Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Колір і простір в дизайні інтер'єру


"... Зелений квадрат скатертини в лимонної, залитій сонцем кімнаті, темно-синій чайник серед червоних чашок, золотий Будда на тлі блакитної розмальовки стіни або помаранчевий з чорним обкладинка книги на зеленій з золотом парчі круглого столу. У колі подібних плям я обертаюся незмінно . І неминучим вологодським сарафаном вертикальних кольорових смуг все тугіше й тугіше оперізують мої кімнати книжкові корінці на полицях моїх стін: золотий поруч з червоним.
Синій, білий, білий, помаранчевий, червоний, блакитний, помаранчевий, червоний, блакитний, зелений, голубий, червоний, знову білий. Чорний, золотий ...
Мені нудно, коли на столі не горять поруч синій і жовтий олівець, коли не червона у зелених смугах подушка лягає на гсігубой диван, коли не сліпить строкатістю халат, коли по фіранкам не біжать жовті смуги, перетинаючись блакитними або перерізаючи малиновими ... "
Цей опис інтер'єру квартири відомого кінорежисера Ейзенштейна призводить, професор Білоруської академії мистецтв Миронова, у книзі "Кольорознавство" (Мінськ, 1984), підкреслюючи, що в будь-якому житловому приміщенні завжди залишається відбиток особистості їхніх мешканців, - в даному випадку такий же яскравий, як і сама особистість. Звичайно, це зовсім не означає, що за зразок необхідно приймати саме перераховані колірні поєднання. Але й зневажливе ставлення до кольору в своєму будинку небажано. Більш того, в сучасному інтер'єрі, де стильова єдність часто навмисне ігнорується, колір стає провідним началом, він ніби об'єднує всі елементи обстановки. Все частіше саме завдяки кольору в кінцевому підсумку формується закінчений образ інтер'єру. Зрозуміло, від колірного оформлення потрібно відповідність стилю і підпорядкування єдиної композиції - як просторової, так і колористичної. Краса створюється завдяки поєднанню обдуманого кольору стін, підлоги і стелі з тональністю меблевих фанеровок, кольором оббивки, малюнком драпірування, килима і навіть прикрас на стінах.
Не випадково багато дизайнерів називають колір найважливішим елементом інтер'єру, однією з його основ.
Таким чином, стає зрозуміло, що для ефектного кольорового вирішення інтер'єру дуже важливо підібрати його гармонійний колорит.
За допомогою вмілого підбору колірних поєднань можна компенсувати деякі недоліки житла (невеликі розміри, недолік освітлення), підкреслити виграшне або приховати невдале архітектурне рішення, створити затишну та комфортну обстановку. Домінуючий в інтер'єрі колір і його поєднання завжди створюють певну атмосферу, тому неправильно складена колірна композиція може звести до мінімуму або навіть зіпсувати враження від чудової у всіх інших відносинах інтер'єру, перетворивши квартиру із затишного будинку в непривітне житло. Наприклад, дизайнери застерігають від серйозної помилки оформляти кімнату повністю і яскравих тонах, підкреслюючи, що таке колірне рішення швидко набридне, буде стомлювати і дратувати погляд.
Фахівці стверджують, до речі, що бажання поміняти колірне рішення квартири часто відображає підсвідому тягу змінити щось у собі і в своєму житті, або наявність прихованої напруги і навіть тривоги. У цьому випадку позбутися від підсвідомого неспокою, побоювань можуть допомогти світлі тони в інтер'єрі, виражені в обробці підлогових покриттів, килимів, аксесуарів.Наприклад, стіни і вікно оформити в рожевих, салатових, блакитних відтінках; благотворний вплив на настрій і психіку може надати навіть ... звичайна посуд, але приємних для ока ніжних тонів. Світлі відтінки зеленого в інтер'єрі, на думку фахівців, у деяких випадках здатні навіть прискорити зцілення хворих.
