Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ІІ. Загальний принцип будови нервової системи

ЗАГАЛЬНИЙ ПРИНЦИП БУДОВИ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ В ССАВЦІВ ТА ПТАХІВ

ЛЕКЦІЯ №10.

 

I. Функціональне значення нервової системи

1. Здійснює морфофункціональну інтеграцію частин організму, контролює і регулює роботу всіх його органів, тканин і клітин. Регулює трофіку організму і забезпечує постійність внутрішнього середовища – гомеостаз. Завдяки наявності регуляторних систем і механізмів, серед яких ведуча роль належить нервовій системі, організм представляє собою цілісну структуру.

2. Забезпечує зв’язок організму із зовнішнім середовищем. Інформацію щодо оточуючого середовища і внутрішнього стану самого організму нервова система отримує за допомогою органів чуття та забезпечує швидку і адекватну реакцію на зовнішні дії – адаптацію.

3. Здійснює саморегуляцію, самоврядування та самоконтроль своєї діяльності. Ведуча роль в цьому належить головному мозку – думаючій матерії.

4. Центральна нервова система є матеріальним субстратом психічних процесів – відчуттів, сприйняття, емоцій, пам’яті, навиків, що лежать в основі складних форм поведінки тварин.

 

Структурною і функціональною одиницею нервової системи є нервова клітина – нейрон, здійснює аналіз і синтез отриманої інформації. Тіла нервових клітин, концентруючись, утворюють у центральній нервовій системі нервові центри – стовпи сірої речовини в спинному мозку, підкіркові ядра в головному мозку, кору великих півкуль і мозочка.

Концентрація нейронів на периферії утворює ганглії, які відносно центральної нервової системи розміщуються в 3 яруси:

1. I ярус – спінальні (спинномозкові) ганглії – розміщуються всередині центральної нервової системи;

2. II ярус – симпатичні (пре- і паравертебральні) ганглії – розміщуються під хребетним стовпом;

3. III ярус – парасимпатичні ганглії – розміщуються на периферії (на органах і всередині органів).

● Проведення імпульсу, який несе певну інформацію, забезпечують відростки нервових клітин, довжиною до декількох метрів.

Відростки поділяються на:

а) аферентні (чутливі, доцентрові) – дендрити – проводять до тіла нейрона збудження, що виникає на чутливому нервовому закінченні; кожен нейрон має кілька дендритів.

Чутливі нервові закінчення називаються рецепторами:

- екстерорецептори – сприймають інформацію із зовнішнього середовища – органи чуття;

- інтерорецептори – сприймаютьінформацію від внутрішніх органів;

- пропріорецептори – забезпечують м’язово-суглобове чуття (чуття дії гравітації).

б) еферентні (рухові, відцентрові) – аксони (нейрити) – передають імпульс від нейрона до робочого органу або іншому нейрону; кожен нейрон має один аксон.

Відростки нервових клітин проводять імпульс в одному напрямі.

Відростки нервових клітин утворюють провідні шляхи – білу речовину в центральній нервовій системі, нерви на периферії. Центральна нервова система пов’язана із периферією за допомогою спинномозкових та черепно-мозкових нервів.

Провідні шляхи поділяються на:

1. чутливі (аферентні) – завжди переривчастий імпульс від будь-якого рецептора проходить через ганглій І ярусу;

2. рухові (еферентні):

- прямі – соматичні;

- переривчасті – через ганглії II і III ярусів.

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. VI. Філогенез нервової системи
  9. Автокореляційна характеристика системи
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Автоматизовані форми та системи обліку.




Переглядів: 816

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування сучасних ринкових відносин і ринкової інфраструктури | IV. Розподіл нервової системи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.