МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||
Види та структура циклів управлінняРис. 2.4. Складові процесу управління Управлінська операція – закінчена дія чи група дій, спрямованих на виконання певної задачі організаційного, економічного соціального чи іншого характеру. Управлінська процедура – сукупність різноманітних управлінських операцій, виконаних за певною схемою (алгоритмом). До управлінських процедур належать: § цілевизначення; § інформаційне забезпечення; § аналітична діяльність; § вибір варіанта дій; § реалізація рішень; § зворотний зв'язок. Управлінські операції і процедури поділяють на: § творчі (найважчі для виконання, вимагаючи від виконавців таких дій, як аналіз, порівняння, синтез, розрахунки, прогнози тощо); § логічні, котрі виконують у певній послідовності (складання звіту, розрахунок потреб певних ресурсів); § технічні – виконуються найчастіше: тиражування документів, проведення розрахунків, доставка пошти. Управлінський цикл – це акт впливу управлінської системи на ту, якою управляють із постановкою чи коригуванням певних цілей. Оскільки процес управління має циклічний характер, що визначається часом і простором, то цикл управління характеризується двома видами змін: часом циклу і просторовими рамками циклу (табл.2.5).
Таблиця 2.5.
Елементами управління як загального вигляду людської діяльності є мета управління і спосіб її досягнення, об’єкт і суб’єкт управління, які взаємодіють у певному середовищі. Цілі роботи управлінської діяльності– застосування методів і засобів обробки та аналізу інформації і прийняття відповідних конкретних рішень. Структура системи управління являє собою в найпростішому вигляді суб’єкт, який впливає на об’єкт управління. Суб’єкт управління – це керуюча частина системи, вона виробляє управлінські впливи в спрямовує їх на об’єкт. Це топ – менеджмент, а також виконавчі керівники. Об’єкт управління – це керована частина системи управління, стан якої проводиться до бажаного результату. Об’єкт і суб’єкт управління з’явилися унаслідок поділу праці: 1) на управлінські функції; 2) виконавчі функції. Якщо суб’єкт управління керує власними діями, тобто суб’єкт і об’єкт є одним цілим, у цьому випадку ми маємо справу із самоврядуванням. В економній кібернетиці розроблено єдину схему управління. Частина кібернетики, що вивчає процеси управління в економіці, називається «економічною кібернетикою», її основоположник – американський учений Норберт Вінер. Відповідно до цієї схеми суб’єкт управління виробляє керуючий вплив у вигляді наказу, команди, сигналу, що передається об’єкту управління. Об’єкт управління, сприймаючи керуючий вплив, змінює свій спосіб дії відповідно до одержаного сигналу; про те, що об’єкт виконав команду, суб’єкт довідається, одержуючи зворотну інформацію з каналу зворотного зв’язку. Залежно від цієї інформації суб’єкт виробляє нові управлінські впливи. Канал зворотного зв’язку може бути зоровим, слуховим, телефонним, у вигляді електронних сигналів, письмових звітів. Зворотний зв'язок гарантує контроль. Керуючі впливи регулюють законами, указами, планами, програмами, постановами, рекомендаціями, інструкціями, фінансовими стимулами та моральним впливом. Зворотні зв’язки – це результати безпосередніх обстежень і контролю з боку суб’єкта управління, статистична і поточна звітність, бухгалтерська документація. На рис.2.5. подано схему процесу менеджменту.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||
|