Існує експериментально доведений факт, що саме гармонійне поєднання кольорів у навколишньому людини обстановці лежить в основі його комфортного існування. Часто саме тому, що строкаті барви світу оточують людину від народження і сприймаються як природна, невід'ємна частина буття, людина не віддає собі звіту в тому, як колір впливає на його сприйняття речей і явищ.Адже досить згадати, яке приємне відчуття мимоволі викликає в сірий день коли раптово визирнуло з-за хмаринки золотисто-помаранчеве сонечко і скільки радості і надії дарує навесні яскраво-зелена, щойно проклюнувша травичка.Всі ці зміни настрою говорять про те, наскільки сильно колір впливає на наше світосприйняття.
Таким чином стає очевидною ще одна суттєва причина, яка визначає необхідність правильного колірного рішення інтер'єру. Залежно від переважаючих в інтер'єрі тонів у людей може загострюватися або розсіюватися увага, підвищуватися або знижуватися працездатність, виникати відчуття радості чи смутку, відчуття спокою, задоволеності або, навпаки, занепокоєння і навіть роздратування.
Правильний підбір колірних сполучень може нейтралізувати вплив невдало підібраного кольору. Наприклад, подразнюючий вплив деяких відтінків червоного можна пом'якшити, вношучи в інтер'єр зелену пляму. Надлишок білого кольору, що іноді може викликати відчуття розчарування, при додаванні жовтого може сприяти концентрації уваги і ефективному пошуку вірних рішень.
Крім того, колір здатний впливати і на візуальне враження про ступінь масивності, віддаленості і навіть температурі предмета. Під впливом певного кольору один і той же предмет може справляти враження "легкого" або "важкого", "теплого" або "холодного", "близького" або "далекого". За допомогою кольору можна змінювати враження про величину приміщення, роблячи його залежно від необхідності більш просторим або тісним - "наближати" або "віддаляти" стіни, "опускати" або "піднімати" стелю і навіть робити приміщення більш "теплою" або "прохолодним" .
Але це ще не все. Виявляється, колір сприймається людиною не одним зором, а й іншими органами почуттів, включаючи дотик, нюх і навіть смак!..
Деякий час тому широко була поширена думка, що при оформленні інтер'єру з урахуванням вимог європейських стандартів основним повинен бути білий колір. Однак така думка є хибною: адже "євростандарт" - це всього лише рівень якості. Точніше перефразувати поняття "кольорове оформлення інтер'єру за євростандартом" можна наступним чином: "кольорове оформлення інтер'єру, виконане відповідно до рівня якості, прийнятим в Європі". А європейський рівень якості враховує безліч сучасних вимог: правил складання композиції, стилістики, впливу кольору на психіку людини, властивостей кольору змінювати простір і так далі. При оформленні інтер'єру європейці враховують і клімат країни, інтенсивність і кількість сонячного світла. Наприклад, в Італії та на півдні Франції яскраве сонце і теплий клімат природним чином диктують використання в оформленні інтер'єрів насичених, яскравих фарб і відтінків. Жителі Німеччини та Англії, країн з більш холодним кліматом, частіше віддають перевагу "земляні", природні фарби. А в країнах Скандинавії для оформлення домашніх інтер'єрів часто використовується більш світла колірна гамма, як би компенсує недолік природного світла, характерний для північного клімату.
Взагалі-то про яку-небудь моді на колірні поєднання в інтер'єрі, на думку фахівців, говорити складно, незважаючи на те, що сьогодні мода присутня майже в усіх аспектах життя людини.
Але і стверджувати, що відносно колірних рішень інтер'єру модні тенденції повністю відсутні, теж було б неправильно. Вибір колірних поєднань в інтер'єрі сьогодні практично необмежений. З точки зору дизайнерів, це чудово, адже оформлення інтер'єру свого житла - чудова можливість для прояву індивідуальності і розкриття особистих якостей.
Однак у такого розмаїття є й зворотний бік: серед нескінченної кількості колірних відтінків легко розгубитися. Тому західні дизайнери радять вибирати якусь "точку відліку", яка дозволить розробити єдину концепцію і домогтися єдності в дизайні інтер'єру, уникнувши неприємною колірної "метушливості".
