МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Лекція 13.1. Загальна характеристика технологій профiлактики й подолання професiйного стресу та синдрому «професiйного вигорання» Важливою умовою профiлактики синдрому «професiйного вигорання» у вчителiв є розробка спецiальної технологiї профiлактики та подолання цього може реалiзуватися на двох основних рівнях: а) на рiвнi освiтньої органiзації (технологiя для органiзацiйної профiлактики та подолання синдрому «професiйного вигорання», які можуть використовуватися керiвииками освiтнiх органiзацiй та шкільними психологами); б) на рiвнi особистостi (техлологiя для iндивiдуальної профiлактики та подолання синдрому «професiйного вигорання», якi можуть використовуватися конкретними вчителями). На пiдставi аналiзу лiтератури [1—16] та досвiду здiйснення консультативної роботи в освiтнiх органiзацiях ми розробили основнi принципи та прийоми таких технологiй, якi можуть бути покладенi в основу профiлактики та подолання синдрому «професiйного вигорання» в оргалiзацiях. Цi технології можуть бути певним чином модифiкованi для розв’язання конкретних професiйних та особистiсних проблем. У цьому роздiлi висвiтлено загальну структуру тренiнгу «Профiлактика та подолання синдрому «професiйного вигорання» і здiйснення успiшної кар‘єри жiнок та чоловiкiв у закладах середньої освiти», який є складовою техлологiї, що впроваджується на рiвнi органiзацiї. Вiн може проводитися шкiльними психологами для формування у вчителiв готовностi для профiлактики та подолання синдрому «професiйного вигорання». Окрiм того, представлено технологiю iндивiдуальної профiлактики i подолання синдрому «професiйного вигорання» у вчителiв, а також технологiю самоменеджменту. У процесi розробки та реалiзацiї технологiї профiлактики та подолання синдрому «професiйного вигорання» необхiдно враховуват низку теоретичних положень [3], якi розкривають природу стресу: · Слiд враховувати, що стрес є реакцiєю на життєву (професійну) ситуацiю, котра сприймається з прикрiстю та образою, вiдображається в емоцiйному та психiчному реагуваннi. · За своєю структурою стрес є комбiнацiєю стресора та стресової реактивностi. Стресори — це фактори, здатнi потенцiйно викликати стресову реакцiю. Стресова реактивнiсть є змiною фiзiологiчного стану органiзму (збiльшення напруження м’язiв, пiдвищення серцебитя, пiдвищення артерiального тиску, збiльшення потовидiлення, пiдвищення рiвня холестерину в кровi, соляної кислоти в шлунку тощо). · Модель стресу складається з таких основних складових: 1) професiйна ситуацiя (яка послiдовно або несподiвано виводить · Управління стресом — це можливiсть використовувати особистiстю наявнi важелi управлiння, не перекладаючи їх на iнших людей або обставини. Важливою складовою комплексної моделi управлiння стресом є втручання — встановлення особистiстю бар’єрiв (за допомогою спецiальних прийомiв) на всiх фазах розгортання стресу з метою протидiї йому. Основна мета втручання полягає в тому, щоб попередити негативнi наслiдки, які можуть викликати стрес-фактори. Когнiтивна оцiнка ситуацiї, вибiркове сприймання, релаксацiя, фiзичнi вправи є основними бар’єрами, якi може виставити особистiсть на певних фазах протiкання стресу. Читайте також:
|
||||||||
|