Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вікові особливості м’язового апарату, розвиток рухів у дітей

Швидкість настання втоми залежить від стану ЦНС, частоти, ритму, в якому виконується робота і від величини навантаження.

- при ритмічній роботі втома настає пізніше, так як в проміжках між скороченнями м’яз відпочиває;

- чим швидша робота м’язів і більше навантаження, тим швидше настає втома;

- чим молодша дитина, тим швидше вона втомлюється;

- За статичної роботи втома настає швидше, ніж за динамічної.

І. М. Сєченов довів, що найкращий спосіб відновлення працездатності м’язів – не пасивний, а активний відпочинок, тобто відпочинок, що пов'язаний з активізацією інших груп м’язів.

Вирішальну роль ЦНС у тривалому збереженні працездатності і в настанні стомлення було доведено в дослідженнях І.М. Сєченова, І.П. Павлова, М.Є. Введенського, О.О. Ухтомського.

 

Розвиток мускулатури починається на 3-му тижні. На 20 тижні міотрубки перетворюються на м'язові волокна. Скорочення реєструється після формування міофібрил (5 тиждень) і виразно проявляються на 10-15 тижнях. Скорочення м'язів в цей період сприяє правильному формуванню кістяка дитини. Рухова активність плоду проявляється або в короткочасних поштовхах, або у потужних розгинальних рухах, які залучають до роботи всі групи м'язів.

У новонародженої дитини спостерігаються хаотичні рухи кінцівок, тулуба і голови. На рухову активність впливає утворення тимчасових зв’язків рухового аналізатора з іншими аналізаторами. У немовлят розвиваються насамперед м’язи живота, пізніше – жувальні. В кінці 1-го року життя і в зв’язку з прямоходінням помітно ростуть м’язи спини і кінцівок. Наростання тонусу потиличних м’язів діє змогу дитині у віці 1,5-2 місяці піднімати голову; в 2,5-3 місяці спостерігається розвиток руху руки до предмета; в 4-місяці – повертання із спини на бік; в 5 місяця – на живіт і з живота на спину. У віці від 3 до 6 місяців дитина готується до повзання. Від 6-8 місяців завдяки розвиткові м’язів тулуба і таза дитина починає сідати, стояти, опускатися. Маса м’язів наростає, коли дитина починає ходити.

На кінець 1-го року життя дитина починає ходити, але кроки короткі і положення тіла нестійке. До 3-4 років d м’язів зростає в 2-3 рази. У віці 4-5 років у зв’язку з розвитком м’язових груп і удосконаленням координації рухів дітям доступні складніші рухові акти: біг, стрибання, катання на ковзанах.

У працях Інституту фізіології дітей і підлітків АПН показано, що вже з перших років життя рухи дитини набувають істотного значення у функціонуванні мови. Доведено, що фізичне виховання позначається на розвитку таких процесів мислення, увага і пам'ять!

Найістотніші зміни рухової функції відбуваються у молодшому шкільному віці – 8-12 років, оскільки руховий аналізатор морфологічно дозріває. Поперечний ріст м’язових волокон триває до 20-25 років і залежить від рівня рухової активності і тренованості. Розвиток самих м’язів і їх ріст триває до 25 -30 років.

Молодші школярі мають низькі показники м’язової сили. Силові і статичні вправи швидко спричиняють у них втому. Діти цього віку більш пристосовані до короткочасних швидкісно-силових динамічних вправ. Інтенсивний приріст м’язової сили у хлопчиків припадає на 14-17 років, а у дівчаток – на 10 -12 років.

Швидкість виконання рухів в дітей 13-14 років наближається до рівня дорослого.

Витривалість до динамічної роботи ще невелика в 7-12 років. Витривалість до статичних зусиль зростає поступово в 8 -17 років. У дітей 11 – 14 років найвитриваліші литкові м’язи.

У 7-11 років інтенсивно розвивається швидкість рухів (частота і час реакції).

Молодші школярі мають всі передумови для розвитку такої якості як гнучкість. Високий приріст гнучкості в 7- 10 років, а в 13- 15 років цей показник досягає максимуму.

Урок фізичного виховання компенсує в середньому 11% добової норми кількості рухів. Ранкова гімнастика вдома, фізкультура, фізхвилинки під час уроків, рухливі ігри на перервах, прогулянки з рухливими іграми після уроків дають змогу дітям 7 … 11 років виявляти до 60% потрібного для них добового обсягу рухів.

Різнобічна м’язова діяльність підвищує працездатність організму, при цьому зменшуються енергетичні витрати організму на виконання роботи. При систематичному виконані фізичних вправ і навантажень формується досконаліший механізм дихальних рухів, збільшується глибина дихання, підвищується використання кисню тканинами організму. Розвиток м’язів триває до 25 – 30 років.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  3. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  4. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  5. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  8. Аграрне виробництво і його особливості
  9. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  10. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  11. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  12. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини




Переглядів: 3664

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фізичні якості м'язів | Постава та її порушення, профілактика захворювання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.