Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Посередницьке підприємництво.

Комерційне підприємництво.

Комерційне підприємництво – це вид підприємницької діяльності, безпосередньо пов’язаний з купівлею-продажем товарів для задоволення потреб споживачів з метою отримання прибутку.

Комерційне підприємництво виконує важливу роль у економіці, оскільки саме у сфері комерційного підприємництва відбувається безпосередній контакт споживачів з товаром, забезпечується баланс на ринку споживчих товарів, формуються оптимальні пропорції між виробництвом цих товарів і суміжними сферами, визначається попит на товари, стимулюється виробниче підприємництво, формуються доходи бюджетів.

Основним змістом комерційного підприємництва є технологічні та комерційні операції.

Технологічні операції пов’язані з фізичним рухом товарів та є продовженням процесу виробництва у сфері обміну (транспортування, зберігання, пакування, фасування) від виробника до споживача.

Комерційні операції пов’язані із процесом купівлі і продажу товарів. До комерційних операцій також відносять організацію ринкових досліджень, оцінку конкурентів, встановлення партнерських зв’язків тощо.

У зв’язку із двоїстим характером комерційної діяльності розрізняють кілька категорій суб’єктів комерційного підприємництва:

- торговельні підприємства;

- торговельно-посередницькі підприємства;

- торговельно-виробничі підприємства;

- товарні біржі.

Основними суб’єктами комерційного підприємництва є торговельні підприємства: магазини, кіоски, торговельні центри, які можуть мати товарну спеціалізацію, ґрунтуватися на різних формах торгівлі тощо.

Окрім безпосередньо торгівлі суб’єкти комерційного підприємництва здійснюють:

- вивчення попиту та дослідження кон’юктури ринку;

- пошук та вибір постачальників;

- встановлення ділових зв’язків з партнерами;

- закупівля товарів;

- розробка асортиментної політики;

- організація товаропостачання;

- оперативне маневрування товарними ресурсами.

 

Посередницьке підприємництво – вид підприємницької діяльності при якому підприємець представляє на ринку інтереси виробника або споживача, але сам не є таким.



Интернет реклама УБС

Важливість посередницького підприємництва полягає в тому, що посередники точніше і повніше “відчувають” потреби споживачів, успішніше просувають продукцію на ринку, оперативніше реагують на зміну його кон’юктури, знижують рівень товарних запасів, зменшують витрати часу і грошей виробників і споживачів, покращує контакт зі споживачами тощо.

Посередники використовуються при переміщенні товарів від виробників до споживачів за допомогою непрямого методу збуту.

Основним змістом посередницького підприємництво є сполучення економічних інтересів двох суб’єктів підприємницького процесу і поєднання їх у єдине ціле.

Існує багато різних видів посередників.

Агент– посередник, який виступає від імені і в інтересах клієнта (виробника або споживача), при цьому він не бере на себе право власності на товар, працює за комісійну винагороду.

Брокер– посередник, який виступає від імені клієнта, діє за його дорученням і за його рахунок, одержуючи від нього винагороду. Брокер завжди спеціалізується на певному виді товарів або послуг і функціонує у рамках брокерських контор на біржах.

Комісіонер– посередник, який за визначену винагороду за рахунок і за дорученням клієнта укладає угоди, але від свого імені. Винагорода встановлюється як певний відсоток від суми угоди.

Консигнатор – посередник, який виступає від свого імені продаючи товар зі свого власного складу, при цьому він права власності на товар не має, а реалізує його за дорученням свого клієнта.

Дистриб’ютор– посередник, який виступає у інтересах клієнта, але від свого імені, за власний рахунок, має право власності на товар, який продає, і працює за рахунок цінової надбавки та/або комісійної винагороди. Спеціалізується на роботі з постійними клієнтами.

Дилер – посередник, який за своєю суттю подібний до дистриб’ютора, з тією різницею, що дилер спеціалізується на сталому і відносно вузькому асортименті товарів.

Торговий маклер – посередник, який сам участі в укладанні угоди не бере, а лише вказує на можливість її укладання.

Комівояжер– посередник, який є роз’їзним представником підприємства і має завжди при собі зразки товарів, які він не тільки продає, а й доставляє покупцю.

 


Читайте також:

  1. Виробниче підприємництво.
  2. Напрям 0501 Економіка і підприємництво.
  3. Податкова політика та її вплив на підприємництво.
  4. Посередницьке.
  5. Суть підприємництва, його розвиток. Малі підприємства і підприємництво.




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виробниче підприємництво. | Монополії і монопольне становище та їх вплив на розвиток економічних відносин.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.