МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Метод фокус-групи — ???Опитування — це реєстрація певного стану чи характеристик досліджуваних об’єктів (людей), які виконує або сама ця людина, або зовнішній спостерігач. Опитування проводять у формі анкетнування, інтерв’ю, експертного опитування. Класифікація опитувань: — за способом опитування (інтерв’ю — результат записує спостерігач; анкетування — результат записує сама людина); — за методом опитування (усне й писемне); — за прошарком суспільства (робітники, службовці, науковці тощо); — за рівнем компетентності піддослідних (обивателі й експерти); — за кількістю опитуваних (одиничне, групове, масове); — за кількістю досліджуваних тем (одна чи кілька); — за рівнем структурованості (не структуроване, переважно стурктуроване, повністю чтрутуроване); — за кількістю опитувань (одноразове й багаторазове — панельне); — за тривалістю опитування (короткі — 10…20 хв, довгі — до 40 хв[5]); — за повнотою опитування піддослідних (повні — переписи населення, референдуми, плебісцити, вибори; неповні: репрезентативні й нерепрезентативні, нп: через канали ЗМІ). Основні способи відбору піддослідних: — за випадковим відбором піддослідних (метод випадкових чисел, через певний «крок» тощо); — зі рівними квотами типових груп піддослідних (квоти у вибірці тотожні квотам у генеральній сукупності); — інші. При правильних відборах обидва способи дають однаково надійний результат. Питання можуть мати чи не мати преамбулу. Види питань: — відкриті (можна давати відповіді в будь-якій формі); — закриті (перелічено всі можливі варіанти відповідей, можна обрати лише один з наявних варіантів відповіді); — напівзакриті (перелічено всі можливі варіанти відповідей, а в кінці дається один відкритий варіант; можна або обрати з наявних варіантів відповідей, або запропонувати свій варіант, але лише один). Відповіді на питання повинні бути шкальованими, тобто повинні передбачати певну кількість варіантів відповідей, в деяких випадках їх строгу послідовність і кількісне значення обраного варіанту відповіді. За кількістю варіантів відповіді їх класифікують на: — двозначні (так; ні); — багатозначні. Під час опитування обов’язково повинні фіксуватися дані про піддослідного, тобто повинна заповнюватися «паспортичка». Особливості експертного опитування: 1. Кількість експертів — не менше 10. 2. Метод експертних оцінок (нп.: гімнастика, фігурне катання; крайні оцінки можуть відкидати). 3. Метод Делфі. Анкети розсилають експертам поштою. Отримують відповіді. Експертам повідомляють середні й крайні оцінки. Крайні оцінки просять аргументувати. Анкети росилають доти, доки крайні оцінки не наблизяться максимально до середніх. Етапи проведення опитування: 1) підготовчий: — передпрограмне вивчення проблеми; — складання та затвердження робочого плану дослідження; — розробка та затвердження програми дослідження; — підготовка інструментарію (розробка анкет, бланків, інтерв’ю, карток аналізу документів, інструкцій інтерв’юерам, опитувачам; розмноження цих документів); — зондажне (пілотажне) дослідження; — складання програми обробки даних; 2) збирання та опрацювання інформації; — збирання інформації; — підготовка зібраних даних до обробки (відбракування, кодування, узагальнення відкритих відповідей, уведення в комп’ютер); — опрацювання отриманої інформації; 3) аналіз та інтерпретація інформації; — аналіз результатів математичної обробки отриманої інформації; — розробка висновків та рекомендацій; — складання підсумкового документа (записки, звіти); 4) впровадження отриманих результатів дослідження; — складання доповідної записки; — підготовка проекту документа про впровадження результатів дослідження.
Читайте також:
|
||||||||
|