МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ділова культура як культура нової соціальної спільностіДілова культура головним чином пов'язана з формуванням нової соціальної спільності підприємців, хоча про ділову культуру можна говорити й у більш мирному соціальному контексті. Під діловою культурою ми розуміємо культуру підприємців і керівників, маючи на увазі при цьому цінності і норми, що регулюють поведінку і діяльність у процесі ділової активності при переговорах і укладанні угод, виконанні договірних зобов'язань, при організації діяльності людей, у діловому спілкуванні, у ставленні до працівника і споживача. У діловій культурі можна виділити два шари: ціннісний і ментальний. Ціннісний шар з'являється як культурний феномен, що може передаватися як традиція й обумовлює етичну сторону ділових відносин, зовні виявляється як стереотип, як звична посадова поведінка, актуальні цінності і норми практичної діяльності. Ментальний шар ділової культури пов'язаний з ситуаціями, коли звичні норми і цінності неефективні і люди починають конструювати нові. У сучасних умовах успішним може бути тільки підприємець з високим рівнем загальної і ділової культури. За результатами соціологічних досліджень, найбільший пріоритету ділових відносинах респонденти віддають гуманності, надійності, високій загальній культурі, умінню красиво вдягатися, правильно говорити. На які ж цінності орієнтуються на сьогодні українські підприємці, що визначає їх ділову культуру? За дослідженнями, проведеними вітчизняними соціологами, це такі цінності: • бути незалежним — 58,6%; • мати близьких за духом співробітників — 39,7%; • заробити гарні гроші, мати високий рівень життя — 34,8%; • реалізовувати свої особисті якості - 34,2%; • працювати з висококваліфікованими колегами — 31,2%; • створювати собі високу ділову репутацію — 27,6%; • реалізовувати свої професійні якості — 25,5%; • працювати над складними, цікавими проблемами і реалізовувати організаторські здібності — 20%; • зайняти престижну посаду — 6,1%. Наведені дані показують орієнтацію українських підприємців в основному на західні цінності, серед яких головна —незалежність. Соціологи виділяють такі особливості ділової культури сучасних українських підприємців: • схильність до маніпулювання, до завуалювання цілей і приховання своїх інтересів; • рішення ділових проблем на рівні міжособистісних відносин, які заміняють контрактні; • установка на тимчасову вигоду; • управлінська некомпетентність, яка виявляється в нереалізованості рішень і службовому блефі; • психологічні установки на тиск, натиск, твердість позиції і прагнення нав'язати партнеру власні умови. В Європі ділова культура вже сформувалася і має стійкі цінності, що орієнтують підприємців на творчість, незалежність і взаємокорисність. На етапі формування української ділової культури виникає проблема її взаємодії з європейською і східною діловою культурою, проблема збереження специфічних рис власне української ділової культури. На закінчення відзначимо, що соціологія культури являє собою важливу галузь соціологічного знання. Дослідження культури в соціології дозволяє визначити загальне і специфічне в соціокультурних процесах різних суспільств.
Читайте також:
|
||||||||
|