні папери може і не знадобитись. Більш жорстке регулювання, ніж воно передбачене для акціонерних товариств відкритого типу з обмеженою відповідальністю, необхідне для банків і інших фінансових установ (брокерів, спільних фондів і т.п.), оскільки у фінансових установах є значно більше можливостей для обманних дій і порушення економічних принципів розумної обережності, ніж в інших сферах економічної діяльності. У цьому зв'язку директиви Європейського Союзу, що торкається банківської діяльності, взаємних фондів і інвестиційних послуг, можуть слугувати корисними порадами щодо мінімальних вимог, які повинні бути передбачені національним законодавством. Читайте також:
|
||||||||
|