МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ІV. Домашнє завдання.ІІІ. Висновки. Система образів. Головний герой: Жульєн Сорель. Другорядні персонажі поділені на три групи: мешканці провінції, духовенство, вищий світ. Події розгортаються в трьох містах – у Вер’єрі (вигаданому провінційному місті), Безансоні (семінарії) й у Парижі (у вищому світі). Упродовж роману ми спостерігаємо рух Жульєна по соціальних щаблях. Мешканці провінції: дворянство – де Реналі; буржуазія – Вально, Фуке; духовенство – абати Шелан, Малон; міщанство – Сорелі, полковий лікар армії Наполеона та мировий суддя. Духовенство Безансона: семінаристи; абати Пірар, Фрілер, Мілон, єпископ, за межами Безансона – єпископ Агдський. Аристократія: маркіз де Ла-Моль, Матильда Ла-Моль, відвідувачі їхнього салону. Конфлікт: талановита особистість«з низів», – буржуазне суспільство. Проблема: Жюльєн Сорель – трагічний тип епохи розвитку виробничих відносин. Обдарований тонким розумом, блискучими здібностями, залізною волею, герой міг би раніше, в епоху революції та Наполеона, відіграти активну роль у житті й здобути славу і почесті. Та ХІХ ст. внесло свої корективи. Заради успіху у владі та високого положення в суспільстві люди безповоротно забули про моральні категорії, що століттями закладувалися християнським вихованням. Жюльєн Сорель теж змушений відмахнутися від поривів власної душі і зробити страшний висновок: «Душа не потрібна там, де панує влада». Опалений честолюбством, прямуючи до мети – будь-що «вийти в люди», Жульєн звертається до огидної зброї – лицемірства, яке Стендаль вважав головною хворобою ХІХ ст. Це і призвело Жюльєна Сореля до трагічного фіналу. Один з найвидатніших французьких письменників XIX ст.., Ф.Стендаль, за життя не користувався ні визнанням у критики, ні успіхом у широкого читача. Майже всі його твори художнього, історичного і критичного характеру пройшли непоміченими. Долею Стендаля була посмертна слава. Його друг і виконувач духівниці Ромен Коломб у 1850-і роки почав повне видання його добутків, включаючи журнальні статті і переписування. З цього часу письменник увійшов у французьку літературу як один з великих її представників, засновник реалістичного психологічного роману. Стендаль вперше в світовій літературі спробував дослідити взаємозв’язок між місцем людини у суспільстві та її психічною діяльністю. Школа французьких реалістів 50-х років визнала його разом з Бальзаком своїм вчителем.
1. Дати усні відповіді на контрольні запитання. · Яке справжнє ім’я Стендаля? · В якій родині народився Стендаль? · Які думки країли душу маленького Анрі? · Хто прищепив Анрі Бейлю любов до філософів-просвітників? · З якими історичними подіями в житті Франції пов’язані найбільш сильні враження дитячих років? · Хто став кумиром Стендаля на все життя? · Яка подія стала фатальною у долі Анрі? · На які категорії розділив людей Анрі ще в дитинстві? · Визначте відношення Стендаля до релігії, церкви, священиків. · Яку освіту отримав Анрі Бейль? · Що пов’язало на все життя Стендаля з Італією? · Коли у Бейля народився намір стати письменником? · Що Стендаль вважав головною хворобою ХІХ ст.? · Які спогади залишилися у Стендаля про Росію? З якими подіями вони пов’язані? · Коли народився псевдонім «Стендаль»? Що він означає? · Чому роки 1814 – 1830 письменник назвав часом «подорожей»? · Чим в житті письменника стало кохання? · Чому присвячено психологічний трактат «Про любов»? · В які роки народжується реалістичне дарування письменника? · Коли для Стендаля настав час найбільших творів? Назвіть твори. · Що стало долею Стендаля? · Визначте причину світової слави письменника. · Яку назву отримав індивідуальний стиль Стендаля? · Який підзаголовок має роман «Червоне і чорне»? · Хто став прообразом Жюльєна Сореля? · Хто автор епіграфа роману: «Правда, гірка правда»? · Який за жанром роман «Червоне і чорне»? · Що таке соціальний психологізм? · Назвіть засоби психологізму у романі? · Визначте основний композиційний засіб роману «Червоне і чорне». · Які корективи внесла доба Реставрації в суспільно-політичне життя Франції? · Що призвело Жюльєна Сореля до трагічного фіналу? 2. Прочитати роман Ф.Стендаля «Червоне і чорне». 3.Укласти термінологіяний словник («критичний реалізм», «соціально-психологічний роман»). 4. Підготуватися до практичного заняття. Література 1. Зарубіжна література: Хрестоматія для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл./Упоряд. В.Я.Звиняцьковський, Т.Г.Свербілова. – К.: Освіта, 2005. 2. Літературознавчий словник-довідник/За ред. Р.Т.Гром’яка, Ю.І.Коваліва, В.І.Теремка. – К.: ВЦ «Академія», 2006. 3. Михед Т. В. Історія зарубіжної літератури XIX ст.: навч.-метод. посіб. для студ. гуманіт. спец. (за вимогами кредитно-модульної системи)/Михед Т.В., Якубіна Ю.В.; Ніжин. держ. ун-т ім. М.Гоголя. — Ніжин: Вид-во НДУ ім. М.Гоголя, 2007. 4. Наливайко Д.С. «Зарубіжна література». Підручник для 10 класу, – К.: – Видавничий Дім «Світ знань», 2004. – 388 с. Культурологічний контекст: 1.Аппіані А. «Наполеон Бонапарт». 2. Гро А.-Ж. «Наполеон на Аркольському мосту». 3. Давид Ж.Л. «Наполеон при переході через Сен-Бернар»,«Портрет Наполеона». 4. Канова А. «Статуя Наполеона». 5. Орас Ш. «Нaпoлeoн Бoнaпaрт в битві за мост в Aркoлі». 6. Содемарк Й. «Портрет Стендаля».
Читайте також:
|
||||||||
|