МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Суб’єкти та об’єкти підприємництва.Характерні риси підприємництва. Будь-яка форма економічної діяльності не може автоматично називатися підприємництвом, оскільки вона не обов’язково володіє всіма атрибутами підприємницької діяльності і його характерними рисами. До основних рис підприємництва можна віднести наступні: - самостійність господарювання; - систематичність здійснення господарських дій; - ініціативність; - інноваційність; - соціальна корисність; - ризиковість; - відповідальність; - орієнтація на прибуток тощо. У разі, коли економічна діяльність не має зазначених рис, то вона не може у повній мірі є підприємницькою. Підприємець завжди виступає як самостійно господарюючий суб’єкт, що веде власну справу. Однак, незалежність як вихідну ознаку підприємництва не можна розуміти спрощено. В економіці нема абсолютної волі, а самостійність підприємця полягає у тому, що над ним нема інстанції, що примушує щось робити. Але він не вільний від ринку, його вимог, при цьому незалежність відносна, тому що вона визначена законами ринку. Підприємницька діяльність пов’язана з ризиком, тобто ймовірністю виникнення збитків, недоодержання доходів чи зазнання банкрутства. Ризик лежить у трьох площинах: виробничий, фінансовий і комерційний і об’єктивно існує. Тому кожен підприємець піддається його впливу і має його враховувати у своїй діяльності. Підприємництво обов’язково припускає матеріальну та інші види відповідальності за реалізацію своїх ідей. Ця відповідальність знаходиться у межах активів підприємця. Підприємцю притаманний власний динамічний стиль життя, що обумовлений твердою конкуренцією як серед самих підприємців, так і між підприємцями та найманими працівниками. Підприємницька діяльність завжди цілеспрямована. При цьому мету підприємництва не можна зводити тільки до прибутку: вона містить у собі як комерційний успіх в усіх його проявах, так і соціальні аспекти.
Ключовою проблемою при побудові підприємницьких відносин є правильне визначення суб’єктів підприємництва. Існує кілька категорій суб’єктів підприємництва. Головним суб’єктом є сам підприємець. Підприємець може бути як приватною особою, так і юридичною особою. Як приватна особа підприємець виступає як організатор одноособового або сімейного підприємництва. Діяльність такого підприємця ґрунтується на основі як власної, так і найманої праці. Приватні особи можуть об’єднуватися у групи, зв’язуючи свої стосунки договірними відносинами і економічними інтересами. Такі групи набувають статусу підприємця – юридичної особи (суб’єкта колективного підприємництва). У процесі господарювання підприємець (як приватна особа, так і юридична особа) змушений взаємодіяти з іншими категоріями суб’єктів підприємництва: - споживачами; - державою; - конкурентами; - постачальниками тощо. Кожен із цих суб’єктів також може бути як приватною, так і юридичною особою. Побудова взаємин підприємця із кожною із цих категорій суб’єктів має свої особливості і специфіку. Перш за все специфіка виявляється у рівні “активності” підприємця по відношенню до свого контрагента, широти інструментарію впливу, його директивності та сили, зворотного впливу, віддачі у стосунках тощо. Об’єктом підприємництва є продукт, створений підприємцем, який потенційно може задовольнити конкретну потребу споживача, бути йому проданим, принести підприємцю прибуток, а суспільству – користь.
Лекція №2. Читайте також:
|
||||||||
|