За кордоном, як у Європі, так і в США, існує безліч професійних організацій, що займаються колірними прогнозами. Ці фірми проводять семінари і зустрічі для того, щоб поділитися інформацією і своїми спостереженнями та надати на найближче майбутнє своєрідні "палітри-прогнози" співробітникам багатьох фірм-виробників, спеціально приїжджають на подібні заходи. Інші великі організації, що займаються подібними питаннями, - наприклад, Кольорова Асоціація Сполучених Штатів, - розсилає фахівцям розроблені нею колірні палітри, і згодом ці розробки використовуються дизайнерами у своїй діяльності. Існує навіть така професія - "колірної експерт".
Джерелом нових колірних тенденцій і напрямків за кордоном часто стають торговельні виставки, па яких виробники демонструють новітні пропозиції і сміливі колірні рішення; такі, наприклад, текстильні виставки в Німеччині чи виставки домашньої обстановки та кухонного приладдя, регулярно влаштовуються в США.
Однак було б помилково думати, що створення модних колірних тенденцій обмежує фантазію індивідуальності. Крім того, що вибір - слідувати або не слідувати моді - завжди залишається за людиною, дизайнери стверджують, що й сама так звана "мода" диктується звичайними людьми. На їхню думку, кожна людина сама визначає колірні напрями, а досвідчені дизайнери, завдяки тонкій інтуїції, лише намагаються вловити ці "витають в повітрі" кольору завтрашнього дня і допомогти фірмам спланувати майбутнє, a людям - зорієнтуватися в безмежному виборі відтінків певного кольору.
За словами дизайнерів, сьогодні в оформленні європейського інтер'єру (звичайно, з певною часткою умовності) можна виділити деякі загальні поєднання і переваги кольорів і відтінків.
Так, якийсь один "чистий" колір в інтер'єрі зараз використовується рідко. Як правило, кольорове оформлення вирішується у двох гармонійних відтінках, один з яких є основним, переважає (домінує), а інший - доповнює основний тон.
Основний колір звичайно є досить стриманим, нейтральним, спокійним. А ось додатковий, навпаки, може бути досить агресивним, особливо, якщо з його допомогою передбачається акцентувати якусь зону житлового простору або предмет інтер'єру: наприклад, червоний диван в поєднанні з більш спокійними за кольором предметами інтер'єру, або яскраво-рожеві крісла на тлі бежевих і сірих тонів. До речі, вчені вважають, що для досягнення колірної гармонії недостатньо тільки двох кольорів; необхідно використовувати набагато більше колірних поєднань. Так, Иоханнес Іттен, - відомий художник і педагог, який увійшов в історію культури XX століття як найбільший дослідник кольору і як представник новаторів і авангардистів, у своїй книзі "Мистецтво кольору" пише: "Два будь-яких кольори, як дві будь-які музичні ноти, не можутьутворити ніякої гармонійного єдності. Тільки приєднуючи до двох перших нот - третю, четверту, п'яту і так далі, можна відчувати якийсь гармонійний лад ".
Крім того, необхідно враховувати, що характер і вплив кольору визначається його розташуванням по відношенню до супутніх йому кольорам. Відчуття
від поєднання кольорів може бути посилено або ослаблене з допомогою іншого кольору. Колір завжди сприймається в оточенні інших кольорів, тому грамотне колірне рішення інтер'єру полягає в тому, щоб розташувати поруч два або кілька кольорів, домігшись найвиразнішого поєднання.
Якихось суворих переваг в колірному оформленні сучасного інтер'єру практично немає. Сьогодні інтер'єр оформляється як в світлих тонах - меблі з вибіленого дуба, шляхетні білі тканини, сіро-бежеві тони, велика кількість світла, так і з використанням більш яскравих поєднань кольорів червоного і оранжевого або романтичних і ніжних рожевих і зелених тонів.
З іншого боку, до вибору соковитих і насичених тонів для житлового інтер'єру потрібно ставитися дуже уважно, намагаючись заздалегідь уявити і відчути своє постійне існування в такій обстановці. Цікаво, що за кордоном існують навіть спеціальні комп'ютерні програми, які дозволяють людині бути "всередині" вибраного інтер'єру: справа в тому, що деякі відтінки (зокрема, червоні) сприяють підвищеної стомлюваності, і, не знаючи цього, людина, постійно спостерігає їх, може незабаром відчути психологічний дискомфорт.
