МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Класифікація змін
Управління в умовах змін потребує інших підходів, ніж в умовах стабільності, інших технологій і навичок. Значні відмінності пов’язані з різними рівнями організаційного управління. (таких рівнів є три: індивід, група (команда), організація в цілому. За напрямами зміни можна класифікувати наступним чином: ─ зміни у меті і завданнях; ─ зміни у застосовуваних технологіях; ─ зміни у організаційних структурах; ─ зміни в організаційній структурі; ─ зміни в людях; ─ зміни в ефективності роботи (фінансові, економічні, соціальні показники, що проектують зв’язок з навколишнім середовищем, виконання компанією місії і завдань і використання нових можливостей); ─ зміни в престижі й репутації в ділових колах й у суспільстві. Зміни організаційної структури стосуються як окремих елементів, так і стук рури в цілому. Це змін в розподілі та перерозподілі функцій, нові технології ухвалення рішень, впровадження інформаційних систем. Зміни в стратегії й структурі організації відносяться до адміністративної сфери – контролю і керування. Тут зміни відбуваються у структурі, організації, стратегічному менеджменті, політиці, системі мотивації, у системі взаємозв’язків, контролю і інформації, системі фінансової звітності й проектування бюджету. Зміни стратегії й структури відбуваються зверху вниз (за розпорядженням вищого керівництва). Зміни у сфері технології й продукції можуть бути знизу вгору. Реєстрація зменшення розмірів організації – приклади структурних змін. Зміна технології і виробництва – це зміни в процесі виробництва, методик роботи, устаткування й ході роботи, в тому числі в основних навичках і знаннях працівників. Зміни у сфері персоналу – третя сфера організаційних змін. Вони стосуються підвищення професійного рівня спеціалістів, перерозподілу працівників, введення нової системи стимулювання і т.п. Зміни поділяються в залежності від їх потреби (нагальної, термінової або відтерміновані). Відтерміновані зміни – це зміни сплановані, інші нагальні – це зміни на реакцію на непередбачувані події. Це зміни ситуаційні. Планові зміни – це такі, які проектують і впроваджують у певному порядку і в конкретний час, вони відповідають прогнозованим майбутнім подіям. Планові зміни – це середньо та довгострокові зміни, які містять у собі призначення і місію організації, такі аспекти як розвиток, якість, інновації й вплив і застосовані технології. Стратегічні зміни здійснюються в контексті конкурентного економічного й соціального середовища, і внутрішніх ресурсів організації, можливостей, культури, структури й системи. Ситуаційні зміни – це часткове реагування на події в ході того як вони відбувалися. У кожній організації відбувається велика кількість еволюційних, природних зміни: старіння обладнання й людей. Це має негативні і позитивні наслідки. Приклад, заміна обладнання вимагає коштів, перепідготовку працівників тощо. Заміна працівників і керівників також вимагає підготовки нових, щоб забезпечити успіху організації. Ці зміни відбуваються незалежно від бажання керівництва, їх не можна планувати, але можна і потрібно враховувати, визначати майбутнє організації. Можна планувати заходи щодо запобігання й усунення негативних наслідків еволюційних змін. Інша група змін – реакція на нові ситуації. Приклад: висока конкуренція змушує знизити ціни на продукцію, страйк – підвищення зарплати. Такі зміни є пристосувальними реактивними. Організація не планувала їх, однак здійснює, щоб відреагувати на певні події тенденції, які можуть бути загрозливими для організації. Рішення щодо ситуаційних зміни є поспішними, а отже ефективність їх впровадження є нижчою, ніж планових. Адже вони готуються заздалегідь по часу, так й виділених коштах, підготовці працівників тощо. І ще одне. Всі зміни можна розділити на дві ключові групи, кожна з яких має дві можливості. Перша група базується на локалізації зміни. В даному випадку зміни прив’язують або до зовнішніх джерел, або до внутрішніх джерел локалізації. Друга стосується характеристики причини змін. Тут також є дві можливості для проведення зміни. Вона може бути навмисною, бажаною, тобто плановою. З іншої сторони, вона може бути випадковою або незапланованою, що виникає з природи речей, а отже динамічною. Сполучення двох характеристик породжує чотири можливих класи змін (див. табл. 2): Таблиця 2 Читайте також:
|
||||||||
|