МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Предметом теорії фізичного виховання є загальні закономірності функціонування і розвитку фізичного виховання.Крім теорії процес фізичного виховання вивчають інші науки: а) суспільні дисципліни, що вивчають соціальні закономірності розвитку фізичного виховання: історія й організація, управління і економіка фізичного виховання в суспільстві; психологія фізичного виховання; соціологія спорту; б) природні дисципліни, що вивчають закономірності розвитку і функціонування організму в умовах виконання фізичних вправ та передумови раціонального здійснення процесу фізичного виховання: анатомія, фізіологія, біохімія та гігієна фізичних вправ, біомеханіка, біометрія. Теорія фізичного виховання узагальнює дані, одержані названими дисциплінами, розкриває багатогранні внутрішні ( наприклад виховання фізичних якостей і навчання техніки) і зовнішнє ( інтелектуальне виховання в процесі занять фізичними вправами) зв’язки фізичного виховання і представляє його цілосне явище, розуміння суті фізичного виховання, теоретичних основ неможливе без грунтовного оволодіння належним обсягом медико-біологічних, суспільних та психолого-педагогічних дисциплін. Проте тільки теорія і методика фізичного виховання займаються вивченням фізичного виховання, як цілісного процесу. Для вирішення завдань фізичного виховання на основі теорії будується методика навчально-виховної роботи з фізичного виховання. ЇЇ методи, прийоми і засоби є суто специфічними, що зумовлено особливостями предмета її викладання, в основі якого лежить рухова діяльність і що відрізняє її від методик інших шкільних предметів. Методики фізичного виховання існували ще і в рабовласницьких державах Стародавньої Греції. В середні віки з’явилися посібники з гімнастики, плавання, верхової їзди, фехтування, а в епоху Відродження педагоги-гуманісти фізичне виховання вважали обов’язковою частиною педагогічного процесу. Однак, як самостійна галузь знань, вона сформувалась лише на початку Х1Х століття. Таким чином, методика фізичного виховання є спеціальною галуззю педагогіки, упорядкованою сукупністю методів, методичних прийомів, засобів і форм фізичного виховання. Знання предмета викладання ( фізична культура) і його методики лежить в основі педагогічної майстерності вчителя фізичного виховання, тому для студентів факультету початкового навчання, де також вивчається предмет теорії і методики фізичного виховання, є рубежем їх професіоналізації. З метою засвоєння ними засобів, методів і форм організації фізичного виховання починається їх професійне розуміння майбутньої роботи в школі. Зміст підготовки фахівця визначається вимогами суспільства і визначений в меті і завданнях фізичного виховання школярів. Як навчальна дисципліна теорія і методика фізичного виховання вивчає: - суть мети і завдань, які повинні бути вирішені у процесі фізичного виховання; - принципові підходи до досягнення мети і вирішення завдань; - ефективні засоби вирішення завдань; - методи спільної роботи вчителя й учнів у процесі фізичного виховання; - закономірності управління процесом навчання і виховання фізичних якостей; - оптимальні форми побудови процесу фізичного виховання. Читайте також:
|
||||||||
|