Приймаючи рішення про вибір колірного рішення, дизайнери радять враховувати і особливості клімату, в якому живе людина. Наприклад, у північному місті, де сонце радує городян всього два-три місяці на рік, холодні кольори, такі популярні для інтер'єрів південних європейських країн, будуть сприйматися зовсім інакше.
Не випадково серед дизайнерів існують такі поняття, як "зимове" і "літнє" оформлення інтер'єру: білі, синьо-зелені, блакитні холодні освіжаючі тони - для задушливого літа, теплі, зігріваючі кольору - для довгої зими, коли серце просить тепла і затишку.
Краще відчути, в якому напрямку змінюється модна на сьогоднішній день кольорова палітра, допомагають і спеціальні журнали. У Франції, Англії, Італії та інших країнах випускається безліч видань, присвячених ідеям для дому.Вивчення таких журналів допомагає не лише зрозуміти "колірної характер" певної країни, але і уявити собі майбутні колірні тенденції. Наприклад, з цієї точки зору цікавий журнал "Wired" ("Вайред"), що представляє інформацію про найсучасніші кольорах і способи їх застосування; або французький журнал "Cote Sud" (назва перекладається як "Південний берег"), в якому можна знайти різноманітні колірні рішення для будинку і квартири. Слід зазначити лише, що "Cote Sud" спеціалізується на квітах, притаманних теплому клімату з великою кількістю сонця (наприклад, південним областям Франції), і це необхідно враховувати.
Колірні пристрасті можуть визначатися і тим, які географічні області привертають суспільну увагу. Наприклад, якийсь час назад увагу публіки було залучено до Далекого Сходу - і в моду увійшли, крім східної музики і азіатської кухні, кольору, характерні для східних предметів обстановки - червоний колір і колір бамбука. А увагу до екологічних проблем призвело до моди на використання в обстановці фарб землі і води: кольори лісової зелені, океанської синяви, "земляних" відтінків.
Кілька років тому в європейських інтер'єрах було дуже поширене поєднання жовтих і синіх тонів. А у Франції в кінці 80-х років XX століття несподівано увійшло в моду дуже незвичайне і досить різке поєднання зеленого та фіолетового кольорів. Воно відразу завоювало велику популярність серед молоді, але у багатьох консервативно налаштованих людей викликало здивування, змішане з неприязню. Проте західні дизайнери радять ніколи категорично не відкидати незвичайне модне колірне рішення тільки тому, що воно незвично. Вони пропонують, навпаки, обережно "спробувати" новий колір.Адже через деякий час цілком може виявитися, що неможливе на перший погляд поєднання кольорів підходить за настроєм до певного інтер'єру. Все залежить від конкретної людини: головне, щоб колір або його поєднання здавалися гарними, доставляли задоволення, подобалися. Адже колорит обстановки, що оточує людину, визначається не тільки тоном підлоги, меблів, видом освітлення, розташуванням кімнат і їх функціональністю, він багато в чому залежить і від особистого ставлення до життя. Тому сучасні дизайнери переконані: в кінцевому результаті кожен має право вибрати той колір, який буде гармоніювати з його внутрішнім середовищем. Адже найкраще рішення для інтер'єру, безумовно, - то, в якому людина відчуває себе найкомфортніше.
Таким чином, можна сказати, що при виборі кольору інтер'єру "за євростандартом" найважливіше - спочатку прислухатися до себе, а потім вже слідувати певним ои го не було стандартам.

У багатьох росіян та українців кухня, на жаль, не є самим великим приміщенням в квартирі.Тому колір, створюючи в ньому якусь емоційну атмосферу, виконує ще одну важливу функцію: він створює ілюзію розширення або звуження простору, тобто коректує його розміри.
Темні тони як би стискають приміщення, на підставі чого кухні з темного масиву для невеликого простору не рекомендуються. Світлі кольори оптично розширюють простір. Теплі гарні в робочому інтер'єрі, але занадто активні, такі, як червоно-оранжевий, яскраво-охристий, жовтий, тіснять приміщення. І навпаки, світлі, холодні або ніжні пастельні (розбілені) тони розширюють простір, роблять його легким і повітряним.
