Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Авто | Автоматизація | Архітектура | Астрономія | Аудит | Біологія | Будівництво | Бухгалтерія | Винахідництво | Виробництво | Військова справа | Генетика | Географія | Геологія | Господарство | Держава | Дім | Екологія | Економетрика | Економіка | Електроніка | Журналістика та ЗМІ | Зв'язок | Іноземні мови | Інформатика | Історія | Комп'ютери | Креслення | Кулінарія | Культура | Лексикологія | Література | Логіка | Маркетинг | Математика | Машинобудування | Медицина | Менеджмент | Метали і Зварювання | Механіка | Мистецтво | Музика | Населення | Освіта | Охорона безпеки життя | Охорона Праці | Педагогіка | Політика | Право | Програмування | Промисловість | Психологія | Радіо | Регилия | Соціологія | Спорт | Стандартизація | Технології | Торгівля | Туризм | Фізика | Фізіологія | Філософія | Фінанси | Хімія | Юриспунденкция

Принципи макетування

Пакети комп'ютерного верстання дозволяють вносити зміни в макет на будь-якій стадії його підготовки, однак, чим краще буде розроблений макет, тим простіше і швидше це можна буде зробити у разі необхідності. Рекомендується почати макетування з начерку, виконаного від руки на аркуші паперу - це дозволить швидко намітити загальне рішення макета. Однак для створення гарного макета необхідний досвід і знання хоча б основ дизайну. Цій темі присвячені спеціальні навчальні посібники, які буде розумно вивчити всім, хто за родом своєї діяльності стикається з необхідністю розробки макетів.

Багато починаючих дизайнерів підбирають поєднання елементів дизайну, використовуючи метод «проб і помилок». Це вимагає значного часу і не завжди дає задовільний результат. Тому, щоб не працювати «наосліп», потрібно дотримуватися деяких основних правил макетування.

Збирати банк зразків - рекомендується постійно аналізувати будь-яку дизайнерську роботу, яка опиняється в полі зору (рекламні оголошення, обкладинки книг і журналів, оформлення Web-сторінок та ін) з метою відбору вдалих і невдалих рішень і виявлення закономірностей сприйняття візуальної інформації

Складати чіткий план майбутнього видання - необхідно мати чітке уявлення про цілі видання і його головної ідеї, що дозволить створити єдиний стиль оформлення.

Уникати складних рішень - слід дотримуватися принципу «чим простіше, тим краще». Прості макети, як правило, легше читаються і добре сприймаються. Крім того, у разі створення простого макету менше ймовірність помилок.

Прагнути до досягнення відповідності між формою і змістом документа - навіть якщо бюджет дозволяє реалізувати найскладніші ефекти, потрібно пам'ятати про те, що головним завданням дизайнера є як можна більш ефективно піднести зміст видання. Тому не слід перетворювати солідний науковий журнал в демонстрацію можливостей комп'ютерної графіки.

Враховувати можливості друкарні - необхідно також враховувати, на якому обладнанні буде вироблятися друк і які прийоми можна застосовувати (наприклад, якщо друк буде виконуватися на різографі, слід уникати складних градієнтних переходів і напівтонових фотографічних зображень).



Интернет реклама УБС

Для будь-якого макета буде бажаною така компоновка, при якій навколо графічних об'єктів, а також між текстовими блоками залишається досить вільного простору. Це підвищує комфортність читання, тому що так читачеві легше концентрувати увагу і простіше орієнтуватися.

Основні елементи макета:

Виворотка - поліграфічний прийом, коли окремі елементи виходять не шляхом їх надруковування, а шляхом задруковування навколишнього простору, це негативне зображення (світле зображення на темному тлі).

Наявність досить широких полів в книгах і журналах обумовлено не тільки технологічними особливостями друкарського процесу, але і естетичними міркуваннями. В електронних документах, незважаючи на те, що текст можна розташовувати до самого краю екрану, все одно необхідно залишати вільний простір по краях тексту. У початковий період розвитку мережі Internet деякі Web-дизайнери нехтували цим правилом, у результаті чого їх сторінки було дуже важко читати. Однак не слід і зловживати занадто широкими полями, так як це створює враження «порожній» сторінки, і у багатьох читачів, не досвідчених в дизайні, може викликати роздратування своєю несхожістю на звичайні книги і журнали.

