Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Індивід і група: з чим і для чого людина приходить у групу

Кожна людина приходить в групу, несучи з собою певний багаж. Цей багаж вирізняє її з-поміж інших членів групи і впливає на процес адаптації до групи та систему взаємин, яка в неї врешті-решт складеться.

До переліку особливостей людини,з якими вона входить до групи, Берн відносить:

1) біологічні потреби

Нестача нормальних людських контактів (насамперед тактильних) у дитинстві викликає, прямо чи опосередковано, фізичний та психологічний розпад особистості. Відомо, що депривація біологічних потреб у ранньому віці призводить до дефіцитів у дорослому житті (мовленнєвих, мисленнєви і т.д.). Маленька дитина відчуває сильну потребу у тактильному контакті, прогладжуваннях, а доросла людина сприймає символічні аналоги таких «погладжувань». Людині необхідно принаймні деякий час перебувати у товаристві інших, щоб підтримувати стан бадьорості. Однією з причин, що спонукає людей об’єднуватися в групи, є страх самотності (або втрати соціальних стимулів). Тому люди погоджуються від частини своїх індивідуальних схильностей заради групової згуртованості.

2) психологічні потреби

Люди не спроможні впродовж тривалого часу зовсім нічого не робити. У періоди тривалої бездіяльності вони починають переживати так званий «структурний голод».Мало хто дійсно спроможний самостійно «перезаряджати власні батарейки», зберігати стійкість духу та конструктивне налаштування, перебуваючи у комунікативному вакуумі. Більшості людей необхідна допомога ззовні. Саме тому люди гуртуються. І в групах лідер структурує не тільки власний час, але і час членів групи. Він несе відповідальність за те, щоб члени групи перебували в тонусі. А для цього слід забезпечувати зайнятість членів групи якоюсь спільною діяльністю.

3) наміри

Метою соціальних контактів людини є досягнення інтимності – такої ситуації, стану взаємодії, коли можливе довірливе спілкування, без масок. Це прагнення визначає найбільш напружені та важливі операції в групових процесах. Досягнення інтимності зазнає труднощів, пов’язаних із самообмеженням заради згуртованості групи, маскуванням і страхом інтимності, а також з індивідуальними відмінностями у розумінні суті інтимності.

4) зразки старань

Формуються на основі індивідуального сценарію життя людини, в якому «прописані» ролі тих, хто буде допущений до участі у цій «п’єсі». Добір людей, з якими гравець бажає познайомитись ближче, відбувається згідно з параметрами, встановленими для їх ролей у сценарії життя гравця.

5) минулий досвід

6) здібності до пристосування

Ось тут ми підійшли безпосередньо до проблеми адаптації.

Здатність до пристосування – властивість Его-стану Дорослого. Здатність до пристосування залежить від ретельності і точності оцінки людиною ситуації, в якій вона перебуває. Є люди, які насамперед виважено аналізують й оцінюють навколишню дійсність та інших людей перш ніж почати діяти. Вони тактовні, дипломатичні, далекоглядні і терплячі у своїх діях і при цьому не відступають від досягнення своєї мети.

Малоадаптивна людина, натомість, просувається вперед наосліп. Вона використовує негнучкі моделі пристосування, які можуть виявитися ефективними, а можуть принести абсолютно протилежний результат тому, який передбачався сценарієм.

Пристосування, в основному, завдання Дорослого, який може залишити в цілісності свій сценарій, змінивши своє уявлення про групу (імаго) з попереднього на реальний, такий, що відповідає дійсності, а не фантазіям особи про групу. Гнучкість – це властивість Его-стану Дитини, яка здатна змінити свій сценарій у відповідності з новими можливостями, які надає група. Гнучкість залежить від спроможності і готовності індивіда видозмінювати елементи свого сценарію або навіть жертвувати ними, створювати нові види цілей чи способів їх досягнення, якщо попередні не можуть бути задоволені.

 


Читайте також:

  1. А-кролик, Б-кішка, В-мавпа, Г-людина.
  2. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  3. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  4. Алельні гени, знаходячись у гетерозиготному стані, не зливаються, не змінюють один одного і, не втрачаючи своєї індивідуальності, передаються в гамети.
  5. Анархізм заперечує державу і владу взагалі, велику приватну власність при допущенні дрібної, проголошує крайній індивідуалізм, нічим не обмежену свободу.
  6. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  7. Асоціалізація індивіда.
  8. Взаємодія популяцій в угрупуваннях.
  9. Взаємозв’язок понять індивід, особистість, індивідуальність
  10. Видача працівникам спецодягу, спецвзуття, інших засобів індивідуального захисту
  11. Види діяльності ведучого, спрямовані на окремого учасника та всю групу
  12. Види індивідуальних занять




Переглядів: 677

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЛАН – КОНСПЕКТ | Пристосування та гнучкість як складові адаптації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.