Співвідносячи вибір кольору кухні з пропорціями приміщення, варто спиратися на знання про просторові властивості кольору, психологію сприйняття, засновану на законах повітряної перспективи. Людське око, пристосувався до сприйняття кольору через повітряний шар, що дає блакитне накладення, бачить віддалені предмети більш холодними, ніж вони є насправді, а близькі - більш теплими (наприклад, віддалений ліс здається нам не зеленим, а блакитнуватим).
У невеликій кухні достаток яскравих або контрастних кольорів стомлює і врешті-решт набридне. А от світлі, ніжні відтінки будуть тут дуже до речі.
Кухонні шафи, як правило, займають в інтер'єрі значне, якщо не основне місце, особливо в обмеженому просторі, який господарі прагнуть обладнати шафами по максимуму. Так колір меблів стає в колірній палітрі кухні домінуючим. І з цим фактом доводиться рахуватися.
Приміщення, в якому переважають прохолодні тони, буде здаватися більш просторим, тому якщо воно насправді велике, холодні кольори можуть зробити його пустельним, як би відчуженим. Втім, комусь така кухня буде до душі, а комусь і ні.
І, навпаки, у відповідності з особистими пристрастями і темпераментом господарки, можна перетворити невелику кухню в яскраву, екстравагантну скриньку, при цьому зробити це стильно. Однак у цьому приміщенні нам доводиться перебувати багато, тому інтер'єр може "тиснути".
Будь який інтенсивний колір зробить функціональне приміщення своєрідним, помітним, але кухня - не тільки шафи і ящики, а й техніка, посуд, начиння, аксесуари і безліч деталей.
І тим не менш невелика кухня зовсім не означає білу. У невеликому просторі колір має право бути, але підходити до нього потрібно дуже акуратно, краще прийняти за основу приглушені, пастельні, ніжні або спокійні тони


Колір і світло при сприйнятті простору в проектуванні

Маніпулюючи джерелами світла, можна домогтися зорового збільшення або зменшення простору. Існує кілька прийомів, що дозволяють оптимально налаштувати освітлення для Ваших апартаментів.
У маленьких тісних приміщеннях можна створити відчуття більшого простору, якщо подбати про хороше освітлення стін і використовувати при їх обробці блискучі матеріали.
Для об'ємних приміщень найкращим рішенням будуть лампи прямого світла.
Обсяг кімнати буде візуально збільшуватися або зменшуватися в залежності від яскравості світла, яке відбивається від стін, підлоги і стелі. В цілому, чим більше відображених або розсіяних променів, тим просторіше здається приміщення.
Якщо вам необхідно, щоб стеля виглядала нижче, ніж віна є, розташуйте на ній світильники так, щоб вони висвітлювали стіни, а сама стеля при цьому залишалася в тіні. Навпаки, якщо потрібно, щоб стеля здавалася вище, додайте світильники на стінах так, щоб їх світло було направлено прямо на стелю, яскраво його висвітлюючи, - і висота кімнати візуально збільшиться.
Ряд світильників, встановлених уздовж стіни на одній висоті, зробить вузький коридор більш широким. У той же час ряд світильників, розташованих на лінії, що проходить посередині стелі, зробить коридор більш вузьким. Візуально розширити коридор також можна, якщо змусити світ падати на стіну в його кінці.
Поперечне освітлення робить приміщення менш витягнутим. Поздовжнє освітлення візуально збільшує довжину, що буває корисно в коротких приміщеннях. Пам'ятайте, що правильно підібране світло не тільки покращує зовнішній вигляд приміщення, але і приносить користь зору.

Вибрати колірну гамму для будинку означає виділити зі всієї безлічі кольорів саме ті, які дадуть вам відчуття комфорту і відпочинку. Синій колір значно полегшить ваш вибір, так як він підходить до всіх інших квітам барвистого спектра.
Чорний колір.
у багатьох створює неприємні асоціації. І, можливо, тому рідко в чистому вигляді використовується в інтер'єрі. Чорний колір хороший для контрастного підкреслення і виділення інших кольорів. На чорному тлі вони «звучать» особливо яскраво і виразно. Однак вибирати чорний переважаючим кольором можуть тільки страшенні оригінали, тому що у великих кількостях він навіває похмурий і пригнічений настрій.