Важливим питанням є визначення кількості колонок на смузі. У книгах, як правило, застосовується одноколоночна верстка і вертикальне макетування. Матеріал у них подається послідовно, крім того, об'єм книг досить великий (від 120 до 700 і більше сторінок), тому верстка книг повинна забезпечувати максимальну зручність читання. Розмір шрифту в книгах рідко буває менше 10 пунктів, тому що читання великих обсягів тексту, набраного дрібним шрифтом, сильно стомлює очі. У деяких випадках (наприклад, у виданнях на декількох мовах) використовується двухколончате верстання, при цьому обидві колонки повинні бути достатньої ширини (для забезпечення цієї умови іноді застосовується квадратний або навіть горизонтальний макет).

У щотижневих барвистих журналах макети набагато різноманітніші. На відміну від книг, де макет, як правило, є єдиним для всієї публікації (виняток можуть становити кольорові вставки, які поміщаються зазвичай в середині книги), макет журнальних або газетних смуг може бути різним для кожної рубрики. Наприклад, для новин використовується трьох-або четирехколоночна верстка, невеликий кегль шрифту і вирівнювання по лівому краю, а для великих статей - двухколоночна верстка з вирівнюванням по формату і кеглем 12 пунктів. Це дозволяє гармонійно поєднувати невеликі різнопланові матеріали (новини, рекламні публікації), розраховані на побіжний перегляд, і тематичні матеріали, що містять великі обсяги тексту і призначені для уважного читання.

Залежно від ширини колонки вибирається кегль і гарнітура шрифту, а також спосіб вирівнювання абзаців. При використанні вузьких колонок (наприклад, четирехколоночна верстка на форматі А4) в рядку повинно бути близько 27-30 символів. При меншому значенні слід зменшити кегль або вибрати більш компактну гарнітуру, а при більшому - навпаки.

У вузьких колонках виключка за форматом виглядає непривабливо через нерівномірні проміжки між словами, за рахунок яких програма намагається забезпечити рівні правий і лівий краї текстового блоку. Тому для вузьких колонок зазвичай використовується вирівнювання по лівому краю - в цьому випадку забезпечуються оптимальні пропуски між словами, а нерівний правий край візуально збільшує величину середника і не дає погляду читача перескочити на сусідню колонку.

При використанні широких колонок зазвичай застосовується виключка за форматом - довжина рядка дозволяє акуратно вирівняти правий і лівий краї текстового блоку, не створюючи ріжучих очей розривів між словами. Тим не менше, навіть при досить великій ширині колонки можуть мати місце занадто великі розриви між словами.

У цьому випадку можна поліпшити зовнішній вигляд текстових рядків, використавши переноси: при цьому програма верстки зможе більш точно налаштувати проміжки між словами.

Кількість послідовних переносів за правилами верстки обмежується трьома - вважається, що велика кількість дефісів, що йдуть підряд, ускладнює читання. Але іноді зустрічаються такі словосполучення, коли потрібна більша кількість переносів. Для виходу з цього становища можна використовувати так звані «м'які» переноси, які розставляються верстальником вручну. «М'які» переноси дають можливість домогтися оптимального розташування переносів у тексті і звести до мінімуму оптичні дефекти. В крайньому випадку, коли без збільшення числа послідовних переносів не вдається обійтися, краще зробити їх, так як дефект «розірваних» слів значно більш помітний, ніж наявність зайвого дефіса.

Макети рекламних буклетів, листівок і плакатів вельми різноманітні. Це викликано насамперед тим, що створення реклами - завдання не стільки верстальника, скільки дизайнера. Однак, незалежно від того, який саме макет потрібно створити - плакат, що рекламує якийсь товар, або торгову марку, або багатосторінковий буклет, присвячений діяльності підприємства чи організації, - основна вимога, якій він повинен відповідати - максимальний вплив на цільову аудиторію. На одну і ту ж рекламу реакція різних людей буде різною, і дуже важливо, щоб позитивною вона виявилася саме в тих, на кого вона розрахована. Тому всі рішення, що приймаються дизайнером під час створення макету - підбір фотографій, шрифту, орієнтації сторінки, вибір кольорів, - повинні бути узгоджені з фахівцями з маркетингу або безпосередньо із замовником. Завдання дизайнера полегшується в тому випадку, якщо у замовника вже є фірмові кольори, логотип, вироблений стиль, в якому оформляється його рекламна продукція. Якщо ж розробку реклами доводиться починати «з нуля», це може вимагати значних витрат часу і сил.

