Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Вікові особливості складу туристичного гуртка

Зміст туристичного гуртка

ПЛАН

ЛЕКЦІЯ №2

ТЕМА:

МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ТУРИСТИЧНОГО ГУРТКА В ЗОШ

 

1. Зміст туристичного гуртка.

2. Вікові особливості складу туристичного гуртка.

3. Планування роботи шкільного туристичного гуртка.

 

Туристичний гурток є однією з форм організації позакласної роботи в школі.

Туристичні гуртки займають принципове місце в багатьох закладах освіти і виконують функції, які не можуть забезпечити ніякі решта форм роботи, оскільки вони сприяють:

- вихованню активності, самостійності учнів

- формують пізнавальні інтереси учнів

- дають можливість системного поглиблення і вдосконалення навичок зі спортивного туризму

- формувати здоровий спосіб життя школярів

- розширювати географічний кругозір у учнів

Активність учнів росте в тому випадку, якщо робота в туристичному гуртку має суспільну значущість. Тому в роботі туристичного гуртка доцільно це враховувати і вибирати сумісні види суспільно корисної роботи: походи, очищення території від сміття, прибирання туристичних стоянок, розчищення джерел підземних вод, допомога лісникам та представникам МНС.

Принциповим етапом роботи є складання конкретних завдань для окремих гуртківців або групи учнів з урахуванням інтересів кожного учня. В процесі різноманітної за змістом і характеру діяльності роботи учні оволодівають туристичними уміннями і навичками, які дозволяють їм проявити свою життєву активність і ентузіазм.

На заняттях туристичного гуртка можна проводити індивідуальну роботу з учнями, розвивати їх творчі здібності, орієнтувати на певні професії, пов’язані із знанням в галузі спортивного туризму. Учасники гуртка зобов’язані стати активом при підготовці і проведенні масових заходів щодо туристичних заходів.

Туристичний гурток відноситься до категорії гурткової позакласної роботи, на яких перед учнями ставляться практичні задачки, пов’язані з формуванням умінь, навиків і знань за певним особливим предметом. Таким предметом для школи виступає – спортивний туризм, як галузь туризму. Не враховуючи практичні уміння і навики, в учнів одночасно формуються пізнавальні інтереси.



Интернет реклама УБС

Порядок організації туристичного гуртка. Організація туристичного гуртка починається з виявлення інтересів, схильностей і умінь учнів. Для цього доцільно провести профільні бесіди, розповіді про спортивний туризм, а потім анкетування.

Розмір туристичного гуртка. Кількісний склад гуртка в одній взятій школі не може перевищувати 15-20 осіб. Такі дані показує організація усіх типів шкільних гуртків. Проте, слід відзначити, що у туристичному гуртку завжди виділиться основа – найбільш активна група дітей. Як правило кістяк гуртка складають 6-8 осіб. З цього контингенту і формується команда на змагання зі спортивного туризму. Проте, для організації туристичного походу активно залучається увесь склад гуртка, так як походи є епізодичною формою роботи гуртка, а відвідувати спеціальні тренування регулярно упродовж року буде лише мікрогрупа найбільш активних членів гуртка.

Назва гуртка. Гурток повинен мати назву. Наприклад серед туристичних клубів м. Кривого Рогу зустрічаються наступні назви: «Сталкер» (провідник у невідоме), «Моноліт» (міцність), «Піонер» (назва за місцем розташування гуртка – в КЗОШ №86 в житловому масиві «Піонер»), «Штурм», «Фортуна», «Меридіан», «QUEST» (пошук пригод – з англ.), «Романтик», «ДП-Спортмастер» (згідно назви відокремленого підрозділу підприємства), «Горизонт», «Велокривбас» (назва регіону в поєднанні з видом туризму).

Загальні принципи туристичного гуртка:

- керівна роль керівника гуртка, керівник повинен бути дорослою людиною;

- наявність відповідного диплому або спортивно-туристичного фаху (документа інструктора дитячо-юнацького туризму);

- застосування теоретичних і практичних занять;

- ретельна розробка плану роботи гуртка, змісту окремих занять, погодинного обсягу занять;

- проведення виїзних форм роботи – походів, змагань, виставок тощо;

- обов’язкове оформлення результатів гурткової роботи.

