МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Оратор наголошує на значущості предмета розмови.Промовець підкреслює важливість теми. Треба будувати промову так, щоб друга думка випливала з першої, третя з другої тощо, або щоб був природний перехід від одного до другого» (А.Коні). Структура ораторської промови Підготовка до публічного виступу Ораторська промова – це не сума матеріалів, дібраних із різних джерел, а оригінальний, народжений у творчих муках твір» (Є. Кожин). Зміст промови
Ораторська діяльність складається з п’яти етапів: * добір матеріалу; * розташування матеріалу; * словесне вираження; * запам’ятовування промови; * виголошення промови. Добір матеріалу для промови передбачає пошук основних джерел його знаходження. Це література, періодика, Інтернет, ЗМІ.
Підготовка до публічного виступу здійснюється за допомогою одного з трьох способів: 1) написання повного тексту промови; 2) запис основних положень (тез, аргументів); 3) експромт. Написання повного тексту промови рекомендовано ораторам-початківцям і для відповідальних офіційних виступів. Цей вид підготовки дисциплінує промовця, дає можливість ретельно продумати зміст і розрахувати тривалість виступу. Запис основних положень передбачає фіксування: * перших і останніх фраз промови; * тез і аргументів; * цитат і цифрового матеріалу. Така промова допускає зміни під час виступу залежно від того, як сприймає її аудиторія. До імпровізованої промови вдаються оратори, особливо компетентні в певній галузі. Здатність до експромту свідчить про високий інтелектуальний і фаховий рівень оратора та надає йому впевненості.
Структура промови: 1. Вступ. 2. Основна частина. 3. Завершення.
Вступ повинен бути стислим і яскравим. Мета вступу – встановлення контакту з аудиторією. Прийоми встановлення контакту – це: * привернення уваги аудиторії; * початок «здалеку»; * несподіваний початок. Перший прийом – привернення уваги аудиторії – передбачає такі ситуації:
Наприклад: Шановні слухачі! Я хотів би (хотіла б) привернути вашу увагу до проблеми енергозбереження. Це питання має стратегічне значення…. . Наприклад:
Уявіть себе подорожнім, який уперше підходить до Середземного моря, уперше бачить синяву його хвиль, сповиті імлою далекі берегові скелі, пишну рослинність, і дозвольте надати вам стислу характеристику Середземноморського узбережжя… . Другий прийом встановлення контакту – початок «здалеку» - дає можливість налаштувати аудиторію (інколи конфліктну) на доброзичливе сприймання промови. Наприклад:
Шановний пане Голово! Шановний пане Державний Секретар! Пані та панове! Півстоліття тому, створюючи ООН, наші попередники прагнули здійснити одвічну мрію людства про світ без війн та насильства; про світ, у якому суперечливі питання вирішуються не силою зброї, а шляхом перемовин; про світ, гідний людини і людства. Історія пішла іншим шляхом. Виграти світову війну виявилося легше, ніж виграти мир (З промови Б.Єльцина на Генеральній Асамблеї ООН у 1995 році).
Цей прийом зазвичай застосовують у конфліктній аудиторії.
Третій прийом – несподіваний вступ – передбачає початок промови із сильної риторичної фігури, зокрема риторичного запитання. Наприклад:
Спитаєте, може, яке враження справив на мене Франко? Великого астрального тіла, що гріє на всю Україну, а світить ще далі (Марко Черемшина). Промовець може скористатися одним із універсальних прийомів вступу незалежно від теми й характеру аудиторії. Це: * повідомлення мети й завдань вступу; * проблемне запитання; * промовистий приклад; * цитата; * звернення до відомого джерела інформації; * комплімент; * демонстрація наочності.
Читайте також:
|
||||||||
|