МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Вікові особливості складу туристичного гурткаЗміст туристичного гуртка ПЛАН ЛЕКЦІЯ №2 ТЕМА: МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ТУРИСТИЧНОГО ГУРТКА В ЗОШ
1. Зміст туристичного гуртка. 2. Вікові особливості складу туристичного гуртка. 3. Планування роботи шкільного туристичного гуртка.
Туристичний гурток є однією з форм організації позакласної роботи в школі. Туристичні гуртки займають принципове місце в багатьох закладах освіти і виконують функції, які не можуть забезпечити ніякі решта форм роботи, оскільки вони сприяють: - вихованню активності, самостійності учнів - формують пізнавальні інтереси учнів - дають можливість системного поглиблення і вдосконалення навичок зі спортивного туризму - формувати здоровий спосіб життя школярів - розширювати географічний кругозір у учнів Активність учнів росте в тому випадку, якщо робота в туристичному гуртку має суспільну значущість. Тому в роботі туристичного гуртка доцільно це враховувати і вибирати сумісні види суспільно корисної роботи: походи, очищення території від сміття, прибирання туристичних стоянок, розчищення джерел підземних вод, допомога лісникам та представникам МНС. Принциповим етапом роботи є складання конкретних завдань для окремих гуртківців або групи учнів з урахуванням інтересів кожного учня. В процесі різноманітної за змістом і характеру діяльності роботи учні оволодівають туристичними уміннями і навичками, які дозволяють їм проявити свою життєву активність і ентузіазм. На заняттях туристичного гуртка можна проводити індивідуальну роботу з учнями, розвивати їх творчі здібності, орієнтувати на певні професії, пов’язані із знанням в галузі спортивного туризму. Учасники гуртка зобов’язані стати активом при підготовці і проведенні масових заходів щодо туристичних заходів. Туристичний гурток відноситься до категорії гурткової позакласної роботи, на яких перед учнями ставляться практичні задачки, пов’язані з формуванням умінь, навиків і знань за певним особливим предметом. Таким предметом для школи виступає – спортивний туризм, як галузь туризму. Не враховуючи практичні уміння і навики, в учнів одночасно формуються пізнавальні інтереси. Порядок організації туристичного гуртка. Організація туристичного гуртка починається з виявлення інтересів, схильностей і умінь учнів. Для цього доцільно провести профільні бесіди, розповіді про спортивний туризм, а потім анкетування. Розмір туристичного гуртка. Кількісний склад гуртка в одній взятій школі не може перевищувати 15-20 осіб. Такі дані показує організація усіх типів шкільних гуртків. Проте, слід відзначити, що у туристичному гуртку завжди виділиться основа – найбільш активна група дітей. Як правило кістяк гуртка складають 6-8 осіб. З цього контингенту і формується команда на змагання зі спортивного туризму. Проте, для організації туристичного походу активно залучається увесь склад гуртка, так як походи є епізодичною формою роботи гуртка, а відвідувати спеціальні тренування регулярно упродовж року буде лише мікрогрупа найбільш активних членів гуртка. Назва гуртка. Гурток повинен мати назву. Наприклад серед туристичних клубів м. Кривого Рогу зустрічаються наступні назви: «Сталкер» (провідник у невідоме), «Моноліт» (міцність), «Піонер» (назва за місцем розташування гуртка – в КЗОШ №86 в житловому масиві «Піонер»), «Штурм», «Фортуна», «Меридіан», «QUEST» (пошук пригод – з англ.), «Романтик», «ДП-Спортмастер» (згідно назви відокремленого підрозділу підприємства), «Горизонт», «Велокривбас» (назва регіону в поєднанні з видом туризму). Загальні принципи туристичного гуртка: - керівна роль керівника гуртка, керівник повинен бути дорослою людиною; - наявність відповідного диплому або спортивно-туристичного фаху (документа інструктора дитячо-юнацького туризму); - застосування теоретичних і практичних занять; - ретельна розробка плану роботи гуртка, змісту окремих занять, погодинного обсягу занять; - проведення виїзних форм роботи – походів, змагань, виставок тощо; - обов’язкове оформлення