Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Порівняльна характеристика менеджменту в деяких країнах

Рис.1.4. Графічне зображення організації як відкритої системи

Ситуаційний підхід (розроблений в 60-х роках) випливає з поняття ситуації як конкретного набору обставин, що впливають на організацію протягом певного часу. Він спрямований на підбір прийомів менеджменту для конкретних управлінських ситуацій з метою найбільш ефективного досягнення цілей організації. При цьому менеджер повинен:

§ розуміти процес управління, аспекти індивідуальної і групової поведінки, процедури системного аналізу, методи планування, моти­вування і контролювання, кількісні методи прийняття рішень;

§ вміти оцінювати переваги і недоліки методик, які використову­ються;

§ правильно оцінювати фактори, які відіграють найважливішу роль в даній ситуації, і ефект від переміни змінних величин;

§ знаходити прийоми менеджменту, які будуть мати найменший негативний ефект.

Ø 6 етап - комп'ютеризація управлінських процесів (з 1980-х рр.)- пов'язаний із розвитком інформаційних та комп'ютерних систем. Сучасний етап характеризується високими темпами розвитку інформаційних технологій. Характерною особливістю використання сучасних засобів обчислювальної техніки є перехід до мережевої обробки даних. Ця технологія забезпечує ефективне колекти­вне використання обчислювальних та інформаційних ресурсів, поліп­шення комунікацій, процесів обміну інформацією, створює умови для функціонування розподілених систем обробки даних. У межах компанії, фірми чи підприємства функціонують локальні мережі. Регіональні (те­риторіальні) мережі організовуються на регіональному або державному рівні й призначені для надання в режимі реального часу інформаційно-обчислювальних ресурсів абонентам, значно віддаленим один від одно­го. В Україні послуги телекомунікаційних мереж надають інформаційні мережі: ВІККІ, комп'ютерні технології (зовнішньоекономічна, комерційна, кон'юнктурна інформація), СВІТ (Система віртуальних інфор­маційних технологій), „Ділова інформація", що підтримують різнома­нітні бази даних, значна частина яких може використовуватися в маркетинговій діяльності. На сьогодні у світі зареєстровано понад 200 глобальних мереж, з яких 54 створено у США, 16 — в Японії. Найпоширеніша глобальна мережа Internet, користувачі якої отримують інформацію з усього світу, мають доступ до звітів різних корпорацій та фірм, мо­жуть користуватися статистичними даними різних країн, регіонів, працювати з бібліотечними фондами та звітами науково-дослідних інсти­тутів тощо. В інформаційних системах маркетингу можна використовувати мережу Relcom (для держав СНД). Також сьогодні підприємство може застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення для комп'ю­теризованого управління виробничо-господарськими та маркетингови­ми процесами. Найпоширенішими спеціалізованими програмами є такі: „Marketing Expert I.I” (інструментальний засіб для розробки стратегічно­го й тактичного планів маркетингу, розв'язання задач з аудиту і пла­нування маркетингу), система „Галактика" (середовище управління біз­несом в промисловості та торгівлі з реалізацією повного ринкового циклу: аналіз ринку, макропланування, бізнес-планування, планування опера­цій, виконання господарських операцій, відображення дій в бухгалтер­ському обліку та звітності, аналіз господарської та фінансової діяльності), система автоматизації менеджменту Delo Рго v 1.5 (комплексна програ­ма, призначена для управління закупівлями, продажем, автоматизації складського обліку, аналізу руху грошей і товарів), SCALA 5 (програмне забезпечення для управління комерційними підприємствами), система MIRACLE (МІРАКЛ) (інтегрована система бухгалтерського обліку, фі­нансового аналізу та управління підприємством), програма „Ргоjесt managament (призначена для бізнес-планування інвестиційних проек­тів).

Розглянемо основні етапи розвитку управлінської науки в Україні. В нашій країні управлінська наука розвивалась в рам­ках підходів, які панували в СРСР. Хоча науково-пошукові дослідження спрямовувались врешті-решт на вдосконалення адміністративно-командної системи, певний досвід в галузі управління все ж таки був накопичений.

Можна виділити 7 періодів розвитку управлінської науки в радянсь­кий і пострадянський періоди:

1 період (жовтень 1917 р. - березень 1921 р.) Розроблялись форми і методи державного централізованого управління виробництвом, обґрун­товувались принципи централізму, організаційні методи управління, ад­міністрування та державне регулювання.