Сірий.
непримітний колір, але володіє багатими можливостями. Він ні до чого не зобов'язує, дотримується повний нейтралітет, завжди готовий підіграти іншого кольору, прийнявши його відблиск, м'яко і тактовно підкресливши його гідності.
Білий.
поряд з чорним становить особливу, окрему від спектральних груп кольорів.Білий колір - найчистіший. Він несе в собі благодушний настрій і ніжні відтінки настав літа, прохолоду і світло. В інтер'єрі в чистому вигляді використовується рідко, але частіше на великих площинах. В силу своєї нейтральності служить прекрасним фоном для будь-яких колірних акцентів, збільшуючи їх яскравість і чистоту, вишукуючи їх складність.
За допомогою білого (а також світлих пастельних тонів) удається візуально розширити приміщення. До того ж білі стіни і стеля створюють ефект легкості, невагомості. Якщо ж ви вирішили розширити приміщення за допомогою білого кольору, треба враховувати, що він здатний освітлювати яскраві кольори.Наприклад, червоний поруч з білим прийме рожевий відтінок, а синій - блакитнуватий. Відтінки білого добре поєднуються з натуральним деревом.Взагалі, з цим кольором майже завжди виникають "природні" асоціації: екологія, живі рослини, натуральне дерево, натуральна бавовна і льон. У такий спокійний інтер'єр добре вписується тонкий рослинний орнамент світлих шпалер і штор.
Більш спокійні відтінки білого, такі як кремовий, чудово поєднуються з іншими м'якими тонами (пісковий, теракотовий, сіро-блакитний і т.д.) і утворюють гармонійний ансамбль в інтер'єрі. Ось чому кімната, оформлена переважно у світлих тонах, викликає у господаря більше позитивних емоцій. Білий колір в інтер'єрі втілює доведену до останньої межі ідею мінімалізму.
Щоб підкреслити неповторність цього кольору, у білій кімнаті слід продумати систему освітлення. Щоб світло грало з тінню і відбивало білі рефлекси на тканинах, використовуйте локальне освітлення в маленьких затишних куточках кімнати. Це не тільки красиво, але і чудово зонує простір, таким чином, ви і у великому приміщенні будете почувати себе комфортно. Приклади використання білого кольору в інтер'єрі - зовсім різні кімнати:
білий з синім, жовтим, помаранчевим - молодіжний інтер'єр для енергійних людей підходить для кімнат громадської зони; освітлення загальне;
білий і кремовий або кава з молоком, що відтіняють чорними аксесуарами - романтика і відпочинок після робочого дня, ідеальний для спальні та ванної кімнати; освітлення локальне, невеликі світильники, можливо, свічки.
Білий прекрасно вписується і в різні інтер'єрні стилі - від класичних до постмінімалізму. Романтикам і цінителям витонченої краси підійдуть м'які хвилясті тканини пастельних тонів на вікнах, легені, світильники і білі меблі.Любителі ж теплою колірної гами по достоїнству оцінять етнічний стиль кімнати з білої і кремової меблями. Додаткові акценти: прозорі червоні штори, плаваючі свічки, бамбукові штори і т.п.
Вибираючи колірне рішення для інтер'єру свого будинку, дуже важливо врахувати функціональне використання, характер і ступінь освітлення кімнат як штучним, так і природним, сонячним світлом.
Науково доведено, що світло має суттєвий вплив на сприйняття кольору.«Ідеальне» (найбільш правильне) уявлення про колір поверхні можна отримати, розглядаючи її при сонячному освітленні, опівдні. Проте дизайнери радять підбирати колірне оформлення інтер'єру при тому освітленні, в якому воно буде найбільш часто використовуватися, оскільки при різному світі один і той же тон сприймається по-різному-може змінювати відтінок і насиченість, ставати «тепліше» або «холодніше».
Природне освітлення.
Відомо, яку сприятливу дію на людину надає сонце і наскільки пригнічує тривала нестача сонячного світла. Вважається, що найкраще висвітлення мають приміщення, звернені на південь. південний захід, південний схід, однак ступінь освітленості кімнати не завжди залежить від того, на яку сторону світу орієнтовані її вікна. Адже навіть виходять на південну сторону будинку вікна можуть не давати достатнього освітлення з-за невеликого розміру або через те, що вікна закриті сусіднім будинком або близько стоять деревами. Це необхідно враховувати.
