Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Згуртованість команди та ефективність спортивної діяльності.

Процес єднання членів команди характеризує згуртованість (спаяність). Л.Фестингер визначає групову спаяність як сукупність дії сил, які утримують індивідів у групі. Для судження про згуртованість групи пропонуються різні індекси (коефіцієнти згуртованості, показник ціннісно-орієнтаційної єдності та ін..).В соціально-психологічних дослідженнях в країнах бувшого Радянського Союзу та за кордоном велике розповсюдження отримало підрахування коефіцієнту згуртованості. Н.В.Бахарева запропонувала формулу для підрахування цього коефіцієнту. ( Ильин, с. 236).

Вважається, що позитивний психологічний клімат, згуртованість колективу, з одного боку, та ефективність йог роботи – з іншого, знаходяться в прямій залежності. В спортивній практиці приклади цьому зустрічаються дуже часто. Спад в грі тієї чи іншої команди пов'язаний зі зниженням згуртованості гравців команди.

Іноді прагнення зберегти гарний психологічний клімат та згуртованість команди призводить до того, що в ній з’являється самозаспокоєність, пропадає принципова та ділова критика.

В роботі Р.Мартенса вивчався взаємозв’язок між згуртованістю баскетбольних команд, результатами їх діяльності та задоволеністю. Він зробив висновок, що вияв згуртованості за показниками симпатії \ антипатії недостатньо, тому він увів і інші критерії:

1) оцінка можливостей та здібностей гравця;

2) можливість зробити сумісну діяльність приємною;

3) впливом, який здійснює один гравець на інших;

4) оцінка того, наскільки сильне у гравця почуття приналежності до даної команди;

5) рівень взаємодії та згуртованості команди в цілому.

Виявилося, що якщо оцінювати згуртованість команди за двома останніми критеріями, то зв'язок між згуртованістю та успішністю виступів є (більш згуртовані виграли більше зустрічей). За іншими критеріями цього зв’язку не було знайдено.

В основному ефективність тренувальної та змагальної діяльності знижується при конфліктах, які є довготривалими.

В той же час нормальний психологічний клімат в команді – необхідна умова її життєстійкості, та цілеспрямованості. І тут дуже важливо, щоб згуртованість проявлялася і за іншим критерієм – ціннісно-орієнтаційному єднанні, тобто щоб члени команди мали загальні ціннісні орієнтири (заради чого вони грають), мету, норми та установки (моральні та етичні). Відомо, наприклад, що в сприятливих з точки зору психологічного клімату та соціально зрілих групах нововведення та збільшення інтенсивності роботи сприймаються доброзичливо, а в конфліктних групах зустрічають опір.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  3. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  4. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  5. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  8. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  9. Банки як суб’єкти підприємницької діяльності.
  10. Банкрутство як правовий механізм регулювання підприємницької діяльності.
  11. Безпеки життєдіяльності.
  12. Біологічні основи мислительної діяльності.




Переглядів: 1181

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вболівальники як соціально-психологічне явище. | Суперництво (конкуренція) та згуртованість в команді.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.