2 період (1921—1928 рр.) Здійснювалось подальше вдосконалення адміністративного управління виробництва, були зроблені спроби засто­сування госпрозрахунку як основи економічних методів управління, з'явились трести і синдикати, а також формально вивчались можливості участі працівників в управлінні.

3 період (1929—1945 рр.). Пов'язаний з організацією індустріальної бази суспільного виробництва, увагу приділяли удосконаленню структур управління, методів підбору і підготовки кадрів, планування і організації виробництва.

4 період (1946—1965 рр.). Характеризується пошуком нових форм функціонування і взаємодії державних органів управління, спробою пе­реходу до територіальної і територіально-галузевої системи управління, що врешті-решт призвела до поглиблення адміністрування.

5 період (1965—1975 рр.). Була здійснена спроба проведення госпо­дарської реформи через посилення ролі економічних методів управлін­ня. Цей етап підтвердив неефективність реформ, які проводилися в рам­ках адміністративно-командної системи.

6 період (1975-1988 рр.).Характеризується все глибшим усвідом­ленням неможливості реформування адміністративно-командної систе­ми, яка склалась в економіці СРСР. Він підтвердив необхідність радикальної зміни економічних відносин, докорінних економічних реформ.

7 період (1985 р. і донині). Проведення економічних реформ. Цей період можна поділити на 5 підетапів:

а) робота підприємств за першою моделлю господарського розрахун­ку, побудованою на нормативному розподілі прибутку;

б) застосування другої моделі господарського розрахунку, побудованої на нормативному розподілі доходу, розвиток орендних відносин;

в) впровадження прогресивних форм організації праці, посилення кооперативного руху, збільшення економічної свободи;

г) впровадження територіального госпрозрахунку на всіх рівнях управління;

д) початок та розвиток ринкових реформ (реалізація цього під етапу здій­снюється вже в умовах розвитку незалежної національної економіки України).

На різних етапах розвитку управлінської науки істотний внесок в неї зробили такі українські вчені, як О. Терлецький, М. Павлик, М. Драгоманов, М. Зібер, С. Подолянський, М. Туган-Барановський, І. Вернадський, М. Вольський, Г. Цехановецький, К. Воблий, Т. Войнаровський, В. Бандера, І. Коропецький та інші.

Менеджмент в Україні перебуває на етапі зародження порівняно із країнами Західної Європи, США, Японії, що пояснюється такими причинами:

- специфічним історичним розвитком;

- менталітетом народів (погляди, звички, психологія тощо);

- економічною ситуацією.

Порівняльну характеристику менеджменту України та інших країн подано в таблиці 1.6

 

Таблиця 1.6

Критерій Україна США, країни Західної Європи Японія
Переважаючий стиль керівництва Авторитарний чи авторитарно-пасивний Консультативно-демократичний чи прихильно авторитарний Заснований на участі чи консультативно- демократичний
Переважаючий тип управлінських рішень Одноособовий або одноосібно-консультативний Одноосібно-консультативний або компроміс Консенсус або компроміс
Структура управлінських рішень Дуже коротка фаза підготовки, дуже довга фаза виконання Коротка фаза підготовки, довга фаза виконання довга фаза підготовки коротка фаза, виконання
Переважаючий тип мотивації як процесу налаштування на працю Мотивація конкретних працівників матеріальними стимулами; мотивація примусом і відсутність мотивації Мотивація конкретних працівників на основі економічних і нематеріальних стимулів Мотивація роботи на організацію, формування корпоративного духу
Планування Робота на основі короткострокових планів чи безпланова Довгострокове стратегічне планування Скрупульозне стратегічне і тактичне планування  
Демократизація виробництва Слабке залучання до управління працівників Помірне залучання до управління працівників Активне залучання до управління працівників
Автоматизація управлінських рішень Низька Висока і дуже висока Дуже висока і висока
Організаційна культура Низька Висока Висока
Призначення на високу керівну посаду Необхідні особисті зв’язки, іноді вимагаються формальне базування у вигляді диплома чи дечкого досвіду роботи на будь-якій керівній посаді Висока професійна кваліфікація і досвід успішної роботи Обов’язкова базова вища освіта (переважно університетська) плюс наявність ступеня як результату захисту нової науково-практичної роботи

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Аверсивную терапію використовують, як правило, при лікуванні алкоголізму, нікотиновій залежності і деяких інших захворювань.
  6. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  9. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  10. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  11. Антитоталітарні демократичні революції у країнах Східної Європи. Розпад Югославії. Об’єднання Німеччини
  12. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.




Переглядів: 1199

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні наукові школи менеджменту та їх характеристика | Організація як відкрита система. Основні вимоги щодо існування організацій.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.