Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Іслам як підґрунтя морально-естетичної специфіки арабо-мусульманського мистецтва.

Значення художньої культури арабо-мусульманського регіону

Мета:

· Ознайомити студентів із особливостями художньої культури арабо-мусульманського регіону.

· Розглянути культуру міст арабо-мусьманського регіону, її ознаки, основні відомості, головні риси.

 

Студент повинен знати:

· Визначення поняття «іслам», підходи до пояснення сутності ісламу, як світової релігії

Студент повинен вміти:

Дати визначення поняттю «держава» з різних точок зору

Називати основні ознаки держави, коментувати їх

Розкрити зміст основних теорій походження держави

Охарактеризувати поняття «форма держави»

Дати визначення поняттю «державний режим», назвати його види, навести приклади

Дати визначення поняттю «форма територіального устрою», види форм територіального устрою, навести приклади

Дати визначення поняттю «форма правління», характеризувати види форм правління, навести приклади

 

Основні поняття та терміни: « іслам», « мечеть», «арабеска», « парча», «шовк», « Дамаск », «міхраба»

План лекції :

1. Іслам як підґрунтя морально-естетичної специфіки арабо-мусульманського мистецтва.

2. Головні риси мусульманського декоративного мистецтва.

3. Багдадська школа книжкової мініатюри ( ХІІ – ХІІІ ст..).

4. Турецьке гончарне мистецтво. Художнє ткацтво – «дамаські тканини» (Сирія).

5. Килимарство – один із найважливіших видів прикладного мистецтва мусульманського світу.

6. Східні мотиви в українській орнаментиці.

7. Пам’ятки арабо-мусульманської архітектури.

 

Хід заняття:

 

Ісламське (мусульманське) мистецтво — художня творчість народів близького й Середнього Сходу, що сформувалася на основі культурних традицій цього регіону та принципів ісламу. Основою, на якій розвивалося ісламське мистецтво, є Коран.

Від самого початку мистецтво арабських народів відрізнялося самобутністю, що зумовлено зв’язком з етнічною культурою. Проте ісламізація, яка зрештою охопила більшість цих країн, визначила загальні художні принципи, що стали обов’язковими для всього мусульманського світу.

Провідними видами ісламського мистецтва є архітектура, каліграфія, книжкова графіка, кераміка та декоративно-прикладне мистецтво. Головною особливістю художньої творчості мусульман є майже повна відсутність зображення людини (виняток становить книжкова мініатюра). Це пов’язано з тим, що Коран визнає будь-яке відображення людської постаті (у скульптурі чи живописі) за одну з форм ідолопоклонства, яке трактується як гріх перед Аллахом.

Одна зі священних «заповідних» територій ісламу — Мекка, що поблизу Червоного моря (нині територія Саудівської Аравії). І і VII от. це місто є центром паломництва мусульман усього світу: згідно зі ученням ісламу, тут жили Адам і Єва, народився пророк Мухаммед. Окрім того, Мекка має велике значення для ісламського архітектурного мистецтва, оскільки в ній розташована головна мечеть Масджид аль Харам, на яку зорієнтовані всі інші мечеті мусульманського світу (молитовні ніші міхраби вказують напрямок на Мекку).

Каліграфія в мистецтві ісламу посідає особливе місце. Вона виникла на основі копіювання тексту Корану, який вважається творінням Аллаха, отже, написане слово саме по собі набуває сакрального змісту. Згодом каліграфічне письмо виокремилось як самостійне мистецтво, яке потребує від художника надзвичайної майстерності й відчуття досконалої форми.

 


Читайте також:

  1. Виникнення і еволюція ісламу.
  2. Віровчення ісламу.
  3. Генеза і соціальна сутність мистецтва.
  4. Зазначений порядок досить детально визначає здійснення дер­жавної реєстрації прав на твори науки, літератури і мистецтва.
  5. Іслам в Україні.
  6. Ісламська революція в Ірані.
  7. Історичні закономірності розвитку мистецтва.
  8. Класифікація мистецтва. Види та жанри мистецтва.
  9. Класифікація трудових операцій залежно від специфіки трудового процесу
  10. Мистецтво як феномен культури. Його функції. Класифікація видів мистецтва.
  11. Мистецтво як форма естетичної діяльності. Знакова сутність мистецтва.




Переглядів: 1787

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рух і розвиток | Багдадська школа книжкової мініатюри ( ХІІ – ХІІІ ст..).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.