Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття стресу. Види стресу

Література

План

Тема 9. Управління конфліктами та стресами

Резюме

1. Керівництво-це цілеспрямований вплив керівників на колективи. В ньому реалізуються основні функції менеджменту.

2. Ефективність процесу керівництва залежить від цілого ряду факторів, серед яких головним з структура взаємовідносин керівника та підлеглих.

3. Важливе значення у керівництві відіграє розподіл ролей між офіційним керівником та дійсним лідером колективу. Безлідерні колективи малоефективні.

4. Для того, щоб керівник був одночасно лідером у колективі, він повинен виховувати у собі ділові, організаторські та особові якості.

5. Результативність керівництва визначається вибором відповідного стилю керівництва.

6. Вибір стилю керівництва формує певні ділові якості у менеджерів, які описані Р.Блейком та Д. Моутон з допомогою «гранки» менеджменту.

7. Вдосконалення керівництва заклечається в поліпшенні взаємодії його об’єкта та суб’єкта і пов’язаними з нею дотичними процесами.

 

Питання для самоконтролю:

 

1. В чому полягає суть процесу керівництва?

2. Які стадії включає процес керівництва колективом?

3. Які є співвідношення між керівником та лідером?

4. Якими якостями повинен володіти керівник, щоб він був і одночасним лідером колективу?

5. Що таке стилі керівництва?

6. Як класифікуються стилі керівництва?

7. Які є шляхи вдосконалення керівництва колективом?

 

 

Кажуть, що конфлікт – це грубо: ми

скажемо інакше: погане управління

конфліктами – ось груба робота!

Річард і Дораті Болтон

 

 

1.Поняття стресу. Види стресу.

2.Природа конфлікту в організації та керівництво конфліктною ситуацію.

3.Види конфліктів.

4.Умови та причини виникнення конфліктів.

5.Методи розв’язання конфліктів (самостійне вивчення).

 

 

1.Гірняк О.М., Лазановський П.П «Менеджмент: Теоретичні основи та практикум» (стор.201-215).

2.Гірняк О.М., Лазановський П.П «Менеджмент: підручник для студентів вищих закладів освіти» (стор.110-121).

3.Мескон М.Х., Альберг Н. Хедоури Ф. «Основи менеджмента» (стор. 516-530).

4.Хміль Ф.І. «Менеджмент» (стор.120-127).

 

 

Після вивчення теми студенти повинні знати:

- що таке конфлікт, його види, структура, функції;

- причини виникнення та етапи розвитку конфліктів;

- методика аналізу конфліктів та їх наслідків;

повинні вміти:

- застосувати методики аналізу конфліктів у конкретних ситуаціях;

- керувати конфліктом, застосовувати засоби впливу на учасників конфлікту.

Ключові поняття та терміни:

· конфлікт

· ситуація

· людські стосунки

· суперечки

· інформація

· види конфліктів

· ознаки конфліктів

· боротьба

· ухилення від конфліктів

· вирішення конфліктів

· управління конфліктів

· компроміс

· модель конфліктів ситуації

· конфліктуюча сторона

· перемир’я

Як би не намагався керівник створити нормальний соціально-психологічний клімат у колективі, завжди можуть виникнути ситуації, які негативно впливають на людей і викликають у них стресовий стан. Надмірний стрес може виявитись руйнівним фактором для індивідуума і в цілому для організації.

Стрес – це явище, з яким людина стикається постійно. Незначні стресові ситуації нешкідливі для людини. Більш шкідливий надмірний стрес, який характеризується надмірним психологічним чи фізіологічним напруженням. Психологічні прояви включають роздратованість, втрату апетиту, депресію і понижений інтерес до міжособових відносин. Фізіологічні прояви стресу – це виразки, мігрень, гіпертонія, біль у серці, астма,артрит.

Стрес може бути – викликаний факторами пов’язаними з працею і діяльністю організації або подіями в особливому житті індивідума.