Особливістю методики проведення занять туристичного гуртка є поєднання колективних і особистих форм роботи. Щоб не втрачати пізнавального ентузіазму до спортивного туризму, заглиблювати знань і навичок, слід чергувати теоретичні і практичні види діяльності.

Де може бути організований туристичний гурток? Така форма роботи може бути застосована в наступних навчальних і спортивних закладах:

- загальноосвітніх школах;

- професійних ліцеях і училищах;

- технікумах і коледжах;

- вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації;

- як туристичні секції в спортивних клубах підприємств та організацій;

- як туристичні секції при профспілкових організаціях установ та підприємств;

- центрах дитячо-юнацького туризму, позашкільних закладах творчості учнівської молоді;

- при палацах культури.

В цих установах є масовий контингент дітей або студентів. Тут легко домовитися про загальний, зручний для всіх час для занять, цікаві для всіх маршрути подорожі. Учасниками гуртків можуть бути як новачки, так і що побували вже в подорожах або брали участь у змаганнях. У такому гуртку зберуться юні туристи, обізнані один в одному, а це дуже важливо для майбутньої подорожі. Саме головне – спільність інтересів членів гуртка.

Керівництво гуртка. Керівником туристичного гуртка буде вчитель або викладач, виділений директором школи, технікуму або радою добровільного спортивного суспільства. Зазвичай його призначають з числа вчителів географії, історії, природознавства, фізичного виховання. Керівник повинен мати спеціальний диплом про вищу освіту або мати посвідчення інструктора дитячо-юнацького туризму, мати досвід організації і проведення туристичних походів, володіти практичними навичками в галузі техніки і тактики з різних видів спортивного туризму.

Всю організаційну роботу туристичного гуртка і підготовку до подорожі повинні проводити самі учасники під спостереженням і керівництвом керівника гуртка.

Термін роботи гуртка. Так як участь дітей у гуртковій роботі не обмежується віковою категорією (від 13 до 17 років), тому гурток планується на кілька років. Звідси робота гуртка розбивається на багато років – 4-5 років, з планомірним нарощуванням рівня складності теоретичних знань і практичних навичок.

 

Дорослі туристи можуть самі організуватися в туристську групу і, оформивши її в будь-якій туристській організації, відправитися подорожувати. Для молоді, що вчиться, такий спосіб, звичайно, не підходить. Недолік життєвого досвіду не дозволить правильно організувати і провести подорож, викличе багато помилок, і в результаті подорож принесе тільки засмучення і самим мандрівникам, і їх батькам.

Організувати туристичний гурток можна з учнями різного віку, але все таки прийнятніша ця форма роботи для середньої та старшої ланки школярів. Умовно роботу з дітьми можна розбити на 3 підкатегорії:

- 13-14 років;

- 15-16 років;

- 17-18 років.

Вікові фізіологічні та психологічні обмеження обумовлюють і різнотипне планування роботи і занять гуртка за різними роками.

Вікові обмеження існують і при плануванні туристичних походів. При цьому вікові нормативи наступні:

- 13-14 років – дозволяються учасником діти з 13 років, але для раннього віку рекомендується розпочинати з проведення лише степенних (І-ІІ) кількаденних подорожей за участю, окрім керівника, щей й батьків або інших вчителів школи; подорожі короткі за протяжністю – від 30 до 90 км, але не більше за один похід;

- 15-16 років – згідно нормативів ФСТУ вже в цій віковій категорії вже дозволяються категорійні походи в пішохідному та інших видах туризму туризмі – І і ІІ категорій складності, тривалість зростає до 10-14 днів, протяжність до 130-180 км; проте рекомендується для віку 15 років обмежитись поступовим зростанням навантаження рівня складності – залучення учнів до степенного походу ІІІ рівня складності;

- 17-18 років – це вже фактично дорослі люди, тому для цієї категорії в участі у туристичних походах обмежень немає – аж до V-VI категорій складності в різних видах туризму.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  3. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  4. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  5. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  8. Аграрне виробництво і його особливості
  9. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  10. Активні інгредієнти, що входять до складу препаратів для симптоматичного лікування лихоманки.
  11. Активні інгредієнти, що входять до складу препаратів для симптоматичного лікування сухого кашлю.
  12. Аналіз показників складу, структури й технічного стану основних фондів.

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Планування роботи шкільного туристичного гуртка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.