МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Індивідуальні та колективні форми фахового спілкуванняУсне фахове спілкування відбувається у межах конкретних форм, яким властива особлива організація мовних засобів. В основу виокремлення цих форм покладено різні критерії: 1. За способом взаємодії між комунікантами виділяють: Ø монологічне (говорить один учасник спілкування); Ø діалогічне (зазвичай розмовляє двоє осіб); Ø полілогічне спілкування (розмовляють троє і більше учасників). 2. За кількістю учасників виокремлюють: Ø індивідуальне (спілкуються двоє); Ø колективне спілкування. 3. З урахуванням каналів комунікації виділяють: Ø безпосереднє спілкування ("обличчя до обличчя"); Ø опосередковане (телефон, радіо, телебачення). 4. Залежно від змісту повідомлення розрізняють: · побутове (обговорення щоденних проблем); · наукове (обговорення наукових проблем); · фахово-ділове (спілкування між людьми як представниками фахових установ); · естетичне (передавання естетичної інформації). Усі ці форми мовленнєвого спілкування істотно різняться між собою і мають свою специфіку. Особливе значення для фахової підготовки мають такі форми мовного спілкування як діалог, монолог і полілог. Діалог - це форма ситуаційно зумовленого спілкування двох осіб, комунікативні ролі яких упорядковано змінюються (мовець стає адресатом, а адресат перетворюється на мовця). Висловлювання у діалозі називаються репліками (комунікативними кроками). Діалогічне професійне спілкування завжди прогнозує мету і завдання, формується під впливом мотивів фахової діяльності. Найхарактерніші ознаки діалогу: · безпосередність словесного контакту двох учасників спілкування; · швидкий обмін репліками без попереднього обмірковування; · ситуативна залежність реплік; · можливість імпліцитного способу передачі інформації (репліки скорочені, нерозгорнуті); · використання паравербальних засобів (жести, міміка, рухи тіла, погляд, відстань тощо), що реалізуються візуально; · зорове й слухове сприйняття учасників діалогу; · важливість інтонації, тембру, тональності. Інтонація сприяє формуванню діалогічного контексту. Монолог- форма мовлення адресанта, розрахована на пасивне й опосередковане сприйняття адресатом. Отже, реакція слухача не матеріалізується в знаковій формі мови. Усі форми усного монологічного мовлення можна переділити на дві групи: Ø безпосередньо-контактне, або аудиторне монологічне мовлення (мовець і слухач перебувають у прямому контакті, бачать і чують один одного); Ø посередньо-контактне, або мікрофонне мовлення (радіо, телебачення). Окреме місце займає внутрішній монолог - мовлення "про себе", міркування, роздуми. Найважливіші ознаки монологу: Ø однобічний характер висловлювання, не розрахований на негайну реакцію слухача; Ø підготовленість і плановість (лекція, доповідь тощо); Ø певна тривалість у часі; Ø індивідуальна композиційна побудова значних за розміром уривків; Ø розгорнутіші й складніші синтаксичні побудови; Ø композиційна завершеність і загальна структурна цілісність висловлювання. Полілог - форма спілкування між кількома особами. Полілог характеризується такими ознаками: Ø залежність від ситуації, в умовах якої відбувається спілкування; Ø високий рівень непідготовленості; Ø істотне значення правил ведення полілогу; Ø більш-менш однакова участь у спілкуванні всіх учасників. У межах названих форм і відбувається усне фахове спілкування. Читайте також:
|
||||||||
|