МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Три складових мист С.*Традиції греко-римської культури *Дух варварства. *Християнство, яке від іудаїзму успадкувало ідею єдиного Бога (моноцентризм) і елементи стародавніх східних культів. Вплив вчених : Філон і Сенека. Філон розробив вчення про Логос, він стверджував, що Месія має ім*я Логос. Вчення Іісуса Христа формувало у свідомості людей нові гуманістичні установи – одне з головних – аскетизм. Людина в середньовіччі. В добу С. домінував ірраціоналізм (перебування за межею розуму та містика.Середн. людина керувалася догматичними церковними установами. Вся природа – символ вищого невідомого світу. Символ Всесвіту –храм Дім Божий,купол – небесна сфера,портал – небесні ворота.Л жили в атмосфері чуда. Колективне свідоме домінувало над індивідуальним свідомим. Церква засуджувала антич.культ, особливо оголене зображ людини. Культ аскетизму –характерна риса середньовічної культури і мист. Прославлялися пустельники, які відмовлялися від будь – яких завдань . Сексуальні стосунки тільки заради дітей. Середньовічний ідеал краси зображення людини: худа, площинна постать, з тонкими руками і ногами, вузькими опущеними плечами, на якому виділяються великі очі спрямовані у невідомий світ 2.1.Середньовічне мистецтво повністю підпорядковане релігії,звідки його спіритуалізм- об*активно ідеалізоване вчення у відповідності з яким дух і душа є першоосновою світу. 2. церква- головний замовник творів мистецтва. Розвивається іконопис, в живоп і скульп домінують біблійні сюжети ,високої досконалості досягла духовна музика, склалися канони урочистого величання свята –хорал, меса, реквієм. 3. М . перетворюється у символ потойбічного. Використовується система пластичної мови,виразних засобів, обернена перспектива, декоративність, використання золота, площинний характер постаті, деформація пропорцій. 4.Мрію про розумний устрій світу С.М зображ завуальовано і умовно. 5. Церква завжди розуміла силу М.Його великий вплив на народні маси і ставилися до нього як свящ пис для неграмотних .Головне завдання залуч невіруючих. 6. Близькість мист до народної творчості(поезія, гумор, звичаї) це спричинило розквіт міської субкультури. 7. Винекнення розвиток рицарської культури. 8 С.М. багато у чому втратило , щобуло досягнено художниками античності. 9. Час розквіту:романський і готичний. 10.Боротьба за людську душу між ангелами і сатано. – улюблена для митців. 2.Романський стиль. 10-12 ст – час повного панування феодально-релігійної ідеології.Термін Романський стиль,або романка- дещо умовний:простежується зв*язок з римською архітектурою, завдяки вик. Арочних мотивів. Соц-економ особливості: панування феодальних відносин, зростання ролі католицької церкви, прогрес інженерно- будівн. Техніки, активізація міського життя, відродження старих, занедбаних античних міст на перетині торг. Шляхів., в галузі будівництва відбувається активне освоєння склепінчастих конструкцій і використ для будівництва місцевих порід каміння,дерева, цегли. Період романіки- розв кн. Мініатюра, емалеві вироби, худ обробка металу і дерева.Головну роль у романському стилі відігравала сувора, фортечного характеру архітектура: монастирські комплекси, церкви, замки, завжди розташ. На підвищеннях і оточ. Подвійними ровами. Для романсько архітектури характерні – суворість, простота, гладкість стін, різьблення лише на капітелях колон. Архітектурні споруди в романському стилі Замок Божансі (XI ст.,Франція) Абатство Клюні в Бургундії (XII ст., Франція) Собор у Вормсі (XII ст., Німеччина) Пізанський собор (1068 – 1118рр.,Італія)Ансамбль міста Піза є зразком для італійської романіки. Він включає в себе відокремлений баптистерій, дзвіницю (кампанілу) і великий собор. В плані має форму латинського хреста з подовженою частиною і трьохнефним трансептом. Саме у Франції виникає « романська зв’язуюча система»,яка складається з циліндричних склепінь центральних нефів, хрестових склепінь бокових нефів і контрфорсів зовнішніх стін базиліки Перед архітекторами романського періоду стояло два завдання: *Перекрити базиліку склепінням *Узгодити застосування склепіння відповідно до вимог освітлення. Найпоширеніші склепіння 1.напівциркулярне, коробове ( у поперечному перетині та торцях являє собою коробову криву) 2. хрестове (утворюється шляхом перетину під прямим кутом двох рівноцінних коробових перекриттів) З’являються базиліки в формі латинського хреста - найрозповсюджений тип романського і готичного стилів. Романські колони на відміну від античних ніколи не мали ентазису і були строго циліндричними. Читайте також:
|
||||||||
|