Зазвичай чим менше денного світла проникає в кімнату, тим світліше повинні бути її стіни і загальний колорит інтер'єру. Наприклад, можна вибрати для оформлення стін світло-жовті або світло-рожеві кольори. Дизайнери не радять вибирати білий колір: у цьому випадку він значно поступається світло-жовтого та світло-рожевого, так як при слабкому освітленні білі поверхні здаються тьмяними і сірими. Для слабо освітлених приміщень (наприклад, прихожих, коридорів) краще підібрати холодні тони, оскільки, як відомо, насиченість кольорів при недостатній освітленості приміщень різко знижується, але блакитні, сині і фіолетові тони при цьому змінюються менше, ніж червоний, помаранчевий і жовтий. Таким чином, вдень у скупо освітленій блакитним передпокої не виникатиме відчуття «сірого» та «нудного» інтер'єру, а фарби обробки будуть зберігати своє колірне значення.
Фахівці також рекомендують враховувати, що чим ближче колір обробки стін буде до кольору природного освітлення, чим сильніше світло буде відбиватися від поверхні стін, тим світліше буде вдень у цьому приміщенні. Світле фарбування стін, стелі та підлоги краще відбиває світло, а отже, поліпшується і загальна освітленість приміщення.
Домогтися рівномірного освітлення можна і з використанням переважно матових поверхонь, що відбивають. Справа в тому, що матові поверхні, на відміну від глянсових, відбивають світло на всі боки (глянцеві - переважно в одному напрямку).
Необхідно зауважити, що характер же денного світла змінюється. Легко помітити, як змінюється природне денне освітлення на світанку, опівдні, вдень і в сутінках.
Так, розсіяне світло блакитного неба значно холодніше (блакитніше) прямого світла полуденного сонця, а пряме сонячне світло містить більше червоних променів і менше зелених, синіх і фіолетових. Тому для кімнат, «багатих» сонячним світлом, добре підійдуть холодні синювато-зелені тони. Це особливо переважно в південних районах для того, щоб «заспокоїти» яскравий для очей світло сонячних променів - він не тільки шкідливо діє на зір, але й спотворює кольоровість усіх поверхонь в приміщенні, роблячи їх бляклими.
Кімнату, вікна якої виходять на північ, краще оформити в більш теплих тонах, щоб скорегувати постійне відчуття похмурості. Тому для меблювання кухні з вікнами, що виходять на північ, доречніше підібрати предмети теплого кольору або білого, але з яскравими вкрапленнями колірних плям.
Штучне освітлення.
Штучне освітлення заслуговує ще більш уважного підходу. Протягом десятиліть пануючим освітленням у міських квартирах було одноколірне, проте останнім часом все більше уваги звертається на те, що штучне світло має і колір.
Більше того, сьогодні використання різноспектральних джерел світла перетворилося на додатковий засіб художньої виразності. Однак застосовувати цей засіб дизайнери радять дуже обережно, оскільки зі зміною джерела світла змінюється і склад відбитого світла, а з ним і колір об'єкта. З наукової точки зору це пояснюється наступним: чим ближче спектральна характеристика кольору до спектральної характеристиці падаючого на нього світла, тим колір інтенсивніше.
Таким чином, колір, вибраний при денному світлі, може істотно змінитися при світлі електричному. Наприклад, у світловому потоці звичайної електричної лампи розжарювання переважають жовті, оранжеві і червоні кольори, які змінюють сприйняття насичених тонів і підвищують яскравість «теплих» відтінків. При електричному «жовтуватому» освітленні червоні тони стають більш насиченими, помаранчеві червоніють, світло-жовті зближуються з білими. Малонасичені тони зазнають в електричному світлі менші зміни; майже не змінюються жовто-зелені кольори.