Організаційні фактори. Найбільш поширеною і зрозумілою причиною стресу в організаціях є перевантаження або надмірно мала завантаженість по роботі.

Другою причиною є конфлікт ролей, який виникає, коли до працівника висуваються суперечливі вимоги або при порушенні принципу єдиноначальності (одержання підлеглих розпоряджень, що суперечать один одному).

Третій фактор – невизначеність ролей, тобто ситуація, коли працівник не розуміє, його від нього хочуть.

Четвертий фактор – нецікава робота. Крім цих факторів, стрес може виникнути внаслідок незадовільних фізичних умов праці, наприклад, відхилень у температурі приміщення, поганого освітлення чи надмірного шуму.

Особисті фактори. Праця становить основний аспект життя більшості людей, однак тільки нею не обмежується життєдіяльність людини. Причина багатьох, стресових ситуацій часто буває поза роботою - в сім’ї чи в більш широкому соціальному середовищі. До таких причин належать: смерть близьких, розлучення з дружною (чоловіком), хвороба чи серйозне тілесне ушкодження, укладення шлюбу, звільнення з роботи, відновлення відносин з дружиною (чоловіком), перед пенсійний стан, вагітність, сексуальні проблеми, ремонт житла, народження дитини, фінансові проблеми, перегляд особливих звичок, зміна місця проживання та інші фактори.

Як видно із зазначених факторів, які можуть спричинити стресовий стан в особистості, багато їх знаходяться в сфері сімейних відносин. Отже, міцна домашня основа є запорукою зниження ризику стресових станів: у працівника. Однак суттєву роль у зниженні стресового ризику працівників відіграє також поведінка і ставлення до працівника його керівника.

Результати досліджень показують, що керівник має І владу не тільки над підлеглими в фізичному розумінні, а і над їх почуттями. Ефективний керівник своєчасно помічає наявність проблем у підлеглого, в тому числі в сімейному житті, і намагається допомогти їх йому вирішити. Крім того, керівник може виступати у вигляді буферного механізму, захищаючи співробітника від зайвих проблем. Наприклад, якщо в організації назрівають зміни у вищих ешелонах керівництва, не завжди потрібно, щоб підлеглий знав про них до того, як це відбудеться; якщо працівник «зациклився» на будь-якій проблемі, начальник може на певний час дозволити відкласти цю проблему, зайнятись вирішення інших питань.

Уникнути стресового стану можна, додержуючи наступних рекомендацій. Необхідно розробити систему пріоритетів у роботі, оцінивши всі види робіт, таким чином: «повинен зробити сьогодні», «зробити пізніше цього тижня», «зробити тоді,коли буде час». Потрібно вміти сказати «ні», коли досягаєте межі, за якою вже ви не можете взяти на себе більше роботи. У разі висування до вас суперечливих вимог з приводу роботи влаштуйте нараду з зацікавленими особами. Необхідно також щодня знаходити час для відпочинку. Під час його розслабтесь, подумайте про приємне. До інших способів зниження вірогідності виникнення стресу відносять додержання раціонального режиму харчування, підтримання себе в відмінній фізичній формі відповідними вправами, досягнення загальної рівноваги в житті.

Менеджер, орієнтований на досягнення високої продуктивності і низького рівня стресу в підлеглих, повинен створити для цього певні передумови. До їх числа відносять: вибір обсягів і типів робіт для підлеглих відповідно до їхніх потреб, нахилів та здібностей; надання підлеглих прав на відмову від виконання будь-якого завдання, якщо у них для цього є підстави; чітке визначення зон повноважень, відповідальності і виробничих очікувань для співробітників та системи винагород за ефективну працю; використання стилю лідерства у взаємовідносинах з підлеглими.

 

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  10. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  11. Базові поняття
  12. Базові поняття про класифікацію медичної техніки




Переглядів: 1786

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Шляхи вдосконалення керівництва колективом | Природа конфлікту в організації та керівництво конфліктною ситуацію

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.