МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Індивід і група: з чим і для чого людина приходить у групуКожна людина приходить в групу, несучи з собою певний багаж. Цей багаж вирізняє її з-поміж інших членів групи і впливає на процес адаптації до групи та систему взаємин, яка в неї врешті-решт складеться. До переліку особливостей людини,з якими вона входить до групи, Берн відносить: 1) біологічні потреби Нестача нормальних людських контактів (насамперед тактильних) у дитинстві викликає, прямо чи опосередковано, фізичний та психологічний розпад особистості. Відомо, що депривація біологічних потреб у ранньому віці призводить до дефіцитів у дорослому житті (мовленнєвих, мисленнєви і т.д.). Маленька дитина відчуває сильну потребу у тактильному контакті, прогладжуваннях, а доросла людина сприймає символічні аналоги таких «погладжувань». Людині необхідно принаймні деякий час перебувати у товаристві інших, щоб підтримувати стан бадьорості. Однією з причин, що спонукає людей об’єднуватися в групи, є страх самотності (або втрати соціальних стимулів). Тому люди погоджуються від частини своїх індивідуальних схильностей заради групової згуртованості. 2) психологічні потреби Люди не спроможні впродовж тривалого часу зовсім нічого не робити. У періоди тривалої бездіяльності вони починають переживати так званий «структурний голод».Мало хто дійсно спроможний самостійно «перезаряджати власні батарейки», зберігати стійкість духу та конструктивне налаштування, перебуваючи у комунікативному вакуумі. Більшості людей необхідна допомога ззовні. Саме тому люди гуртуються. І в групах лідер структурує не тільки власний час, але і час членів групи. Він несе відповідальність за те, щоб члени групи перебували в тонусі. А для цього слід забезпечувати зайнятість членів групи якоюсь спільною діяльністю. 3) наміри Метою соціальних контактів людини є досягнення інтимності – такої ситуації, стану взаємодії, коли можливе довірливе спілкування, без масок. Це прагнення визначає найбільш напружені та важливі операції в групових процесах. Досягнення інтимності зазнає труднощів, пов’язаних із самообмеженням заради згуртованості групи, маскуванням і страхом інтимності, а також з індивідуальними відмінностями у розумінні суті інтимності. 4) зразки старань Формуються на основі індивідуального сценарію життя людини, в якому «прописані» ролі тих, хто буде допущений до участі у цій «п’єсі». Добір людей, з якими гравець бажає познайомитись ближче, відбувається згідно з параметрами, встановленими для їх ролей у сценарії життя гравця. 5) минулий досвід 6) здібності до пристосування Ось тут ми підійшли безпосередньо до проблеми адаптації. Здатність до пристосування – властивість Его-стану Дорослого. Здатність до пристосування залежить від ретельності і точності оцінки людиною ситуації, в якій вона перебуває. Є люди, які насамперед виважено аналізують й оцінюють навколишню дійсність та інших людей перш ніж почати діяти. Вони тактовні, дипломатичні, далекоглядні і терплячі у своїх діях і при цьому не відступають від досягнення своєї мети. Малоадаптивна людина, натомість, просувається вперед наосліп. Вона використовує негнучкі моделі пристосування, які можуть виявитися ефективними, а можуть принести абсолютно протилежний результат тому, який передбачався сценарієм. Пристосування, в основному, завдання Дорослого, який може залишити в цілісності свій сценарій, змінивши своє уявлення про групу (імаго) з попереднього на реальний, такий, що відповідає дійсності, а не фантазіям особи про групу. Гнучкість – це властивість Его-стану Дитини, яка здатна змінити свій сценарій у відповідності з новими можливостями, які надає група. Гнучкість залежить від спроможності і готовності індивіда видозмінювати елементи свого сценарію або навіть жертвувати ними, створювати нові види цілей чи способів їх досягнення, якщо попередні не можуть бути задоволені.
Читайте також:
|
||||||||
|