МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Сутність менеджменту зовнішньоекономічної діяльностіОдним з найактуальніших напрямків менеджменту на сьогодні є менеджмент ЗЕД. Управління й регулювання ЗЕД здійснюється державою, а менеджмент ЗЕД — безпосередньо на підприємстві. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності — це управління діяльністю підприємства, що пов’язано з його виходом на зовнішній ринок. Нині підприємство — це основна ланка зовнішньоекономічного комплексу країни. Підприємство — це самостійний господарюючий суб’єкт, створений для виготовлення товарів, надання послуг, виконання робіт з метою задоволення суспільних потреб і отримання прибутку.
Основні мотиви розвитку ЗЕД на рівні підприємства: · розширення ринків збуту з метою максимізації прибутку; · участь у міжнародному поділі праці, спеціалізації й кооперуванні виробництва; · закупівля сировини, нових технологій і обладнання; · залучення іноземних інвестицій.
Оскільки діяльність підприємства, пов’язана з його виходом на зовнішній ринок, є складовою всієї діяльності підприємства, то й менеджмент ЗЕД є складовою загального менеджменту підприємства. Тобто менеджмент ЗЕД передбачає застосування загальних ідей і концепцій менеджменту в усіх формах ЗЕД. Разом з тим менеджмент ЗЕД має свої специфічні особливості, а саме: · наявність зовнішньої сфери й міжнародного рівня; · широка територія охоплення; · відмінність політичних, економічних, правових і культурних умов; · наявність в ролі суб’єктів ЗЕД не тільки підприємств, а й держав зі своєю зовнішньоекономічною політикою.
Зовнішньоекономічна політика (ЗЕП) — це система державних заходів, спрямованих на найсприятливіший розвиток економічних зв’язків із зарубіжними країнами. Менеджмент ЗЕД складається з таких основних етапів. 1-й етап. Аналіз можливостей підприємства (фінансових, виробничих, трудових). 2-й етап. Аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища (див. п.6.1). 3-й етап. Визначення цілей підприємства на зовнішніх ринках (підтримка чи збільшення обсягів продажів, отримання додаткового прибутку, забезпечення зайнятості робітників, мінімізація оподаткування тощо). 4-й етап. Прийняття рішення про доцільність виходу на зовнішній ринок. 5-й етап. Вибір стратегії виходу на зовнішній ринок. 6-й етап. Реалізація стратегії виходу на зовнішній ринок. 7-й етап. Контроль за реалізацією стратегії та її корегування.
Інструментарієм менеджменту ЗЕД є: · стратегічний менеджмент ЗЕД; · фінансовий менеджмент ЗЕД; · маркетингова діяльність; · менеджмент у транснаціональних корпораціях.
Стратегічний менеджмент займається розробкою ділової концепції фірми — що вона робитиме і за який час. Спочатку в стратегічному менеджменті розробляються стратегічні плани (строком на 1–5 років). В процесі їх розробки визначаються місія й цілі організації, здійснюється аналіз зовнішнього середовища, а також сильних і слабких сторін організації. Потім розробляється стратегія. Вона може бути: · базовою; · стратегією експорту; · стратегією імпорту; · глобальною. На останньому етапі в стратегічному менеджменті здійснюється стратегічний контроль. Стратегічний менеджмент ЗЕД — це розробка стратегії поведінки підприємства на зовнішньому ринку. Фінансовий менеджмент ЗЕД — це сукупність інструментів, які використовуються компаніями у фінансовій сфері своєї зовнішньоекономічної діяльності. Цими інструментами є: · планування фінансових потоків; · купівля-продаж валют на міжнародних валютних ринках; · купівля-продаж акцій та інших цінних паперів на міжнародних фінансових ринках; · управління валютними ризиками тощо. Маркетинг — це вид людської діяльності, спрямований на задоволення потреб шляхом обміну. Маркетингова діяльність у ЗЕД проявляється в орієнтації виробництва на потреби зовнішнього ринку. Маркетинг вивчає попит на товар чи послугу на певному ринку, вимоги споживачів до якості, ціни товару, його новизни, техніко-економічних показників. В результаті визначається, скільки, якого товару, за якою ціною випускати і на які ринки його спрямовувати.
Про менеджмент в транснаціональних корпораціях йшлося в п. 4 даного розділу, а власне про ТНК — в п. 2 розділу 2.
Менеджмент ЗЕД в ринкових умовах передбачає: · орієнтацію на попит і потреби ринку; · необхідність використання сучасної інформаційної бази; · прагнення до підвищення ефективності виробництва — досягнення кращих результатів з меншими витратами.
Читайте також:
|
||||||||
|