Головна ідея реклами повинна бути дуже помітна. Це не означає, що назва товару повинна бути обов'язково написано по центру білого аркуша величезними червоними буквами (хоча і це не виключено). Кольорове рішення може бути взагалі одно-або двоколірним, але головне, щоб людина, в полі зору якого виявиться реклама, могла не тільки звернути на неї увагу, але і зрозуміти, що ж їй хотіли цим сказати

Треба сказати, що оформлення обкладинки барвистого журналу або газети має багато спільного з рекламою. Конкуренція на ринку друкованої продукції в даний час дуже висока, тому обкладинка багато в чому визначає обсяг продажів того або іншого періодичного видання. Саме тому розробкою обкладинки у великих видавництвах часто займається спеціальний дизайнер, а видавці не шкодують коштів на якісну обкладинку, незважаючи на те, що це може підняти продажну вартість - і її барвистий друк, і тиснений папір, і лакування, - всі досягнення сучасної поліграфії, в першу чергу, можна побачити на обкладинці.

На відміну від реклами, журнали містять багато різноманітної інформації, заради якої їх, власне, і купують тому при оформленні обкладинок дуже поширеним прийомом є винос на неї заголовків статей, вміщених в номері, красивих фотографій, які допомагають покупцеві швидко зорієнтуватися і прийняти рішення про покупку.

Для гарного макета обов'язковою умовою є наявність єдиного стилю, який пов'язує воєдино всі елементи оформлення та дизайнерські рішення публікації.

Якщо для обкладинки, наприклад, були застосовані розтушовані падаючі тіні, вони повинні застосовуватися і всередині публікації. Якщо підписи під малюнками на одній смузі були розміщені під ілюстраціями і вирівняні по центру, то на іншій смузі їх бажано оформити таким же чином.

Не рекомендується застосовувати на смузі більш чотирьох спеціальних ефектів - це створює непотрібну строкатість і відволікає читача від змісту. Кожен застосовуваний спецефект повинен бути ретельно вивірений і застосований до того графічного або текстового елементу, який необхідно виділити.

Зайві одноманітні макети так само небажані, як і занадто строкаті. Якщо для книг єдиний макет всієї публікації виглядає природно, то повноколірний журнал товщиною в 40-50 сторінок, видрукуваний на чудовому папері і при цьому цілком зверстаний у три колонки шрифтом розміром 9 пунктів, виглядає не дуже привабливо.

 

Контрольні питання

 

1. Що називають макетом, макетуванням?

2. Які цілі переслідує верстальник, приступаючи до макетуванню публікації?

3. Чому створення макета це складний творчий процес?

4. У чому полягає етап планування видання?

5. Як визначають друкований формат публікації?

6. Від чого залежить орієнтація друкованого аркуша?

7. Які особливості застосування нестандартних форматів?

8. Як розрахувати розміри робочого поля?

9. Що таке стиль?

10. Що значить створити таблицю стилів?

11. Яке призначення шаблонних смуг?

12. Які правила макетування?

13. Назвати основні елементи макета.

14. Як визначають число колонок на смузі?

15. Як залежать кегль і гарнітура від ширини колонок?

16. Які рекомендації можна виділити для створення гарного макета публікації?


Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. Антикорупційні принципи
  3. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  4. Б/. Принципи виборчого права.
  5. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  6. Базові принципи психології спорту.
  7. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  8. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  10. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  11. Бюджетна система України: поняття та принципи побудови
  12. Бюджетна система України: поняття та принципи побудови.

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення розміру полів за допомогою розбиття статті на 9 рівних частин | Пріоритети освітньої політики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.