результатів гурткової роботи. Особливістю методики проведення занять туристичного гуртка є поєднання колективних і особистих форм роботи. Щоб не втрачати пізнавального ентузіазму до спортивного туризму, заглиблювати знань і навичок, слід чергувати теоретичні і практичні види діяльності. Де може бути організований туристичний гурток? Така форма роботи може бути застосована в наступних навчальних і спортивних закладах: - загальноосвітніх школах; - професійних ліцеях і училищах; - технікумах і коледжах; - вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації; - як туристичні секції в спортивних клубах підприємств та організацій; - як туристичні секції при профспілкових організаціях установ та підприємств; - центрах дитячо-юнацького туризму, позашкільних закладах творчості учнівської молоді; - при палацах культури. В цих установах є масовий контингент дітей або студентів. Тут легко домовитися про загальний, зручний для всіх час для занять, цікаві для всіх маршрути подорожі. Учасниками гуртків можуть бути як новачки, так і що побували вже в подорожах або брали участь у змаганнях. У такому гуртку зберуться юні туристи, обізнані один в одному, а це дуже важливо для майбутньої подорожі. Саме головне – спільність інтересів членів гуртка. Керівництво гуртка. Керівником туристичного гуртка буде вчитель або викладач, виділений директором школи, технікуму або радою добровільного спортивного суспільства. Зазвичай його призначають з числа вчителів географії, історії, природознавства, фізичного виховання. Керівник повинен мати спеціальний диплом про вищу освіту або мати посвідчення інструктора дитячо-юнацького туризму, мати досвід організації і проведення туристичних походів, володіти практичними навичками в галузі техніки і тактики з різних видів спортивного туризму. Всю організаційну роботу туристичного гуртка і підготовку до подорожі повинні проводити самі учасники під спостереженням і керівництвом керівника гуртка. Термін роботи гуртка. Так як участь дітей у гуртковій роботі не обмежується віковою категорією (від 13 до 17 років), тому гурток планується на кілька років. Звідси робота гуртка розбивається на багато років – 4-5 років, з планомірним нарощуванням рівня складності теоретичних знань і практичних навичок.
Дорослі туристи можуть самі організуватися в туристську групу і, оформивши її в будь-якій туристській організації, відправитися подорожувати. Для молоді, що вчиться, такий спосіб, звичайно, не підходить. Недолік життєвого досвіду не дозволить правильно організувати і провести подорож, викличе багато помилок, і в результаті подорож принесе тільки засмучення і самим мандрівникам, і їх батькам. Організувати туристичний гурток можна з учнями різного віку, але все таки прийнятніша ця форма роботи для середньої та старшої ланки школярів. Умовно роботу з дітьми можна розбити на 3 підкатегорії: - 13-14 років; - 15-16 років; - 17-18 років. Вікові фізіологічні та психологічні обмеження обумовлюють і різнотипне планування роботи і занять гуртка за різними роками. Вікові обмеження існують і при плануванні туристичних походів. При цьому вікові нормативи наступні: - 13-14 років – дозволяються учасником діти з 13 років, але для раннього віку рекомендується розпочинати з проведення лише степенних (І-ІІ) кількаденних подорожей за участю, окрім керівника, щей й батьків або інших вчителів школи; подорожі короткі за протяжністю – від 30 до 90 км, але не більше за один похід; - 15-16 років – згідно нормативів ФСТУ вже в цій віковій категорії вже дозволяються категорійні походи в пішохідному та інших видах туризму туризмі – І і ІІ категорій складності, тривалість зростає до 10-14 днів, протяжність до 130-180 км; проте рекомендується для віку 15 років обмежитись поступовим зростанням навантаження рівня складності – залучення учнів до степенного походу ІІІ рівня складності; - 17-18 років – це вже фактично дорослі люди, тому для цієї категорії в участі у туристичних походах обмежень немає – аж до V-VI категорій складності в різних видах туризму.
Читайте також:
|
||||||||
|