МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ІІ. Загальний принцип будови нервової системиЗАГАЛЬНИЙ ПРИНЦИП БУДОВИ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ В ССАВЦІВ ТА ПТАХІВ ЛЕКЦІЯ №10.
I. Функціональне значення нервової системи 1. Здійснює морфофункціональну інтеграцію частин організму, контролює і регулює роботу всіх його органів, тканин і клітин. Регулює трофіку організму і забезпечує постійність внутрішнього середовища – гомеостаз. Завдяки наявності регуляторних систем і механізмів, серед яких ведуча роль належить нервовій системі, організм представляє собою цілісну структуру. 2. Забезпечує зв’язок організму із зовнішнім середовищем. Інформацію щодо оточуючого середовища і внутрішнього стану самого організму нервова система отримує за допомогою органів чуття та забезпечує швидку і адекватну реакцію на зовнішні дії – адаптацію. 3. Здійснює саморегуляцію, самоврядування та самоконтроль своєї діяльності. Ведуча роль в цьому належить головному мозку – думаючій матерії. 4. Центральна нервова система є матеріальним субстратом психічних процесів – відчуттів, сприйняття, емоцій, пам’яті, навиків, що лежать в основі складних форм поведінки тварин.
●Структурною і функціональною одиницею нервової системи є нервова клітина – нейрон, здійснює аналіз і синтез отриманої інформації. Тіла нервових клітин, концентруючись, утворюють у центральній нервовій системі нервові центри – стовпи сірої речовини в спинному мозку, підкіркові ядра в головному мозку, кору великих півкуль і мозочка. Концентрація нейронів на периферії утворює ганглії, які відносно центральної нервової системи розміщуються в 3 яруси: 1. I ярус – спінальні (спинномозкові) ганглії – розміщуються всередині центральної нервової системи; 2. II ярус – симпатичні (пре- і паравертебральні) ганглії – розміщуються під хребетним стовпом; 3. III ярус – парасимпатичні ганглії – розміщуються на периферії (на органах і всередині органів). ● Проведення імпульсу, який несе певну інформацію, забезпечують відростки нервових клітин, довжиною до декількох метрів. Відростки поділяються на: а) аферентні (чутливі, доцентрові) – дендрити – проводять до тіла нейрона збудження, що виникає на чутливому нервовому закінченні; кожен нейрон має кілька дендритів. Чутливі нервові закінчення називаються рецепторами: - екстерорецептори – сприймають інформацію із зовнішнього середовища – органи чуття; - інтерорецептори – сприймаютьінформацію від внутрішніх органів; - пропріорецептори – забезпечують м’язово-суглобове чуття (чуття дії гравітації). б) еферентні (рухові, відцентрові) – аксони (нейрити) – передають імпульс від нейрона до робочого органу або іншому нейрону; кожен нейрон має один аксон. Відростки нервових клітин проводять імпульс в одному напрямі. Відростки нервових клітин утворюють провідні шляхи – білу речовину в центральній нервовій системі, нерви на периферії. Центральна нервова система пов’язана із периферією за допомогою спинномозкових та черепно-мозкових нервів. Провідні шляхи поділяються на: 1. чутливі (аферентні) – завжди переривчастий імпульс від будь-якого рецептора проходить через ганглій І ярусу; 2. рухові (еферентні): - прямі – соматичні; - переривчасті – через ганглії II і III ярусів.
Читайте також:
|
||||||||
|