Лампа розжарювання збільшує різкість кольору, подібно до світла від свічки; посилюючи інтенсивність «теплих» тонів, вона зменшує вплив тонів «холодних».Тому, якщо інтер'єр буде більший час доби освітлюватися не денним світлом, а лампами розжарювання, не рекомендується оформляти його в холодних тонах, - вони будуть виглядати дуже невиграшно, В жовтому світлі звичайних ламп розжарювання відсутні додаткові сині і фіолетові промені, тому передача кольору синього і зеленого в інтер'єрах при лампах розжарювання гірше, ніж при природному освітленні. Холодні тони при електричному освітленні темніють і змінюють свої відтінки: блакитні здаються більш зеленими, сині - більш тьмяним; темно-сині кольори чорніють, фіолетові - червоніють.
Галогенова лампа має схоже з лампою розжарювання вплив на кольори.
Люмінесцентні лампи денного кольору також змінюють кольоросприйняття: червоні тони здаються при цьому освітленні більш фіолетовими, помаранчеві - коричневими, а жовті - зеленими. Таке світло немов «охолоджує» теплі тони і посилює «холодні»: зелені та сині тони стають більш яскравими, але червоний, помаранчевий і жовтий тони бліднуть.
Розглянемо різні варіанти кольорового освітлення.
За допомогою червоного світла можна створити атмосферу враження еротичності освітлення.Світильники приємних червонуватих тонів також можуть добре підійти для передпокою і вітальні. Якщо вони дають м'який і не занадто насичений світло, то це сприятиме гарному настрою, мобілізації сил і уваги.
Коричнево-червоне світло заспокоює, викликає відчуття умиротворення.
Помаранчеве освітлення стимулює апетит.
Жовте світло також покращує травлення і навіть надає лікувальну дію: таке освітлення показано при хворобах печінки, сечового міхура і шлунку. Жовте світло використовується при лікуванні розладів шлунково-кишкового тракту, а в поєднанні зі світло-зеленим і блакитним навіть ... зменшує страх, наприклад, у пацієнта на прийомі у зубного лікаря, Жовте освітлення справляє враження тепла і затишку, допомагає концентрувати увагу і візуально збільшує простір .При жовтому, теплому освітленні підвищуються гострота зору, швидкість сприйняття і стійкість бачення. Однак інтенсивне випромінювання жовтого може бути дуже настирливим, іноді навіть нестерпним.
Зелене світло заспокоює та сприяє спілкуванню.
Синє світло дуже красиве, але разом з тим «підступне». Взагалі, для забарвлення світлового потоку цей колір підходить погано. Не варто встановлювати синє освітлення, наприклад, на кухні: таке світло негативно «контактує» з продуктами, роблячи їх зовні неапетитними. Синій, особливо його глибокі тони, не підходить і для вітальні, його не можна використовувати для підсвічування дзеркала в передпокої або ванній кімнаті, оскільки в цієї складової світла вкрай невиграшно виглядають людські обличчя. Однак саме синє світло як не можна краще підкреслить білизну кахлю, чистоту фаянсових і хромованих поверхонь. Стеля, подсвічена блакитним світлом, зорово «піднімає» стіни, створює відчуття простору.
З точки зору кольору штучне світло, як і колір, можна розділити на «тепле» і «холодне». Ці властивості визначаються вибором клірних фільтров, встановленого в освітлювальний прилад, а також видом поверхонь, що відбивають. Фактурні види обробки стін, тканинні шпалери роблять направлене світло дифузним, тобто м'яким. У деяких типах освітлювальних приладів передбачені системи відбивачів, колір і поверхня яких теж сильно впливають на одержуване у результаті світло. М'який ефект затишного помаранчевого абажура, наприклад, досягається використанням мідної або анодованої жовтої поверхні.
Тим не менш, професійні дизайнери сьогодні активно і успішно використовують різнобарвне освітлення.
За класичними законами композиції яскрава світлове пляма незвичайного кольору повинна бути в інтер'єрі одна. Важливе значення має і конкретний колір, так як не всі кольори можна використовувати в тій чи іншій функціональній зоні житла, оскільки залежно від кольору забарвлений світловий потік, як вже було сказано раніше, робить на людину певний психологічний вплив. При виборі кольорового світильника потрібно обов'язково врахувати і колірне рішення

 

.




Переглядів: 4544

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Колір в інтер’єрі і екстер’єрі | Функція кольору в природі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.