Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Французький героїчний епос «Пісня про Роланда».

За змістом французькі поеми поділяються на 3 цикли:

· королівський цикл. Центральна фігура - король Франції, збірний образ ідеального короля, звичайно зображувався Карл Великий.

· цикл Гарена де Монглана. В ньому прославляється ідеальний васал;

· цикл Доона де Майанса (або феодальний цикл), опис феодальних чвар, які не завжди засуджуються.

 

У написаному Ейнхардом «Життєписі Карла Великого» згадується похід, оспіваний у «Пісні про Роланда». Арабські і французькі хроніки свідчать про те, що згадана в «Пісні» битва справді відбу­лася. Але в художньому творі розповідь про неї за традицією героїчного епосу міфологізована відповідно до сві­тосприйняття й позиції творця.

З хронік відомо, що 778 року один із му­сульманських правителів звернувся до Карла Вели­кого за допомогою у бо­ротьбі з халіфом. Похід Карла виявився невдалим. Повертаючись до Франції, при переході перевалів у Піренейських горах фран­ки зазнали великих втрат від нападу басків. За пе­реказами відомо, що у цій битві загинув і улюблений небіж Карла. У різних джерелах згадуються іме­на історичних осіб, які стали персонажами «Пісні про Роланда», зокрема, ім'я Хроутланда, якого виведено у «Пісні» в образі Роланда.

У «Пісні» розгортається картина проти­стояння двох ворожих таборів: один очолю­ваний мавром Марсілієм, а інший — королем франків Карлом Великим. Особливості кон­флікту визначили побудову системи образів. Персонажі поеми поділяються на захисників інтересів Франції — християн — та її ворогів — маврів, — що сповідують іслам. В основі систе­ми образів лежить принципконтрасту: служ­ба чи протистояння або зрада Карлу визначає і місце персонажа у системі образів, і його оцінку. Характеристика обмежується рисами, що виявляються у зітк­ненні двох сторін. Карл і всі, хто виступає з ним,— хоробрі, керуються по­няттями честі й патріо­тичного обов'язку. Ті ж, хто протистоїть їм,— зрадливі, підступні, жор­стокі й віроломні.

У «Пісні про Роланда» відчувається праг­нення не обмежитися загальною характерис­тикою: тут спостерігаються ранні спроби роз­крити психологію персонажів — настрої, їх зміну, нюанси, реакції на те, що відбувається.

Сюжет «Пісні» відчутно поділяється на три тематичні частини: зрада Ганелона, смерть Роланда й помста Карла за його загибель. Битва в Ронсельванській ущелині — централь­на подія твору. Унаслідок зради й порушення мирної угоди володарем Сарагоси Марсілієм ар'єргард війська франків, що прикривав його відхід, поліг. Героїчно відбивав напад маврів-мусульман улюбленець Карла, його небіж Ро­ланд, і загинув в ім'я «милої Франції» та хри­стиянства.

Війна з арабськими завойовниками носила релігійне забарвлення, тому в поемі франки виконували «божественну місію». Карла від рани зцілює архангел Гавриїл. Велика увага приділяється автором образу архієпископа, воїна у рясі і з мечем. Образ не позбавлений гумористичного забарвлення. Так, він читає настанови своїй пастві: «Той і гроша не вартий, хто є боягузом. Нехай іде собі у монастир». Крім головних персонажів у поемі відчутна присутність великої кількості воїнів. Другорядне місце у поемі займають жіночі образи.

«Пісня про Роланда»користува­лася популярністю і в ті часи, коли актуальні в XI—XII століттях про­блеми й жанр героїчного епосу втра­тили свою роль. У новому культурно­му контексті образи «Пісні» набували іншого змісту й значення. У реперту­арі народних співців особливою по­пулярністю користувалися легенди, перекази про часи Карла Великого, переробки «Пісні про Роланда», яка у їх виконанні набувала народно-карнавального характеру. Мотиви й образи «Пісні» використовувалися письменниками наступних епох відпо­відно до нового розуміння суті люди­ни, її життєвих проблем і суспільної ролі.

На основі гумористичних народ­них версій, переказів про короля Карла, оповідань про пригоди велетнів, в яких пародіювалися рицарські ро­мани, й анонімної поеми «Орландо» (Роланд) італійський поет Луїджі Пульчі(1432—1484) створив епопею нового типу «Великий Моргайте» (1483). Мотиви та образи епосу про Роланда автор трактує у комічному плані. Зовсім по-іншому переосмис­лено «Пісню про Роланда» у рене­сансній рицарській поемі, зокрема, у творі італійського поета Маттео Боярдо (14411494)«Закоханий Орлан­до». Епічний Роланд у поемі пе­ретворився на куртуазного героя, закоханого до самозабуття. Серед­ньовічна Альда в поемі замінена яск­равою красунею Анжелікою, яка з'яв­ляється в оточенні закоханих у неї кавалерів. Поему не було закінчено.

 


Читайте також:

  1. Еміль Дюркгейм(1858-1917 рр.) - видатний французький соціолог, фундатор соціології як науки, як професії і як предмета викладання
  2. Зовнішньополітична доктрина СРСР. Радянсько-французький та радянсько-чехословацький пакти 1935 р.
  3. Іспанський героїчний епос. «Пісня про мого Сіда».
  4. Лекція 2 Героїчний епос зрілого Середньовіччя
  5. Південнословацький героїчний епос.
  6. Французький класичного абсолютизм.
  7. Французький матеріалізм XVIII ст.




Переглядів: 3650

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класичні героїчні епоси | Іспанський героїчний епос. «Пісня про мого Сіда».

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.